Opgelost: Geen ‘betrouwbaarheidsdgeschiedenis-curve-weergave’ meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
win xp pro is de beste, waarom twijfelen aan Win7 de waardige opvolger van de'n xp.vista is nog steeds br.l!
werkt het wees blij, wees geen muggenzifter schakel dan liever over naar MAC of Ubunti!

ik ben een goeie tech,in het dagelijks leven, klanten zie ik zelden een tweede keer! mijn chef zegt dat ik een slechte ben, ik verwerk te weinig klanten per dag!

KWALITEIT OF KWANTITEIT? aan u de keuze.
 
Wivy,
Ik hàd xp pro... en was best tevreden met de wissel naar W7. 'k Zal maar niet zeggen 'upgrade' zeker? Alleen begrijp ik niet wat je bedoeld met br.l (linux?)?
Mac had ik vroeger (lang geleden) ook eens. Win7 is o.k. voor mij. Is het niet Ubuntu i.p.v. Ubunti? Maar je bericht lost mijn probleem van de lege tabel niet op.
m.v.g.,
WW
 
Laatst bewerkt:
vista is brol,bucht gewoon waardeloos.
een pc is gelijk een wuuf (vrouw) begrijpen doet ge toch niet! en dat die lege tabel u enerveert vind ik jammer, ik laat er mij slaap niet voor. win7 doet zijn job, een echte opvolger van xp-pro.
wat linux betreft zij hebben de beste back-up/herstel progs die er zijn,norton ghost-true image zijn speelgoed.
jammer genoeg heb ik probleem niet verholpen, geef mij een pm dan stuur ik u een naslagwerk (pdf) op van win7 op misschien staat de oplossing erin ???
groetjes wivy
 
Wivy,
Met Vista heb ik geen ervaring - ben direct van xp-pro naar Win7pro overgestapt, na een disc crash... nu heb ik dual-boot: Win7pro of Xp-mode. Ik heb helemaal geen behoefte om xp terug te gebruiken. Wat bedoel je met pm? Ik ben maar een 'beginner', zie je. Mijn 'probleem' is het enige wat mij - jawel - enerveert. Het heeft altijd gewerkt tot mid-september. Als je de berichten hebt gevolgd, zie je wel dat al vanalles is geprobeerd. Ik kan niet klagen van de suggesties die ik gekregen heb. Jammer voor de inzenders en voor mij is het niet opgelost. ik had er geen idee van dat het zo hardnekkig zou zijn. Een opgelost probleem(tje) doet iedereen zeker plezier op dit forum.
Ik heb je pm ontvangen en beantwoord. Hopelijk is het goed doorgekomen. Met pm's heb ik geen ervaring. Ik heb al wat je voorsteld in boekvorm. 13e druk. Bedankt.

m.v.g.,
WW
 
Laatst bewerkt:
Beste Forumvrienden,
Ik bestef wel dat mijn probleem niet dramatisch is en zonder de betrouwbaarheids-tabel kan gewerkt worden. Toch vind ik het jammer dat er geen oplossing kan gevonden worden. Alles is nog eens gereset zoals in de link van mijn eerste bericht, maar niets gebaat. Wat blijft er nog te doen?
m.v.g.,
WW
 
Betrouwbaarheidsgeschiedenis in het onderhoudscentrum werkt weer!

Beste vrienden,
Door jullie suggesties op te volgen heb ik dieper in Windows moeten graven dan ooit. Hierdoor heb ik meer zelfzekerheid gekregen om te ‘experimenteren’ met Windows-functies. Uiteindelijk hèt verhoopte resultaat: de grafiek en de informatieve gebeurtenissen worden terug weergegeven in het onderhoudscentrum!
Twee extra ingrepen heb ik gedaan. Pas na de tweede heb ik terug een zichtbare en werkende grafiek: [4] en [5].
Uiteraard had ik eerst alles gedaan wat vroeger aangeraden werd, eventueel na het doorverwijzen naar een US-site:
[1] Run the system file checker tool. → Check op How to use the System File Checker tool to troubleshoot missing or corrupted system files on Windows Vista or on Windows 7 vooral voor: »sfc /scannow«.
[2] Reset the reliability monitor. → Ik typte »eventvwr.msc« in het Start of het Uitvoeren venster (Windows key + R) gevolgd door »OK«.
[3] Wis twee map-inhouden van: ‘PublishedData’ en ‘StateData’: → In Verkenner, via »Organiseren» Ik opende »Map- en zoekopties«, tab »weergave« en koos voor »Verborgen bestanden, mappen en stations weergeven« dan »Toepassen«, »OK«.
[4] Veranderde de ‘eigenaar’ van het Logboek. → In het Uitvoeren venster(windows key + R) Ik typte »eventvwr.msc« via Bibliotheek > Microsoft > Windows > RAC > Eigenschappen > geavanceerd > instellen > Service op »Local System« gezet.
Nog altijd had ik geen zichtbaar resultaat!
[5] In het boek van Menno Schoone “Installeren en optimaliseren van Windows 7” wordt geschreven hoe men de machtigingen van bestanden en mappen aan een gebruiker kan wijzigen/verhogen. Dit bracht mij op het idee om dit toe te passen op de map RAC en wel als volgt: via de Verkenner > Organiseren > map- en zoekopties > Weergave > Verborgen bestanden en mappen weergeven > toepassen > ok. Daarna in de verkenner genavigeerd naar C:\ ProgramData > Microsoft > RAC. Hierop rechts geklikt, gekozen voor > eigenschappen > Tabblad > Beveiliging > de groepen’ Iedereen’ en de groep ‘gebruikers’ volledig beheer gegeven.

Nu maar hopen dat het blijft duren.

Groeten en bedankt voor de voortdurende hulp!

Walter
 
Dus nogmaals alles gereset zoals voorheen, maar het was uiteindelijk een wijziging van je machtigingen waardoor het wel werkte maar jij niets mocht zien als ik het goed begrijp.
Vreemd voorval dat je machtigingen plots gewijzigd waren. Een idee wat dat heeft veroorzaakt?
 
NT,
Geen flauw idee hoe zoiets zonder aanleiding kan ontstaan. Het enige wat vooraf is gebeurt, was een register-opkuis. Maar, dezelfde aapplicatie(s) heb ik naderhand ook gebruikt zonder gevolgen.
Het blijft voor mij ook een mysterie. Ware het niet dat ik overal een oplossing zocht en het boek - die trouwens al een tijd bezit - van Schoone eens heb doorgenomen dat ik dacht "misschien brengt het wijzigen van de machtigingen" op de probleem-map RAC een oplossing. Ik verwachtte er niet veel van en kon het aanvankelijk nauwelijks geloven.
m.v.g.,
WW
 
Betrouwbaarheidsgeschiedenis in het onderhoudscentrum werkt weer!

Betrouwbaarheidsgeschiedenis in het onderhoudscentrum werkt weer!

Bekijk bijlage 6624

NT & Co,

Nog dit: Op bijgevoegd beeld kan je zien dat negen dagen vóór dat ik het effektief kon zien, er al aktiviteit begon. Dit was zeker vanaf ik [1] tot [3] had gedaan. Pas negen dagen later heb ik [4] en [5] gedaan. Pas dan was het zichtbaar. M.a.w., het werkte al negen dagen, maar ik kon niets zien.
Het toewijzen van de machtigingen heeft het zichtbaar gemaakt. Dat is duidelijk. Er valt hier zeker wat uit te leren, maar ik ben nog te veel leek in die zaken. Voor jullie is het zeker een intressant studie-object.
m.v.g.,
WW
 
Laatst bewerkt:
Welke opkuisprogramma's gebruik je dan allemaal, want er zijn er een paar waar ik zelf ook rare dingen mee ondervond een paar jaren terug.
Het probleem zat alleszins in het register, want het is ook gewoon datgene wat je gedaan hebt via eigenschappen/machtigingen, dat is een sleutel maken of een aanpassen, meer niet. Kortom, 90% door registeropkuis veroorzaakt.
Geef eens een lijstje op, misschien zit er dezelfde scanner bij als deze waarmee ik ooit last kreeg op mijn testpc.
 
NT,
Dit zijn de programma's: Nu eens het ene, dan eens het andere.
Eusing Registry Cleaner / Glary Utilities / Comodo System claener / CCleaner.
Van het goede teveel, zeker?
m.v.g.,
WW
 
Alleen Eusing Registry Cleaner ken ik niet echt, de andere gbruik ik zelf ook. Kan dus voor mij maar 1 zijn, hoewel ik deze van comodo ook nog niet lang gebruik.
Ik kan alleen maar aanraden om regelmatig (elke maand bvb) een volledige systeembackup te maken met bvb het gratis paragon free backup
Bewaar telkens 2 of 3 backups, in de nieuwste kunnen al problemen zitten nog voor het merkbaar is.
Daarom bewaar ik zelf steeds 1 oude backup, en 2 recente. Zo kan je altijd de klok terugdraaien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan