Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteren werd mijn pc automatisch door Microsoft geüpdatet, vandaag zijn mijn menu's van Outlook half Nederlands, half Zweeds. Ik kan niets meer verstaan en weet niet hoe ik de Zweedse taal kan wegkrijgen uit het systeem. Wie weet het wel?
Dank bij voorbaat
WiBoData
 
opgepast; de update nr KB4011086 kan 2 x aanwezig zijn, dus beide verwijderen. Bij de directe volgende updat zal deze nr terug verschijnen. Als je deze terug installeert heb je terug een gedeeltelijke Zweedse versie; dus de update verbergen en niet meer downloaden, succes . Is uit ervaring.
 
Nou dan maar wat hulp van boven de grote rivieren:
Dit probleem treedt bij alle gebruikers van Outlook 2007 op, ook op de laptop van mijn vrouw en mijn eigen pc kreeg ik gedeeltelijk Zweedse teksten te zien. Ik ben dus maar eens op onderzoek uitgegaan, en ik vond het volgende uit:
Gisteren is een flink pakket Office-updates geïnstalleerd, daar blijkt de oorzaak in te zitten. Meer in het bijzonder gaat het om één update voor Outlook 2007, en wel die met het KB-nummer 4011086.
Het verwijderen van deze update gaat via het Configuratiescherm (in W10 niet meer aanwezig, maar nog op te roepen door deze naam in te typen nadat je op de Startknop hebt geklikt; je kunt eventueel met de rechtermuisknop een snelkoppeling op de Taakbalk plaatsen). Vervolgens naar Programma's en onderdelen > Geïnstalleerde updates weergeven, en daar de betreffende update opzoeken en verwijderen.
LET OP: de update komt tweemaal voor met hetzelfde nummer, en moet ook tweemaal verwijderd worden!
Een herstart is niet nodig. Wel voordat je begint natuurlijk Outlook even uitschakelen.
Voor de fijnproevers: wie deze update vervolgens ook meteen maar wil blokkeren, lees dit artikel in PCM:
Ongewenste Windows 10-updates blokkeren | Windows 10 | PCMweb.nl


 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan