Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo, ik haal de helft van mijn internetsnelheid maar op mijn laptop.
heb 120 mb maar haal maar 60

Nu vraag ik mij af of het aan mijn netwerkkaart kan liggen,helaas weet ik niet precies deze te vinden
maar volgens mij is het één van deze waar ik moet kijken ;)
Kan de internetsnelheid met de netwerkkaart te maken hebben ? (heb bekabeld 60 mb snelheid) netwerkadaptersl.JPG
Heb wel een 4 jaar oude laptop maar dat moet kunnen neem ik aan :)

en mijn 2 e vraag is, hoe kan ik zien hoeveel de netwerk kaart aankan qua snelheid?

grt.An
 
Als je via wifi met het netwerk verboden bent is het de bovenste. ( Atheros )
Maak je bedraad verbinding dan is het de onderste ( Realtec )

Voor een internet verbinding is zo'n netwerkkaart ruim voldoende. De Realtec heeft het type PCI GBE en dat betekend dat het een Gigabit Lan kaart is.

Waarom je niet de snelheid hebt die je wenst, kan aan veel factoren liggen.
Ik zal er een paar noemen:
Een slechte verbinding van de provider
Een slechte verbinding binnenshuis
Een slecht werkend modem of router
Allerlei onnodige processen die op jouw laptop draaien.
 
dankjewel voor je antwoord, maar het gekke is dat ik nog een pc bezit, en daarop kan ik gewoon de bijna 120 mb snelheid halen die de provider vermeld. Deze pc is een desktop en net nieuw. De pc zit op zelfde netwerk en voor beide gebruik ik gewoon bedraad verbinding.
Dus zou ik denken router en provider is uit te sluiten in dit geval al
 
Dan kan het de laatste mogelijkheid zijn: Allerlei onnodige processen die op jouw laptop draaien.

Alle componenten werken nauw samen in een pc.
Als er van alles gaande is, zal de processor veel werk verrichten en ook zal er weinig geheugen vrij zijn waardoor de netwerkkaart misschien wel sneller wil werken maar dit niet kan vanwege deze lopende processen.
 
dank voor je advies , en heb inmiddels Google Chrome in "save mode"gestart en de test nog eens uitgevoerd.
En tot mijn verbazing vliegt de snelheid hierbij omhoog naar gemiddeld 105 Mbit/sec ...download.

Ik weet niet precies of ik je tweede advies goed heb uitgevoert maar kwam in onderstaande scherm terecht.
en de speedtest nog eens gedaan via de inconito stand browser zover ik kan zien

Incognito.JPG ik kreeg dit scherm te zien.


Nu ben ik zeer benieuwd naar je antwoord, wat dit kan beteken dat het in de save mode de snelheid hoger uitvalt


Heb gelijk even gekeken naar alle programma s die mee opstarten , maar dat zijn er toch niet zoveel eerlijk gezegd, dus denk
dat het daar ook niet echt aan kan liggen ,maar kan altijd nog een image hiervan sturen als dat duidelijker kan zijn.
 
Wel, de reden is dat Google Chrome (alsook andere web browsers) Addons actief kunnen hebben. Dit zijn programma's die samen met je webbrowser werken om bepaalde services te leveren. Echter zijn deze ook dikwijls een serieuze overhead voor je browser. In safe mode ga je deze addons niet laden en krijg je een standaard web browser... zonder de bijkomende vertragingen. Je krijgt nu een meer reëel beeld te zien van je snelheid. En dat ziet er ok uit.
 
dank voor je snelle reactie :)

Ah dus dat kan ook van invloed zijn , nu heb ik inmiddels ook dit advies van je antwoord uitgevoert
En de 3 extensies die ik had nu uitgeschakeld (deze waren Ghostery,Bookmark Checker en AdBlock)
En opnieuw de speedtest een paar keer gedaan ,maar helaas blijft hij op de lage snelheid :vraagteken:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan