Varia Licentiecode recupereren

Status
Niet open voor verdere reacties.
weet er iemand hoe ik een gebruikte licentiecode kan laten (of zelf) verwijderen bij microsoft zodat ik deze kan terug gebruiken op een andere pc.
ik gebruik windows 10 LSTC op mijn pc, daar heb ik een licentiecode voor gekocht, (deze was niet goedkoop)
nu zou ik een laptop willen kopen en dezelfde windows versie willen installeren.
en mijn gekochte licentie terug willen kunnen gebruiken.
is er hier een middeltje voor?

ik heb wel een bruikbare licentiecode voor windows 10 pro, echter wil microsoft mij dan verplichten over te schakelen naar windows11 (windows11 wens ik niet te gebruiken)
 
Hier klopt iets niet : een LSTC licentie kan je niet afzonderlijk kopen - is het soort licenties gebruikt binnen bedrijven die meerdere PC's hiermee installeren.

En nu nog een laptop kopen met Windows 10 ipv. 11 zal je lastig vallen. Zeker nu Windows 12 al ongeveer om het hoekje komt piepen.
 
Apparaat onkoppelen in je Microsoft account en de key gebruiken waarop je dat wilt, installatie op de oude pc wissen.
Of een goedkope key aanschaffen voor een paar euro.
B.v.
Maar er zijn meerdere die dat aanbieden, de software kun je bij Microsoft via de media creation tool gewoon downloaden en met Rufus op een USB stick zetten.
En na medio 2025 worden er geen beveiligings updates voo W10 uitgebracht en waarom geen W11? installeren op locaal account met de lan/wifi uit.
 
ingeven email adres lukt bij ingeven wachtwoord blijft hangen zie opname
 

Bijlagen

  • 2023-09-06 16_13_34-Instellingen.jpg
    2023-09-06 16_13_34-Instellingen.jpg
    34 KB · Weergaven: 83
ik vindt het niet normaal dat ik een andere code zou moeten kopen; ik heb een code betaald. dus moet ik deze op een ander pc kunnen gebruiken.
nu heb ik gelezen dat microsoft ons later verplicht (vanaf 14 10 2025 vervalt windows 10) onze werkende pc niet meer te kunnen gebruiken; en iedereen verplicht een andere pc te kopen waar windows 11 moet op gebruikt worden.
let op ik wil niemand beledigen, dit is mij eigen mening - niemand hoeft mijn visie te aanvaarden ⁉️
 
Als je Windows 10, version 1809 (LTS) hebt, eindigd de Security support op 09 Jan 2029!
Maw, je gaat deze zeker nog kunnen gebruiken tot die datum en alle Security gerelateerde updated ontvangen.
Alle andere (niet sec related) updates eindigen wel sneller...

En je gaat je werkende PC met een niet gesupporteerde versie zeker nog kunnen gebruiken. Het is niet zo dat die dienst gaat weigeren na die datum. Je gaat alleen geen updates meer ontvangen. Maar... die updates (en zeker de sec updates) zijn wel belangrijk indien verbonden met openbare netwerken (internet etc).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan