Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Toch is de 'camping stekker aan de auto waterdicht. Voor alle zekerheid kan je natuurlijk een lus naar beneden maken. Het heeft trouwens geregend de avond van de aansluiting. Geen vuurwerk gezien. De kit is ook aan alle kanten beveiligd met zekeringen.
► Vóór 19 maart moet ik naar de keuring. Ik ben eens benieuwd of er een opmerking komt. Wat zichtbaar is, is de stekker onder de auto. Ik kan het demonteren, maar zal het zo laten denk ik. Ook de achterveren zijn goed te zien omdat ze een blauwe kleur hebben. Hiervoor heb ik EU-papieren.
We zien wel...
WW
Ik heb deze stekkers nagenoeg wekelijks wel een keer in mijn handen.
Deze connectoren zitten bijvoorbeeld op professionele dimmerpacks.
Dat is een goede link betreffende standaardisering. Ik heb onlangs deelgenomen aan een vergadering op een zeer hoog niveau bij de EU (vraag me niet hoé ik daar ben binnengeraakt - dit is een verhaal op zich...). We hadden het over laadpalen en standaardisering.
Ik heb een type 2 stekker in de maak tegen dat ik op lang weekend naar Duitsland vertrek. Ik kan nu alléén langzaam opladen, wat - volgens mij - beter is voor de cellen. Mijn wandstekker in mijn garage is voorbereid op 400 V 3-fasig. Niemand - niemand weet wat het gevolg is van de Superchargers die in 30 min vol opladen. Het is algemeen aangenomen dat dit de kwaliteit van de cellen aantast en het aantal keren dat je kunt opladen drastisch verminderd. Stel je eens voor dat Tesla, met 30.000 auto's rijdende met type 18650 cellen, opeens vaststelt dat zijn Superchargers de cellen zo kapot maken? Deze batterij-cellen zijn zó nieuw en het was nog niet mogelijk honderden, duizenden keren op te laden om te zien hoeveel keren dat mogelijk is. Echt waar.
WW
Dat is allemaal juist. Ik bedoel maar dat ik in de garage vijf kabels heb toekomen en nu er drie gebruikt zijn voor normaal laden. Om de tijd te halveren zou ik twee on-board laders moeten hebben. Dat neemt plaats en kost 1000 Euro's... tenzij ik er eentje vind op e-bay.
Voorlopig laat ik het zo en maak een stekker adapter zodanig dat ik 230 V aan een laadpaal met type 2 input.
Gr WW
Misverstand. Ik bedoelde 1 kabel met 5 draden. Nu 3 x 16 A.