Status
Niet open voor verdere reacties.
eindelijk kan je met Microsoft Camera Codec Pack foto's gemaakt in RAW door een Canon 60D zien in verkenner zonder eerst PS6 te moeten opstarten. Maar als ik dit wil installeren krijg ik dit:

De waarde Progid kan niet weggeschreven worden naar sleutel \SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentUser\Explorer\FileExts\.arw\UserChoice controleer of de juiste toegangs rechten aanwezig zijn voor deze sleutel of neem contact op met de ondersteuningsafdeling.

hoe kan ik dit oplossen, of liever hoe lossen jullie dit op :)
 
Even naar men ps kijken:
ps: vergeet niet die command prompt met administrator rechten te openen! dus rechts klikken op dit icon en administrator rechten openen selecteren.

Dat ben je waarschijnlijk vergeten of niet gedaan....
 
Ben is even gaan kijken naar die key. Maar wat me opvalt is, dat jou path in de registry fout is. Dit heeft dus waarschijnlijk toch niets te maken met administrator rechten op die key. Hij vindt dit gewoon niet omdat het niet bestaat?
Volgende is het correte path (bij mij althans);
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.arw\UserChoice

Om de één of andere reden probeerd die naar een path in je registry te gaan dat fout is. Daarom dat die de mist ingaat.
Zal nog wat verder graven :)

Aanvulling: Mogelijk wordt je Windows 7 herkend als Windows XP, waar deze key wel juist is(?)
Heb je toevallig ooit een upgrade op die PC gedaan van Windows XP naar Windows 7?
 
daar kan idd de fout zitten want ....\.arw is er nog maar er is geen .arw\UserChoice

Dat verandert wel de zaak. Dan is de locatie wel juist.
Ik zou volgende doen. Ga op de \.arw key staan. Rechtsklik en exporteer dit. vb naar Mijn Documenten\RegistryARW.bak

Verwijder dan de hele \.arw key in de registry (ook via rechtsklikken op die key), en probeer de installatie opnieuw (liefst via de administrator rechten)
 
wat moet ik ingeven als bestandsnaam om te exporteren want het lukt me niet deze sleutel te alleen exporteren, ik krijg dan: "De opgegeven structuur bestaat niet. Controleer of het pad juist is". Ik kan wel de volledige FileExts exporteren. Ik heb dat al gedaan, maar nog niets verwijderd. Ik zie trouwens ook de .arw ook niet staan in de gecopieerde FileExts bestand.
 
De \.arw folder kan je wel zien als je zelf in de registry editor gaat zien? Maar bij een export staat die er niet tussen?
Er zit een probleem met de rechten op deze sleutel. Daarom dat je die codec deze ook niet kon veranderen.
Ik zal dit eens bekijken als ik terug thuisben.
 
De \.arw folder kan je wel zien als je zelf in de registry editor gaat zien? Maar bij een export staat die er niet tussen?
Ik zie hem inderdaad staan in de registry editor, maar als ik dan FileExts exporteer staat hij er niet tussen. Ik kan ook, zoals gezegd \.arw niet exporteren.
Als ik op \.arw klik en ga naar machtigingen dan krijg ik : "U bent niet gemachtigd om de huidige machtigingsinstellingen voor .arw weer te geven, maar U kan wel wijzigingen in de machtigingen aanbrengen"
 
Ik zit momenteel in de klas, jaja nog steeds,;) en ga straks een poging wagen. Om 19h30 weet je meer!!
@qtex: gewoon meekijken en kennis opsnuiven, je bent nooit te oud om te leren, hé!!:duimop:
 
Nog steeds hetzelfde antwoord, want hij zegt: de sleutel kan niet worden geopend:

HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.arw\UserChoice
Moet ik die machtigingen in UserChoice ook aanpassen want daar staat nog niets in?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan