Hardware Laptop geeft geen leven meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Heb een laptop van mijn schoonbroer gekregen om een SSD in te bouwen.
Laptop is een ASUS PRO79AB
Na inbouw werkte de laptop razendsnel zoals verwacht.
Maar bij het terugbezorgen bij hem thuis laptop opgezet. Startte in eerste instantie niet op. Na enkele minuten lukte het dan toch.
Hij was tevreden met dit toestel.
's Anderendaags echter willen opstarten en laptop gaf niets meer. Bios start zelfs niet op.
Geprobeerd met batterij er uit. Geen succes.
Ook schijf er uit. Ook niets.
Originele HDD er terug in. Niets meer.
Wat ik ook doe, hij gaat niet verder dan aantonen dat er stroom op staat. Bios start niet op. Normaal is naar bios F2 ingedrukt houden en laptop opstarten.
Wat kan ik hiermee nog aanvangen? Is die volledig naar de Filistijnen?
Dacht bios flashen, maar als hij niet naar bios gaat????? Weet ook niet direct hoe ik aan de bios zou raken. Toestel is toch enige jaren oud.
Iemand een gedacht? Alle hulp is welkom.
 
Laatst bewerkt:
Op één of andere manier heeft de laptop geen spanning meer.
Batterij leeg en via 230 volt adapter doet hij ook niets meer.

Probeer eens een andere voedingsadapter. Wel toevallig als deze stuk is gegaan na vervangen van HD. Maar alles kan.
Heb al aangegeven dat ik dit gedaan heb. Geen resultaat. Led brand om te zeggen dat er stroom op staat.
 
Laatst bewerkt:
Wat bedoel je precies met "aantonen dat er stroom op staat"? Dat power led oplicht?

Ik zou m openen en spanningen gaan meten.
Of als dat geen optie is eventueel:

Haal SSD/HDD er eens uit en probeer op te starten.
Krijg je beeld? Bios? F2? F11?
Probeer eventueel op te starten van een USB stick, linux, windows installer...

Geeft je hopelijk al een idee of er nog iets meer leven in zit.
Bios start niet op. Heb ik reeds aangegeven. Zonder schijf start hij ook niet op. Geeft zelfs geen enkele beep. Ik probeer eens met die USB. Dat heb ik nog niet gedaan.
Maar als je niet eens in bios raakt, zal dit ook wel niet lukken.
 
Heb 2 voedingsadapters 19V 4.74A. De enige geeft 19.1V de andere 19.3V =. Dus goed.
Als ik gewoon de adapter aansluit gaat de oranje led aan. Dus batterij laden. Druk ik op de startknop, dan gaat de groene led aan. Die geeft aan dat er gevraagd wordt om op te starten, maar geeft geen schijf detectie. Ook niet van USB. Als ik de F2 blijf indrukken en dan de startknop bedien, zou ik moeten naar Bios gaan. Maar dat doet hij niet.
 
Denk dat ik geheugen er uit haal en dan naar containerpark er mee ga. Tenzij iemand er nog iets denkt mee te kunnen doen.
Ik steek er geen energie meer in.
Iedereen bedankt voor het meezoeken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan