Status
Niet open voor verdere reacties.
eindelijk kan je met Microsoft Camera Codec Pack foto's gemaakt in RAW door een Canon 60D zien in verkenner zonder eerst PS6 te moeten opstarten. Maar als ik dit wil installeren krijg ik dit:

De waarde Progid kan niet weggeschreven worden naar sleutel \SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentUser\Explorer\FileExts\.arw\UserChoice controleer of de juiste toegangs rechten aanwezig zijn voor deze sleutel of neem contact op met de ondersteuningsafdeling.

hoe kan ik dit oplossen, of liever hoe lossen jullie dit op :)
 
je kunt zeker een sleutel toevoegen ...maar of dit de oplossing zal zijn is nog af te wachten ...
mocht je desbetreffend de sleutel willen aanmaken raad ik je eerst aan om een systeemherstelpunt aan te maken ..
eerst dien je de map "CurrentUsser " aan te maken onder " windows"
deze open je dan en in het rechter veld maak je de sleutel aan ...
om
een nieuwe sleutel aan te maken plaats je , je muis op een leegge ruimte in het veld waar de sleutels vermeldstaan en klik rechts .
kies hier nieuw D_WORD
klik op deze sleutel en geef deze een naam ( nu weet ik dus niet welke naam je hier dient aan te geven )
voeg de hexadecimale waarde toe in de DWORD-waarde..( ook weet ik niet welke waarde je hier dient in te geven )
nadat je de waarde heb in gegeven dien je dit ook te bevestigen en je systeem te herstarten ....
maar nog eens geef ik je de waarschuwing mee dat het klooien in je register niet zonder gevaren is ....
dit is dus uitsluitend op je eigen risico en wij van pctuts zijn niet verantwoordelijk indien je systeen beschadigd word .
 
wat dat klooien in het register betreft, besef ik maar al te goed wat dat teweeg kan brengen en ik zal nooit pctuts de schuld geven van mijn geklooi, zoals jij dat zo mooi zegt. Ik heb al veel watertjes doorvaren, hoor
(lachen)
 
1..ga naar HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts
2..rechts klik op de map " FileExts "
3..kies " machtigingen "
4..klik verder op " geavanceerd "
5..zet nu het vinkje uit bij " overneembare machtigingen van het bovenliggende object opnemen "
6..klik dan op "verwijderen " in het nieuwe scherm.
7..bevestig je keuze met toepassen .
verder kan ik niet gaan gezien ik deze bewerking zelf niet dient uit te voeren ...
daarom zijn de volgende punten die nog uitgevoerd dienen te worden in het engels ..
8. bevestig je keuze met toepassen
9.Type in Everyone and press enter..
10.Click the check for Full Control
11. Check "Replace all child object permissions..."
12. Click Yes
13. Click OK
14. Run the install again. it should go fine now

After it completes

do steps 1-3 again.
4. check "include inheritable permissions..."
5. Check "Replace all child object permissions..."
6. Click Yes
7. Click Everyone in the top list
8. Click Remove
9. Click OK
 
ow, even ingrijpen hier. Kon maar half volgen, daarmee.
Er is dus een probleem met het installeren van die software omwille van rechten in de registry. Uitvoeren met admin rechten dus.
Maar aangezien dit een MSI bestand is, lukt dit niet?
Dit gaat wel! Command prompt window openen met administrator rechten en van daaruit dat MSI installatie bestand opstarten.
Success!
 
welk opdracht regel dient hij dan tevens in te geven in de opdrachtprompt ?

Gewoon naar die downloadlocatie gaan en dat msi bestand starten zoals elke andere normale opdracht.

Aanvulling:
DOS commando's gebruiken om te navigeren dus.
Bijvoorbeeld, bestand gedownload naar c:\Mijn Temp Folder

CD "C:\Mijn Temp Folder" <enter>
MicrosoftCodecPack_amd64.msi <enter>


Was even vergeten dat niet iedereen nog DOS commando's kent...
 
ah , ik wist niet dat dit mogelijk was in een opdrachtprompt !
met een msi bestand omdat deze toch meestal een zelf installer heeft meegekregen ...of vergis ik me !
 
Een command prompt kan evengoed uitvoerbare bestanden openen. Dit is eigenlijk hetzelfde als openen in Windows Explorer.

Ik heb gelijkaardige problemen voorgehad een tijdje geleden met een update (msi format) voor Microsoft TMG 2010. Oplossing was dus heel simpel.
 
als ik opdrachtprompt opendoe krijg ik daar:
c:\Users>RichKE>

en wat dan? Als ik de downloadlocatie ingeef krijg ik dat hij dat niet herkend als interne of externe opdracht!

Kijk even naar één van men vorige posts. Ik heb daar een duidelijk voorbeeld gegeven van hoe je naar een andere folder op je schijf kunt gaan.
Vervang "C:\Mijn Temp Folder" dus door jou downloadlocatie.
CD staat voor Change Directory.
 
ik heb nu dus C:\RawCodec de map die ik heb aangemaakt om het bestand op te slaan, maar als ik dan daar MicrosoftCodecPack_x86 inzet krijg ik: wordt niet herkend als interne of externe opdracht, programma of batchbestand
 
Je gaat dus naar die folder;
CD C:\RawCodec

Dan voer je dat msi bestand uit door de volledige naam in te typen, gevolgd door <enter>
MicrosoftCodecPack_x86.msi

Maar ik zie aan je systeem hier dat je over een 64bit windows 7 beschikt. Klopt dit? Dan moet je het andere bestand downloaden en installeren. x86 staat voor 32bit. Download en installeer dus MicrosoftCodecPack_amd64.msi
->
MicrosoftCodecPack_amd64.msi <enter>

ps: vergeet niet die command prompt met administrator rechten te openen! dus rechts klikken op dit icon en administrator rechten openen selecteren.
 
ik had geen .msi achter de MicrosoftCodecPack_x86 gezet, dan begint hij idd te installeren maar ik krijg weer dezelfde melding als in het begin.
ik heb wel degelijk een 32bit, want bij de 64bit versie geeft hij aan dat de processor het niet ondersteund
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan