Status
Niet open voor verdere reacties.

bernard

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb Windows 7 en werk met Windows Live Mail.
Telkens ik een e-mail ontvang krijg ik op het volledig rechter deel van mijn scherm een lang blad waar vele gegevens op staan. Ik moet dan naast dit blad eventjes klikken en dan verdwijnt het. Het is "Mime-version: 1.0.
Is dit iets die schadelijk is? Het is in ieder geval vervelend om dit steeds te moeten zien. Hoe kan dit verwijderd worden aub?
Ik heb een bijlage toegevoegd.
 

Bijlagen

  • vervelende tekst.doc
    304.5 KB · Weergaven: 151
Wacht ook met andere software te installeren tot al de updates geinstalleerd zijn.
Maak dan voor alle zekerheid eens herstelschijven.
Als je software instaleerd wat je niet 100 % vertrouwd overweeg eens om Toolwiz TimeFreeze te gebruiken voor je de software instaleerd.
TimeFreeze 1.pngTimeFreeze 2.png
 
succes ermee....
vraagje heb je zelf al ooit een verse installatie gedaan van de windows7 ?

indien dit niet zo is kun je eerst dit erop na zien.


betreffende het advies over de updates wil ik je de raad meegeven ze in groepjes op te halen en te installeren ...dus niet alles te gelijk !
je neemt groepjes van maximaal 30 losse updates ...
de updates van net framework installeer je best per 1
er dient namelijk rekening gehouden te worden met het configureren van sommigen update's
 

Bijlagen

  • INSTALLATIE PROCES WINDOWS7.pdf
    1.6 MB · Weergaven: 117
succes ermee....
vraagje heb je zelf al ooit een verse installatie gedaan van de windows7 ?

indien dit niet zo is kun je eerst dit erop na zien.



betreffende het advies over de updates wil ik je de raad meegeven ze in groepjes op te halen en te installeren ...dus niet alles te gelijk !
je neemt groepjes van maximaal 30 losse updates ...
de updates van net framework installeer je best per 1
er dient namelijk rekening gehouden te worden met het configureren van sommigen update's
Goede middag Qtex, ik heb hem weer heel goed gekregen, uitgenomen dat ik nog problemen heb met Mime. Ik bekijk nu eens deze site MIME Types maar zal misschien nog wel eens WindowsLiveMail verwijderen en herinstalleren.
Groetjes.
 
dan heb je gewoon de herstel gebruikt tijdens het opstarten van af de dvd en ben je niet voor een nieuwe installatie gegaan ...
want bij een nieuwe installatie is immers de WLM niet aanwezig en moet je deze opnieuw installeren ....
maar fijn dat windows dus terug optimaal werkt .
het kan inderdaad wellicht een oplossing zijn om de WLM opnieuw te installeren ....wie weet brengt dat de oplossing. !
en was het niets anders dan ergens een verkeerde instelling in je WLM.
de site waarnaar jij verwijst had ik eerder ook al gevonden maar dit is teveel Engels voor me tevens moeilijk te begrijpen als je niet weet waarover het gaat.!
 
qtex Hij heeft geen herstel DVD van Windows 7.
bernard heeft tevens geen herstel DVD's van zijn PC.
Als bernard nu nog meedeeld dat de fabrieksinstellingen ook niet gaat.
Dan kunnen wij hem op deze manier helpen.
Het probleem is ik heb enkel nog maar een PC met Windows 8 + een Ubuntu Laptop
En daar heb ik een clone van gemaakt naar een andere interne harde schijf met een Sharkoon SATA QuickPort
zodat ik enkel maar moet verwisselen van interne harde schijf als er iets mis gaat.
Dat duurt bij mijn PC nog geen 5 minuten.
Maar als iemand hem hier zou willen mee helpen dan is zijn probleem ook opgelost :

Als je iemand kent of zelf nog een tweede pc hebt met Windows 7 dan kan je van deze een instalatie
DVD maken. Gebruik ImgBurn dat is gratis
Maak een iso image van deze DVD.
Open deze ISO met het gratis 7-Zip. (Mag ook Winzip zijn)
(1) Verwijder daarna het bestand \sources\ei.cfg uit de Image en brand hem op een DVD.
Je hebt wel de productcode nodig die je kan vinden op de achterkant van je PC (kan ook ergens anders zijn bv zijkant)
Op deze manier mag de DVD zowel van de Home Premium, Professional als Ultimate Zijn.
Daarom mag je (1) niet vergeten.
 
qtex Hij heeft geen herstel DVD van Windows 7.
bernard heeft tevens geen herstel DVD's van zijn PC.
Als bernard nu nog meedeeld dat de fabrieksinstellingen ook niet gaat.
Dan kunnen wij hem op deze manier helpen.
Het probleem is ik heb enkel nog maar een PC met Windows 8 + een Ubuntu Laptop
En daar heb ik een clone van gemaakt naar een andere interne harde schijf met een Sharkoon SATA QuickPort
zodat ik enkel maar moet verwisselen van interne harde schijf als er iets mis gaat.
Dat duurt bij mijn PC nog geen 5 minuten.
Maar als iemand hem hier zou willen mee helpen dan is zijn probleem ook opgelost :

Als je iemand kent of zelf nog een tweede pc hebt met Windows 7 dan kan je van deze een instalatie
DVD maken. Gebruik ImgBurn dat is gratis
Maak een iso image van deze DVD.
Open deze ISO met het gratis 7-Zip. (Mag ook Winzip zijn)
(1) Verwijder daarna het bestand \sources\ei.cfg uit de Image en brand hem op een DVD.
Je hebt wel de productcode nodig die je kan vinden op de achterkant van je PC (kan ook ergens anders zijn bv zijkant)
Op deze manier mag de DVD zowel van de Home Premium, Professional als Ultimate Zijn.
Daarom mag je (1) niet vergeten.
Luc, ik denk dat ik er bijna ben hoor. Mijn pc werkt nu enorm goed (enkel nog die "mimi". Ik heb de virusscanner en windows live mail verwijderd en opnieuw geinstalleerd, doch die Mime blijft. Sluit ik windows live mail en open ik mijn webmail, dan heb ik die Mime niet. Dus moet de oorzaak gezocht worden in een istelling van windows live mail?
 
Ik heb de virusscanner en windows live mail verwijderd en opnieuw geinstalleerd, doch die Mime blijft.
Sluit ik windows live mail en open ik mijn webmail, dan heb ik die Mime niet.
Dus moet de oorzaak gezocht worden in een istelling van windows live mail?

je zegt zelf al dat je WLM heb verwijderd en opnieuw heb geinstalleerd ....
vraagje nadat je de WLM had verwijderd heb jij dan ook de controle gedaan of deze effectief verwijderd was uit de map program files en uit de map program files ( x86 )
in beiden mappen bevind zich Ashampoo_Snap_2013.07.28_15h36m11s_004_.png en deze dient dus verwijderd te zijn ..
daarna een herstart en dan pas mag je de WLM terug installeren
 
Is het misschien een idee om WinMail te gaan gebruiken.
Normaal zit WinMail niet bij Windows 7, maar zat bij Windows Vista, maar is zonder probleem ook in Windows 7 en zelfs 8 te gebruiken.
WinMail lijkt erg veel op het oude Outlook Express.

Ik heb WinMail hier op een Windows 7 32 bits en 64 bits versie zonder problemen draaien. Sterker nog, na Outlook van Office zou ik geen ander emailprogramma willen gebruiken.
 
Is het misschien een idee om WinMail te gaan gebruiken.
Normaal zit WinMail niet bij Windows 7, maar zat bij Windows Vista, maar is zonder probleem ook in Windows 7 en zelfs 8 te gebruiken.
WinMail lijkt erg veel op het oude Outlook Express.

Ik heb WinMail hier op een Windows 7 32 bits en 64 bits versie zonder problemen draaien. Sterker nog, na Outlook van Office zou ik geen ander emailprogramma willen gebruiken.
Pluis, ik geraak er echt niet meer uit.

In Program files en Program files (x86) heb ik de mappen Windows Live kunnen verrwijderen.
In Program files en Program files (x86) heb ik de mappen Windows Mail niet kunnen verwijderen met als reden: kan ze niet verwijderen daar ik dient gemachtigd te worden door Trustedinstaller.
Ik heb dan toch maar Windows Live Mail opnieuw geinstalleerd, maar gaat gewoonweg niet. Ik krijg de melding: Het programma kan niet gestart worden omdat WLDCore.dll ontbreekt op uw computer. U kunt dit probleem mogelijk oplossen door het programma opnieuw te installeren.
Maar nu ben ik wel verplicht om gans de essentials te verwijderen en opnieuw te instaleren, of zou ik overschakelen naar Windows Mail? (dan kan misschien dit probleem opgelost zijn he.)
 
dat de Trustedinstaller ( gebruikersprofiel ) dit verhinderd is omdat je niet aangemeld bent als de hoofd gebruiker de admin dus ...

je kan het volgende eens doen ...

1.ga naar start en type CMD in het zoekvenster
2. rechtsklik op CMD.EXE kies uitvoeren als ADMINISTRATOR
3..Type nu Net user administrator /active:yes

NOTE : indien je de verborgen administrator wilt uitschakelen typ dan no in plaats van yes !!

4..nu moet je ,je even afmelden ,afmelden is niet afsluiten je zal zien dat de verborgen administrator zichtbaar is geworden...
5..meld je aan met deze verborgen administrator en probeer nu nogmaals de betreffende map te verwijderen ...
6.. herstart je systeem en installeer de WLM daarna opnieuw

opmerking :
al het gene wat je uitvoerd op de pc onder deze verborgen administrator is definitief en kan enkel via deze administrator ook weer ongedaan gemaakt worden .
 
bernard # 82 kijk eens naar bernard # 1. Je staat nu even ver. Ik weet dat je in de mogelijkheid bent om je pc te herinstalleren.
Wees verstandig en doe het. En als het is omdat je bang bent om bepaalde software kwijt te spelen.
Ik weet veelal een site waar je het gratis kan downloaden en registreren op een legale manier.
Meestal wel zonder updates. Er bestaat inderdaad meer dan giveaway of the Day.
Als je nu je PC herinstalleerd wat duurt dat nu ? Voel je zelf niet aan dat het een straatje zonder einde is Je pc heeft wel meerdere problemen.
En van die prietprraat zoals in #21 dat helpt ook niet.

Probeer dus nu eens eerlijk te zijn en te zeggen wat er ook problemen heeft.
 
Ik voeg Windows Mail 32 bits versie hier toe als bijlage. Hernoem de oude map in Program Files en pak mijn bijlage uit naar de map Program Files.

Als je wilt kun je dit eens proberen.
 

Bijlagen

  • Windows Mail.rar
    4.2 MB · Weergaven: 95
Ik heb dan toch maar Windows Live Mail opnieuw geinstalleerd, maar gaat gewoonweg niet. Ik krijg de melding: Het programma kan niet gestart worden omdat WLDCore.dll ontbreekt op uw computer.

Vertaling waarom WLDCore.dll ontbreekt

Bernard, de keuze is aan jou.
Windows mail . Of je kan ook kiezen voor Thunderbird van Mozilla wat ook een zeer goed e-mail programma is.
Thunderbird – software die e-mailen makkelijker maakt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan