Status
Niet open voor verdere reacties.

bernard

Steunend lid
Vip Lid
Een nieuwe laptop die een paar jaar niet werd gebruikt. Terug uit de kast gehaald en wil die starten, doch die geeft geen kik meer. Ik heb hem nochtans op de stroom aangesloten. Wat zou daar kunnen mis gaan?
Alvast bedankt.
 
bedankt Lana

@bernard
Ik bedoelde de cr batterij op het moederbord

Vraag kan het dat de cr zorgt dat het lampje brand om stroom contact aan te geven?.
Ik verstond dat de laptop batterij eruit is en je op stroom probeerde.
 
bedankt Lana

@bernard
Ik bedoelde de cr batterij op het moederbord

Deze batterij dient alleen om de BIOS settings te onthouden in het ram geheugen. Is de batterij leeg, zijn alle settings weg en blijven de Default settings over waarmee een pc in principe nog wel mee op kan starten.
Maar de klok die helemaal terug gaat naar z'n begin positie is niet echt lekker. Hierdoor kan het gebeuren dat een pc niet doorstart.

Een opstartscherm zal er altijd moeten komen met een lege batterij
 
Dit alles heb ik reeds gedaan hoor. Maar dit weekend kreeg ik antwoord van de eigenaar van de laptop. Hij had hem reeds zelf naar een winkel gebracht ter controle en hier zijn de resultaten:
"testen met andere adapter, testen met clear cmos, batterij eruit, harde schijf eruit, testen met andere rams, vermoedelijk moederbord probleem".
Dus moeten we waarschijnlijk niet meer verder zoeken denk ik?

Haal de accu eruit en de voeding loskoppelen.Hou de aan/uit knop 30 seconden ingedrukt. Sluit de voeding aan en probeer het nogmaals.

Succes


Kees
 
Dus waarschijnlijk deze optie die ik gaf:

Of het laadcircuit op het moederbord is defect.

Dit circuit bevind zich op het moederbord en is zeker bij een laptop lastig of misschien helemaal niet te vervangen.

Maar het kan ook het stekkertje zijn van de adapter dat op het moederbord gesoldeerd zit. Dit raakt gemakkelijk los en is met een kleine soldeerbout met een druppeltje tin meestal wel weer te repareren.
 
toch zou ik het nog niet opgeven... is het ram geheugen getest geweest? als hij zo lang stil gelegen heeft zou het wel kunnen dat er wat oxydatie onstaan is. gewoon de geheugenlatjes eens uithalen en de contacten op kuisen met een gom kan wonderen doen. suc6
 
Dit alles heb ik reeds gedaan hoor. Maar dit weekend kreeg ik antwoord van de eigenaar van de laptop. Hij had hem reeds zelf naar een winkel gebracht ter controle en hier zijn de resultaten:
"testen met andere adapter, testen met clear cmos, batterij eruit, harde schijf eruit, testen met andere rams, vermoedelijk moederbord probleem".
Dus moeten we waarschijnlijk niet meer verder zoeken denk ik?

toch zou ik het nog niet opgeven... is het ram geheugen getest geweest? als hij zo lang stil gelegen heeft zou het wel kunnen dat er wat oxydatie onstaan is. gewoon de geheugenlatjes eens uithalen en de contacten op kuisen met een gom kan wonderen doen. suc6

zeppelin, zoals al in een vorige post gemeld is dat al eens getest geweest.

Als er voorheen problemen waren, wat waren die?
Vastlopen? Resetten? Soms wel soms niet opstarten?

Gezien hier echter niks gebeurd, licht ook geen (power)led op?
Kan het een zekering zijn.
Wat je echter past kan weten na openen en testen.

Zomaar wat dingen proberen zal niet veel zin hebben veronderstel ik.

Bernard, als je er zelf verder niks mee doet, wil wel eens een poging wagen...
 
Goede avond Deus, ik zie dat dit ook een hobby is van jou he haha. Ik wil hem in jou handen geven en heb je het kunnen herstellen; wel dan is hij voor jou geheel gratis.
Nu nog enkel verder afspreken hoe hij bij jou kan aankomen.
Groetjes.

zeppelin, zoals al in een vorige post gemeld is dat al eens getest geweest.



Bernard, als je er zelf verder niks mee doet, wil wel eens een poging wagen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan