Opgelost mails blokkeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

georguy1

Steunend lid
Vip Lid
ik krijg tot vervelens toe altijd maar mails van "mail.hln.be " in mijn outlook mail
ik blokkeer die altijd 1 per 1 maar dat helpt blijkbaar niet
is er een andere beter methode eventueel denken jullie ?
 

Bijlagen

  • Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    19.1 KB · Weergaven: 224
Ik heb enkel de volledige mailheader gezien van één mail. Die andere was niet volledig.
Dat het om spam gaat is wel duidelijk. En het heeft niets te maken met nieuwsbrieven ed van HLN. dit email wordt gewoon misbruikt.

Ik zie ook een bepaalde mailheader die de mail beoordeeld op spam level. Deze zou je eventueel kunnen gebruiken om een filter te maken. Het gaat om volgende header:
X-Microsoft-Antispam

De betreffende mail krijgt daar level 1 (BCL: Bulk Complaint Level values). Hier een beschrijving van alle levels;

0The message isn't from a bulk sender.
1, 2, 3The message is from a bulk sender that generates few complaints.
4, 5, 6, 7The message is from a bulk sender that generates a mixed number of complaints.
8, 9The message is from a bulk sender that generates a high number of complaints.

Je zou kunnen filteren op level 1 tem 9. Maar de kans dat je andere mails mee filtert die je wel wenst te ontvangen is groot.
Hier een voorbeeld van Outlook.com (hotmail) om een rule aan te maken met de level op 1.
1581169614931.png

PS, je zou voor elke spam level 1 tem 9, een nieuwe rule moeten maken dan. Let op de spaties! De message header rule moet EXACT overeenkomen met de aanwezige regel in de mailheader.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan