Varia Licentiecode recupereren

Status
Niet open voor verdere reacties.
weet er iemand hoe ik een gebruikte licentiecode kan laten (of zelf) verwijderen bij microsoft zodat ik deze kan terug gebruiken op een andere pc.
ik gebruik windows 10 LSTC op mijn pc, daar heb ik een licentiecode voor gekocht, (deze was niet goedkoop)
nu zou ik een laptop willen kopen en dezelfde windows versie willen installeren.
en mijn gekochte licentie terug willen kunnen gebruiken.
is er hier een middeltje voor?

ik heb wel een bruikbare licentiecode voor windows 10 pro, echter wil microsoft mij dan verplichten over te schakelen naar windows11 (windows11 wens ik niet te gebruiken)
 
dat is ook de reden dat ik zo'n versie gebruik. ik pas deze aan naar mijn goesting - haal dingen weg en voeg er toe, pas tweaks toe en verwijder de apps die ik niet gebruik.
dus verkrijg ik een lite versie inclusief office en ander programma's die ik gebruik , daarna maak ik een master; zodat ik bij problemen deze master gebruik om mijn pc terug naar de basisversie terug te zetten - enkel de updates moeten nog uitgevoerd worden.
dat is de reden dat ik niet ben voor windows 11 te gebruiken er komen te veel versies uit (nu in oktober komt de versie 2023 er aan )
dat is dan weer alles tweaken en alles terug installeren enz enz.... bij elke versie terug opnieuw.
 
regedit:

HKEY_LOCAL_MACHINE uit << SOFTWARE << MICROSOFT << Windows NT << CurrentVersion << SoftwareProtectionPlatform
de sleutel bevind zich in 'BackupProductKeyDefault'
 
regedit:

HKEY_LOCAL_MACHINE uit << SOFTWARE << MICROSOFT << Windows NT << CurrentVersion << SoftwareProtectionPlatform
de sleutel bevind zich in 'BackupProductKeyDefault'

Deze backupkey is de sleutel die op dat moment geinstalleerd is, dus hoeft niet de sleutel te zijn die je aangeschaft hebt!
Er zijn boefjes die een home versie key aanschaffen en via een omweg een gvlk key op de kop tikken en zo
de versie upgraden naar een pro of enterprise edition.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan