Windows 11 pincode invoeren

• Onderwerp starter Onderwerp starter cve
  • Startdatum Startdatum

cve

Medewerker
Forumleiding
Mijn Dochter heeft een Lenovo thinkpad X280
Als mijn dochter per ongeluk verkeerde inlog code gebruikt krijgt ze dit te zien. Ik heb al gekeken in bios heb al gekeken in instellingen, maar ik vind het gelijk niet wat het probleem eigenlijk juist is. Het bios batterijtje was slechts 2.7V meer, dat is ondertussen vervangen, dus heb ik daardoor ook mijn bios gereset, want ik heb lang genoeg gewacht om het nieuwe batterijtje erin te stoppen.
Heeft er iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen zodat ze terug 3 pogingen krijgt zoals ik het heb op mijn laptop?
MVG
Chris
Alvast bedankt om mee te denken met mij.
IMG_20250508_184444.jpg

Laatst bewerkt:
Beste Philip, pincode en wachtwoord zijn gekend. Daar zit niet eens het probleem.
Het probleem is dat ze slechts 1 poging krijgt om in te loggen in Windows. Er moet dus niets gewijzigd worden omdat alles gekend is. Ik ga nu haar paswoord niet gaan veranderen, want ze weet haar paswoord.
OK beste, jouw keuze.
Maar op die manier zit je natuurlijk in een vicieuze cirkel ... als je de paswoorden zou gelijkmaken aan elkaar, daarbij die van de school overnemend in de privé-account, zou ze zich nooit meer kunnen vergissen.

Lijkt me toch een makkelijke way out ?

Nog altijd #27 niet bekeken?
nee niet geprobeerd, waarvoor sorry.
Ik weet nu ondertussen wat het probleem is. Er zit een oud school account in die computer en dat veroorzaakt het probleem.
Ik heb
net accounts /lockoutthreshold:10
net accounts /lockoutduration:10
net accounts /lockoutwindow:10
uitgevoerd in CMD als administrator.
Daarna heb ik
gpupdate /force
Daarna moest ik natuurlijk heropstarten. Heb dan de juiste pincode gebruikt .
Heb dan afgesloten, heropgestart en dan een verkeerde pincode ingegeven en daarna kon ik wel de juiste pincode ingeven en ik kwam dan in de laptop. Heb dat dan nog 1 keer gedaan en wederom was dat een geslaagde 2de poging, maar bij de derde poging zit ik nu terug aan mijn 2u wachten.
Dan opgezocht hoe dit kon komen nadat ik alles via CMD als administrator hard reset gedaan had en dan kwam het. Als er een oud werk of school account nog in zit is dit de boosdoener.
Je kan die proberen nog te verwijderen, maar de snelste manier is een clean install blijkbaar. Dus binnen een uur en 50 minuten kan ik proberen om een clean install te gaan uitvoeren op de laptop van mijn dochter.

Terug
Bovenaan