Status
Niet open voor verdere reacties.

Cees Medema

Steunend lid
Vip Lid
Ik wil dat Windows automatisch geupdate wordt. De instelling hiertoe wordt in de achtergrond steeds gewijzigd. Ik kom er niet achter welk programma dat doet. Kan iemand mij een tip geven?
 
Optimalisatie software gebruik ik eigenlijk ook nooit, behalve een opschoonprogramma. Het register opschonen doe ik nooit.
Als opschoon programma gebruik ik CleanMaster, maar CCleaner is ook niets verkeerd mee.
Bitdefender is geen slechte beveiliging, hoewel ik persoonlijk voor ESET kies.

Waarom ik geen optimalisatie software gebruik is omdat dit meestal meer kwaad dan goed doet. Ook een register opschonen kan gevaarlijk zijn als je dit klusje aan software uit besteedt.
 
Ik sluit me aan bij de raad van Ranger en Lana. Advanced System Care is software die zelden een positieve bijdrage kan leveren aan je systeem, integendeel dikwijls zelfs. Alternatief is dan ook niet nodig omdat alles wat hierin zit, evengoed in Windows zit. Al die Tune Up geloof ik niet in. Een goed onderhouden Windows is meer dan stabiel genoeg. En extra software installeren en in de background draaien voor betere performantie is beetje tegenstrijdig... ook nutteloos. Windows is snel genoeg en stabiel genoeg en heeft alles aan boord wat die software "doet en kan". Ik heb veel systemen gezien waar deze software op geinstalleerd was, met problemen allerhande... terug naar een basic Windows (zonder al die tune up en optimisers en cleaners en... )en dat systeem draaide (naar zen kunnen) perfect.

CCleaner is relatief veilig te noemen in zen categorie... mag je als ok beschouwen. Al zou ik van de registry afblijven!

Bitdefender heeft het laatste jaar een zwaar commercieel offensief ingezet, en met succes. Kwaliteit is ook wel ok tot goed. Maar naar mijn mening heeft dit product meer commercieel vermogen dan technische perfectie. Maar bon, zoals vermeld, wel ok.
 
Dankjewel! Als er al iets is aangericht door die zgn optimalisaties is dat dan nog te repararen? Zo ja, zijn daar richtlijnen voor. Of geldt: deinstalleren en Windows repareert vanzelf weer.....?
 
Indien er schade moest zijn. Direct of indirect, dan is dat zelden na te gaan wat de oorzaak is. Maar zo erg is het in de meeste gevallen niet. Gewoon deïnstalleren is meestal voldoende en het enige wat je kan doen. Je gaat ook merken dat je systeem hierdoor niet slechter werkt achteraf, integendeel.
 
Ik heb gedaan wat jullie hebben aangeraden:
services.msc gedraait
WindowsUpdateDiagnosticcab.diagcab
Advanced System Care verwijderd
CCleaner update naar 5
BitDefender draait nog steeds
Heel bedankt! Heb weer een hoop bijgeleerd.
Zal Eset bij een volgende aanschaf/verlenging van de antivirus zeker overwegen. Wist niet eens van het bestaan af en heb de laatste keer dus tussen Bitdefender en Kaspersky getwijfeld. Kwamen allebei prima uit de test (Eset stond daar niet eens bij?!) dus heb ik gekozen voor wat het beste bij mij pastte vwb gebruiksgemak. Lastige keuze en de prijs heeft uiteindelijk de doorslag gegeven. Slecht argument, maar je moet dan ergens voor kiezen…..

Hartelijk dank iedereen die me heeft geholpen!
 
dus de sfc /scannow gaf geen oplossing ?

doe het volgende ..
Start een cmd-prompt "Als administrator uitvoeren"
Tijpe hier het volgende in:
net stop wuauserv klik enter
type dan de volgende opdracht rmdir /s /q %windir%\softwaredistribution en klik op enter
geef als laatste net start wuauserv in en klik op enter .

nu dat gedaan is klik je start en open je de update pagina , geef de opdracht om te gaan zoeken naar updates ..mogelijk dien je deze opdracht tot zoeken naar update's te herhalen !
indien deze gevonden worden zullen deze ook geinstalleerd worden .

Hiermee wordt de service automatische update gestopt, alle gedownloade data wordt verwijderd en de service wordt opnieuw gestart.
Het zou namelijk zomaar kunnen zijn dat er in de map Softwaredistribution een fout zit.

Let wel:
de map wordt weer opnieuw aangemaakt door het proces "Windows Update" en zal ook weer opnieuw gevuld worden.
Eventueel geweigerde updates zullen opnieuw aangeboden worden!
 
Uitgevoerd. Zie printscreen.. Snap 2015-01-03 at 03.53.21.png
 
ok daarna diende je zelf de update's op te starten door deze te laten zoeken naar update's !
ook dit staat reeds vermeld in bericht #25...
wat betreft de instellingen zou deze dus op de aanbevolen instelling moeten staan .
 
Geen updates gevonden (ook geen verborgen). Toen niet en nu ook niet. Instellingen staan (en stonden) op automatisch. Nu verder afwachten?

Dank voor al je hulp en sorry dat ik je op het verkeerde been heb gezet door te vergeten om te vermelden dat ik die updaterun inderdaad had uitgevoerd. Heb dat voor de zekerheid nu nog een keertje gedaan. Probeer altijd braaf te lezen en dan ook uit te voeren :p...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan