Status
Niet open voor verdere reacties.
L

lucske

Gast
heb een laptopje binnengekregen die aangekocht werd in januari 2009 dus loopt de garantie nog. De laptop doet niks meer. toen ik packard bell belde om herstelling aan te melden kreeg ik als antwoord dat in juli melding werd gedaan dat de laptop stuk was. de persoon aan de andere kant van de lijn vertelde me aangezien de laptop nog niet was binnengekomen in juli de herstelling ging worden aangerekend aan de klant en dus niet in garantie ging worden hersteld. Dat vind ik absurd garantie is garantie of je die pc nu een maand of langer in je kast zet maakt toch niets uit zolang je binnen je periode blijft voor je garantie. Ik ga zeker nooit een packard bell kopen en ook afraden van dit te doen aan al mijn klanten. Zet deze even op het forum om iedereen eens te laten nadenken alvorens een packard bell te kopen.......(x)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
NEDERLANDS
BEPERKTE PRODUCTGARANTIE
1. GARANTIEDEKKING
1.1 Deze garantiebepalingen, verder de: “Garantiebepalingen” kennen u bepaalde aanspraken jegens Packard Bell
toe (zie ook “Uitzonderingen” en “Beperkingen” in Sectie 2). Lees de Garantiebepalingen zorgvuldig door. Indien
u een aanspraak jegens Packard Bell maakt ingevolge de Garantiebepalingen, wordt u geacht de garantiebepalingen
te hebben begrepen en aanvaard. Packard Bell wijst u er op dat consumenten krachtens nationale wetgeving
wettelijke rechten hebben betreffende de verkoop van consumptiegoederen. Mogelijk heeft u dan ook, onafhankelijk
van de Garantiebepalingen, gelijke, andere en/of verderstrekkende aanspraken jegens degene die u het
Packard Bell product heeft verkocht. De Garantiebepalingen laten dergelijke aanspraken onverlet.
1.2 De garantie van Packard Bell ziet uitsluitend op het geval dat een Packard Bell Product, inclusief originele
Packard Bell onderdelen en bestanddelen (opties en toebehoren) die zijn geïnstalleerd in uw Packard Bell product
ten tijde van de koop, hierna gezamenlijk te noemen het: “Systeem”, dat voor het eerst wordt verkocht aan een
eindgebruiker in een van de lidstaten van de Europese Economische Ruimte, hierna te noemen het: “Territoir”,
bij normaal gebruik gedurende de toepasselijke garantieperiode niet vrij is van gebreken in materiaal en/of
vakmanschap. De toepasselijke garantieperiode is vermeld op de specifieke (product)documentatie zoals die is
gevoegd bij het Systeem, verder de: “Garantiekaart”, die behoort tot de Garantiebepalingen.
1.3 Iedere software die wordt geleverd bij, in en/of op het Systeem, inclusief het besturingssysteem, is verschaft
“in de staat waarin het zich bevindt”. Packard Bell garandeert noch de ononderbroken en/of foutloze werking
van dergelijke software bij, in en/of op het Systeem noch dat dergelijke software voldoet aan uw verwachtingen
en/of eisen.
1.4 De garantie van Packard Bell bestaat er uit dat in het geval zoals genoemd in artikel 1.2 van de Garantiebepalingen
Packard Bell, naar eigen discretie, het defecte Systeem of onderdelen daarvan, voor zover deze vallen onder
de garantie, zal repareren en/of vervangen door middel van nieuwe en/of gereviseerde onderdelen en/of
Systemen. In het geval Packard Bell er voor kiest om gereviseerde onderdelen en/of Systemen te gebruiken,
zullen de prestatiekarakteristieken daarvan gelijk zijn aan die van nieuwe producten. Alle ingevolge de garantie
vervangen onderdelen en Systemen worden eigendom van Packard Bell.
1.5 De periode dat aanspraak kan worden gemaakt op garantie ingevolge de Garantiebepalingen, vangt aan op de
datum van aankoop van het Packard Bell product. U dient uw originele factuur (aankoopbon) te bewaren,
aangezien de daarop vermelde datum van aankoop uw bewijs is van de datum van aankoop.
1.6 De garantie zal worden verleend met gebruikmaking van de primaire taal van de lidstaat van de Europese
Economische Ruimte van waaruit het verzoek om garantie wordt gedaan. Het is mogelijk dat garantie reparatie
en/of herstelwerkzaamheden met betrekking tot taalaspecten van uw Systeem (zoals toetsenborden en software)
niet zullen kunnen worden uitgevoerd met gebruikmaking van een andere taal dan de primaire taal van de lidstaat
van de Europese Economische Ruimte van waaruit het verzoek om garantie is gedaan.
De garantie kent de volgende uitzonderingen en beperkingen:
2. UITZONDERINGEN EN BEPERKINGEN
2.1 UITZONDERINGEN
Van garantie ingevolge de Garantiebepalingen is uitgezonderd:
2.1.1 ieder product dat niet is gefabriceerd door of voor Packard Bell, of dat voor het eerst aan een eindgebruiker
is verkocht in een land buiten het Territoir;
2.1.2 ieder product dat beschadigd of defect is geraakt als gevolg van:
2.1.2.1 gebruik van het Systeem anders dan voor het normale doel, waaronder, niet limitatief, dient te worden
verstaan, het gebruik van het Systeem in afwijking van de voorschriften uit de gebruiksaanwijzing die bij het
Systeem hoort, en/of enige ander misbruik en/of nalaten met betrekking tot het Systeem;
2.1.2.2 wijziging van het Systeem met gebruik van onderdelen die niet gefabriceerd en/of verkocht zijn door
Packard Bell;
2.1.2.3 dienstverlening en/of reparatie door een ander dan Packard Bell of een door Packard Bell geautoriseerde
dienstverlener, verder te noemen: “Packard Bell Authorized Service Provider”;
2.1.2.4 niet-deugdelijk vervoer en/of verpakking bij het verzenden/retourneren van het Systeem aan Packard
Bell of aan een Packard Bell Authorized Service Provider; en/of
14 - Packard Bell Limited Warranty
2.1.2.5 niet-deugdelijke installatie van niet van Packard Bell afkomstige producten (zoals geheugenkaarten en
software).
2.1.3 verlies van, alsmede schade aan software, gegevens en/of verwijderbare opslagmedia. U bent zelf verantwoordelijk
voor het opslaan (waaronder het maken van reservekopieën) van software, gegevens en verwijderbare
opslagmedia. Wees er op bedacht dat Packard Bell er voor kan kiezen om het Systeem dat onder garantie wordt
aangeleverd, te vervangen door een (her)gefabriceerd product van dezelfde kwaliteit, en dat derhalve door u op
uw originele Systeem opgeslagen gegevens kunnen worden verwijderd en/of permanent ontoegankelijk voor u
kunnen worden;
2.1.4 verbruiksonderdelen, dat wil zeggen onderdelen die periodiek dienen te worden vervangen gedurende het
normale verloop van het gebruik van het Systeem, waaronder, niet limitatief, batterijen van draagbare computers;
2.1.5 kleine of ondergeschikte gebreken aan LCD beeldschermen die optreden in Systemen die zijn uitgerust met
LCD beeldschermtechnologie, daarvan uitgezonderd de situatie dat cumulatief:
a. sprake is van meer dan vier (4) defecte beeldpunten (“pixels”) per miljoen beeldpunten op het betreffende LCD
beeldscherm; én
b. er, in het geval het beeldscherm wordt verdeeld in negen (9) gelijke rechthoekige vlakken, sprake is van méér
dan één defect beeldpunt in het middelste rechthoekige vlak van het LCD beeldscherm.
2.2 BEPERKINGEN
2.2.1 Buiten de garantie zoals opgenomen in de Garantiebepalingen, verschaft Packard Bell geen enkele andere
garantie, uitdrukkelijk, stilzwijgend noch wettelijk. Packard Bell verschaft derhalve onder meer, niet limitatief,
geen garantie ten aanzien van verkoopbaarheid en/of geschiktheid voor een bepaald gebruik en/of doel. Enige
stilzwijgende garantie die eventueel dwingend mocht voortvloeien uit het toepasselijke recht is beperkt tot de
garantie zoals opgenomen in de Garantiebepalingen. In geen geval, derhalve noch uit hoofde van overeenkomst,
noch op grond van onrechtmatige daad en noch op basis van garantie, zal Packard Bell aansprakelijk zijn voor
vermogensschade, niet zijnde letsel- en/of zaakschade, die ontstaat als gevolg van en/of die verband houdt met
het gebruik van en/of de prestaties van het Systeem en/of met de door Packard Bell bij het Systeem geleverde
software. Eventuele bekendheid zijdens Packard Bell met de mogelijkheid van de opgetreden schade doet aan de
niet-aansprakelijkheid geen afbreuk. De beperking van aansprakelijkheid op grond van dit artikel van de Garantiebepalingen
geldt niet voor zover zijdens Packard Bell en/of haar bestuurders sprake is van opzet en/of grove
schuld. In geval u een consument (een natuurlijk persoon die niet handelt in de uitoefening van een bedrijf of
beroep) bent, is de beperking van aansprakelijkheid van dit artikel van de Garantiebepalingen niet van toepassing.
2.2.2 Als u een beroep doet op garantie op grond van de Garantiebepalingen, stemt u er mee in dat reparatie en/
of vervanging, voor zover toepasselijk op grond van de Garantiebepalingen, jegens Packard Bell en de
ondernemingen tot wie Packard Bell in concernverband staat en/of van wie Packard Bell een dochtermaatschappij
is, uw enige aanspraak vormt met betrekking tot het geval als genoemd in artikel 1.2 van de Garantiebepalingen.
3. VERKRIJGING VAN GARANTIE
Voor het melden van garantieaanspraken en het verkrijgen van garantie, verwijst Packard Bell naar de contactinformatie
zoals vermeld op de Garantiekaart. U kunt tevens de internetpagina homepage | Packard Bell
bezoeken.
1 JAAR BEPERKTE GARANTIE KAART
PRODUCT GARANTIEPERIODE EN SOORT GARANTIE
Desktopcomputer
1 jaar: Mail-in* of Carry-In**
Voor monitors die bij een Packard Bell desktopcomputer zijn
aangeschaft en op dezelfde factuur of aankoopbon vermeld
staan, gelden dezelfde garantievoorwaarden als voor de PC.
Notebook 1 jaar: Mail-in* of Carry-In**
Monitor
1 jaar: Mail-in* of Carry-In**
Pixelbeleid: Alle Packard Bell LCD's zijn ISO 13406-2-
gecertificeerd en voldoen aan het klasse II-pixelbeleid.
Technische ondersteuning (alleen hardware) 1 jaar
UK
NEDERLANDS - 15
*Mail-in: Het product wordt door de klant naar het reparatiedepot van Packard Bell verstuurd. Na reparatie stuurt
Packard Bell het product terug naar de klant.
**Carry-in: De klant brengt het product naar een door Packard Bell erkende serviceverlener. Na reparatie haalt
de klant het product op.
Software-ondersteuning 180 dagen
Accessoires 6 maanden Mail-in(1)
 
ik nam reeds contact op met de winkel waar het toestel werd aangekocht . Daar zei men dat het 1ste jaar contact moet worden opgenomen met packard bell. Na de garantieperiode kan men hem naar de winkel brengen. dat zijn grootwarenhuizen maken zich er makkelijk van af .......


2.1.2.3 dienstverlening en/of reparatie door een ander dan Packard Bell of een door Packard Bell geautoriseerde
dienstverlener, verder te noemen: “Packard Bell Authorized Service Provider”;


Een groot warenhuis is geen " Packard Bell Authorized Service Provider "

Koop zo iets nooit in een groot warenhuis (carrefour bvb).


Packard bell zal nooit fabrieksgarantie geven op dergelijk product.
Het is meerdere x geschreven hoger in deze discussie.
Je moet via de verkoper (het groot warenhuis)
Zij zullen dan een kostenraming maken (ca 50 euro waarschijnlijk)
 
Het groot warenhuis is de koper van de laptop.
Zij zullen fabrieksgarantie hebben.
Maar de uren zullen ze aanrekenen, alsook de transport van de laptop.
Door deze tussenschakel kan jij zelf nooit aanspraak maken op garantie.

In de Aldi is dat anders.
Medion geeft daar wel garantie.
 
Kijk ens of het moederbord op zijn plaats zit, kan gewoon slecht contact zijn ook.
Je weet nooit.
Probeer eens met een andere adapter.
Ik heb deze packard bell geprobeerd met een universele transfo die niet zwaar genoeg was, hij deed ook niets.
 
Altijd terug nar waar je hem gekocht hebt.
Anders doen ze moeilijk, da's overal zo tegenwoordig.

Normaal is het zo :
voor desktop pc ' s dien je steeds naar je plaats waar je hem aangeschaft hebt
voor laptops is dit een ander verhaal , omdat deze mobiel zijn " lees zij kunnen overal wereldwijd meegenomen worden " is de garantie dan ook wereldwijd en kan je Uw kapotte laptop dus overal ter wereld laten herstellen . Let wel het dient steeds te gebeuren bij een van de bewuste firma gecertificieerde hersteller .
Zo gebeurt dit ook bvb bij Apple , De oom van mijn vrouw had in België een Macbookpro aangeschaft en na pakweg 10 maanden ging hij stuk in Namibië .
Hij is daar zonder problemen gemaakt geweest door een officiele Applereseller
 
hallo iedereen,

Ik heb een zestal maanden geleden een PB laptop gekocht en een paar weken geleden gaf die er de brui aan ; gaf geen kik meer. ik kan helemaal niet klagen over de service van Packard Bell. het toestel werd gratis en stipt afgehaald door een koerierdienst en werd een paar dagen later weer netjes thuis afgeleverd. Detail misschien: de labels voor de koerierdienst konden enkel via email doorgestuurd worden en moesten afgedrukt worden: handig is dat niet als je laptop het niet doet.............
 
Mijn eerste pc was een pb nooit problemen mee gehad, mijn 2 de pc was ook pb heeft mij in de tijd zo een 1500€ gekost ook nooit problemen hee.
Onder tussen heb ik al zo een 4 pc versleten :p
 
ja is ieder zijn mening maar ik weet van mezelf dat er hier nooit een packard bell binnenkomt enkel deze die ik moet herstellen of in orde zetten (als da nog lukt) :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan