Opgelost: Geen ‘betrouwbaarheidsdgeschiedenis-curve-weergave’ meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
NijltjeT.,
Beste allemaal,
Ik heb op 1 september een herstelschijf gemaakt. Nooit ben ik 100% zeker geweest of het herstel die ik deed wél van de systeemherstelschijf kwam. Nu staat het net vol met instructies hoe je zo ’n systeemherstelschijf maakt, maar niet hoe je ze opstart en/of gebruikt. De MS instructie deugen niet of mijn systeem is slecht ingesteld. →→→ DVD plaatsen > pc uit > pc aan > willekeurige toets vormen werkt niet! Nergens maar dan ook nergens vind ik een alternatieve wijze om deze DVD in te schakelen. De datum is perfect. Alles werkte goed op 1 september. Ook de betrouwbaarheidscurve. Kan iemand mij zeggen hoe ik dit ding wel degelijk kan laten werken? → Ik wil het even zo proberen. ← Vroeger bij mijn oude pc was het: schijf erin, op het icoontje klikken en het vertrok. Nu niet meer… Zo iets zou moeten simpel zijn, maar dat is het bij mij (weeral) niet
Merci,
Walter
 
Op 26 09 heb je de index handmatig gereset, dat is dus geregistreerd. Wacht het nog wat af, misschien werkt het sindsdien toch al goed.
Ik weet niet hoe het bij andere mensen is, maar ook op mijn pc staat er altijd maar 1 regel in RAC.
Misschien is dat omdat ik regelmatig mijn systeem opkuis???

Eens kijken of dit werkt bij jou.
Ga eens naar start/deze computer en kies eigenschappen (ipv beheren)
Neem helemaal onderaan " hulpprogramma's voor en informatie over prestaties "
Neem dan 'geavanceerde hulpprogramma's.
Op deze plaats komen ook alle gegevens voor die de prestatie naar beneden laten gaan.
Deze lijst kan net als die grafiek ook blanco zijn, hij blijft dat ook net zolang tot er iets gebeurd. Maar werken doet dit altijd.
Mijn lijstje ziet er nu zo uit, kijk maar eens.


PS: Maar niet alles word wergegeven wat de tool van microsoft zelf waardeloos maakt in mijn ogen. Zo zie ik in je log dat je de pctools firewall gebruikt, maar ook dat de windows firewall nog op automatisch staat. Zet de firewall van windows uit en gebruik enkel deze van pctools, dat scheelt weer in prestaties, zowel opstartsnelheid van het systeem als snelheid van het netwerkverkeer.
Zo zie je weer wat de waarde is van dergelijke tools.
Ik zou zeker geen systeemherstel doen vanaf de dvd. door een vlekje of krasje, of iets wat je niet kan zien bvb een bevuilde lens van de dvd speler/recorder kunnen er nog meer fouten in je systeem sluipen. Eerder zou ik opteren om een systeembackup te maken met een goed programma en een usb stick.
 

Bijlagen

  • prestaties.JPG
    prestaties.JPG
    95.7 KB · Weergaven: 70
Firewall, Prestaties en grafiekprobleem

Firewall, Prestaties en grafiekprobleem

Beste NijltjeTw.,
Fijn dat je het blijft opvolgen. Hoewel mijn grafiek nog altijd maagdelijk blank blijft, heb ik toch veel bijgeleerd tijdens het ganse proces.
Ik heb gedaan wat je voorgesteld heb. Het beeld dat ik krijg vind je hierbij. Natuurlijk kunnen de prestaties altijd wat verbeterd worden, bijv. door het verminderen van de visuele effecten en zo. Maar ja, ik neem dat erbij omdat het toch ‘iets’ heeft vergeleken met mijn vroegere XP. Ik heb geen videokaart en alles moet gedaan worden door de Intel G45/G43 Express Chipset. In msconfig, bij opstarten heb ik maar 5 vinkjes voor de programma’s die echt nodig zijn. Mijn pc’tje is opgestart met google open in 40 sec. Dat valt toch mee? Alle Win7 video effecten doen het ook goed. ‘Eusing registry cleaner’ af en toe voor wat opkuisen. Uit het andere beeldje kan je afleiden dat alléén de firewall van PC-tools aan is. Defender is uitgeschakeld. Ik doe regelmatig schijfopruiming en defragmentatie met ‘Defraggler’. Dit lijkt me doeltreffender dan defragmentatie met Windows zelf.
Voor wat systeemherstel betreft, blijf ik dan van de herstelschijf dan beter af? Ik heb die gemaakt op 1 september en dacht dat dat een geschikte datum was om mijn systeem terug te zetten. Verder maak ik back-ups sinds 20 augustus. Alleen ben ik te onbelezen om te begrijpen hoe je een ‘system image recovery’ (dat is het toch?) van een bepaalde datum, bijv. 20 augustus, kunt terugplaatsen. Ik begrijp de dialoog niet en vind het nergens verstaanbaar uitgelegd…
Toch blijf ik hopen dat de grafiek terug in gang gezet kan worden. Het is misschien een beetje een gadget, maar je steekt er toch wat van op.
Bekijk eens de 2 bijlagen, als je tijd hebt, hoewel het probleem niet dààr zit. Hopelijk komen we er uit en schijnt de ☼ eens weer, met een werkende grafiek.
Grtn,
WaWa
 
De dagelijkse taken op mijn pc even meegeven. Kijk eens of je die allemaal hebt.
 

Bijlagen

  • dagel taken.jpg
    dagel taken.jpg
    59.6 KB · Weergaven: 74
NijltjeT.,
Merci voor het opvolgen. Ik besef dat ik niet alleen ben als ik op de site rondkijk.
*** Zo ziet het er bij mij nu uit. Ik kan bij jou niet zien waar je links hebt geklikt.
Zie mijn huidige Taakplanner bij RAC.
 
Gewoon beheren en dan 1x op taakplanner.
Als het systeem morgen de eerste maal opstart, kijk dan eens.
Je krijgt de lijst pas wanneer de pc volledig is opgestart, inclusief de verborgen taken.
De taak RAC staat er dagelijks bij op mijn pc.
En je bent er zeker niet alleen mee, het is een oud zeer van vista die nog meeloopt in win 7
Weet je dat rac uitzetten zelfs een oplossing was in vista om van bepaalde vervelende errorberichten af te geraken.
Nu ja, oplossing.......
De fouten bleven ook, onoplosbaar maar verborgen.
 
Merci NT,
Wou ik meteen doen. Maar... Ik zie 'beheren' niet... En waar op 'taakplanner'? Vergeef mijn ongeletterdheid :-{
MVG
WaWa
 
Laatst bewerkt:
taakplanner en grfiek screendumps

taakplanner en grfiek screendumps

Beste,
Hierbij twee beeldjes eenvn na de gedaane settints op de Taakplanner en een hoe de grafiek mij nu aalweken teiterend aanstaart...
m.v.gBekijk bijlage 6546
Walter
 
update never ending story.

update never ending story.

Beste,
Zo ziet mijn taakplanner in RAC er nu uit (middag 1/10/10).
Grafiek nog altijd clean!
Wat nu?
m.v.g.,

WaWa
 
Dat is toch normaal. Hier is dat ook zo hoor. Ik weet niet precies wat je vroeger deen.
Die grafiek waar je op doelt heb ik nog gezien en ik ga het eens uitzoeken hoe het juist in zijn werk gaat. maar die grafiek staat niet waar je zoekt hoor.
Kijk maar naar mijn afbeelding, en de andere forumleden zullen net hetzelfde beels hebben, vraag maar na.
 

Bijlagen

  • rac.jpg
    rac.jpg
    59.3 KB · Weergaven: 64
NT,
Ja dat is het. Alleen is het bij mij niet (meer) ingevuld. Voordien keek ik er elke dag eens naar. Je steekt er toch wat van op.
Hopelijk werkt het ooit weer.
m.v.g.,
WaWa
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan