Status
Niet open voor verdere reacties.

minoe

Steunend lid
Vip Lid
Heb eigenlijk mijn activatiecode voor dommel internet en telefonie gekregen.
Heb hier een installatiecd meegekregen voor router en er staat op deze eerst te installeren voor modem aan te sluiten wat de normale procedure is .
Echter als ik de cd insteek wordt er niets geinstalleerd van software.Heb maar de mogelijkheid om bepaalde handleidingen te lezen en dit is alles.
Iemand idee ?
 
Oeps
capturedtz2.jpg
 
Voorlopig werkt internet en telefoon maar als ik mijn draadloos netwerk wil beveiligen met wep valt mijn draadloze netwerkverbinding uit als ik code ingeef in router ?
Als ik dan verbinding wil maken en de wep code ingeef heeft hij foutmelding en heeft iets met tekens te maken
Iemand idee hoe dat komt.Mijn draadloze usb dongle ondersteunt wep en wap maar dewelke moet ik kiezen in router voor de wap.Er staan twee of drie soorten op en wpa2 zal mijn usb dongle niet ondersteunen denk ik
 
Heb SSID eens van naam verandert en kreeg geen toegang tot deze.
Standaard staat er ConnectionPoint.Mag deze niet blijven staan ?
Moet SSID-broadcast aan- of uitgevinkt staan.
Is wep beveiliging niet nodig ?
 
Heb SSID eens van naam verandert en kreeg geen toegang tot deze.
Standaard staat er ConnectionPoint.Mag deze niet blijven staan ?
Moet SSID-broadcast aan- of uitgevinkt staan.
Is wep beveiliging niet nodig ?

ConnectionPoint mag blijven staan.
SSID-broadcast aan
Als je dan verder klikt zal je paswoord kunnen toevoegen.
 
Ok.We zijn er geraakt.Heb router beveiligd met wpa.
Duurde een tijdje voor hij verbinding kon maken maar is gelukt.
Heb bij wpa router een code ingegeven van 17 letters en cijfers.
Zie nu bij eigenschappen van mijn draadloze verbinding dat er maar 8 bolletjes staan i.p.v 17.Is dit normaal ?zie tekening
captureddn2.jpg
 
Nog iets.Krijg deze melding als ik me inlog in mijn router
capturedeb7.jpg

Heeft iets te maken met het MAC adres geloof ik maar da ander weet ik niet.
Is het eigenlijk nodig om MAC adres in te geven of is dit overbodig.
Is toch die code die onderaan de router staat of ben ik verkeerd
 
Nog iets.Krijg deze melding als ik me inlog in mijn router
capturedeb7.jpg

Heeft iets te maken met het MAC adres geloof ik maar da ander weet ik niet.
Is het eigenlijk nodig om MAC adres in te geven of is dit overbodig.
Is toch die code die onderaan de router staat of ben ik verkeerd

Elke netwerkkaart heeft een MAC adres en die is uniek! dat staat voor wat voor kaart het is, de merk en de eigenschappen!
Je router heeft ook een MAC maar die is niet zo belangrijk in dit geval, je moet weten welke mac de netwerkkaart van je computer (of computers als je er meer op aansluit) heeft!
Het is wel handig om je mac te gebruiken zodat alleen de ingegeven computers (netwerk kaarten, lan of wifi) toegang hebben op de aangewezen router... de mac kun je aflezen als je in een dos venster het commando: ipconfg /all ingeeft dan zul je de hardware netwerk met een nummer zoals b.v.b.: 00-xx-xx-xx-xx-xx (in voorbeeld x's staan voor nummer en hoeft niet per se met 00 te beginnen)
Die moet je dan in de router invoeren en waarschijnlijk met in plaats van de streepje (-) een dubbelepunt :)) tussen de getallen.
Waar precies weet ik niet want ik heb een andere router, dat zul je moeten opzoeken ...
bij mijn ziet de list er zo uit:
picture.php
 
Laatst bewerkt:
Elke netwerkkaart heeft een MAC adres en die is uniek! dat staat voor wat voor kaart het is, de merk en de eigenschappen!
Je router heeft ook een MAC maar die is niet zo belangrijk in dit geval, je moet weten welke mac de netwerkkaart van je computer (of computers als je er meer op aansluit) heeft!
Het is wel handig om je mac te gebruiken zodat alleen de ingegeven computers (netwerk kaarten, lan of wifi) toegang hebben op de aangewezen router... de mac kun je aflezen als je in een dos venster het commando: ipconfg /all ingeeft dan zul je de hardware netwerk met een nummer zoals b.v.b.: 00-xx-xx-xx-xx-xx (in voorbeeld x's staan voor nummer en hoeft niet per se met 00 te beginnen)
Die moet je dan in de router invoeren en waarschijnlijk met in plaats van de streepje (-) een dubbelepunt :)) tussen de getallen.
Waar precies weet ik niet want ik heb een andere router, dat zul je moeten opzoeken ...
bij mijn ziet de list er zo uit:
picture.php

Is dit het fysiek adres ?Is het nodig die van de lan-verbinding ook in te geven.Eventueel om met kabel te werken.
Iemand antwoord op bovenstaande vragen kwa die wpa code
 
Is dit het fysiek adres ?Is het nodig die van de lan-verbinding ook in te geven.Eventueel om met kabel te werken.
Iemand antwoord op bovenstaande vragen kwa die wpa code
Het is inderdaad de fysiek adres en wat betreft de wpa code, als het ingesteld staat dat ie automatisch contact moet maken met de router en je geeft de goede code in kan zijn dat ie meer of minder dots laat zien maar de password zal wel kloppen als je de goede ingegeven hebt.
Via Lan wordt niet echt ingebroken (behalve op de werksfeer, mss :); WIFI is de gevoelige dus die MAC is belangrijk samen met de WPE of WPA.
 
Als ik nu de MAC adressen ingeef van mijn pc en mijn vriendin haar pc krijg ik volgende
capturedmx7.jpg


Wat wil dit zeggen of wat moet ik doen.
Mijn vriendin haar antenne van haar kaart zat er niet meer op.Zou ik die ergens apart kunnen krijgen.Is een CREATIX 802.11g Wireless Adapter
 
Als ik nu de MAC adressen ingeef van mijn pc en mijn vriendin haar pc krijg ik volgende
capturedmx7.jpg


Wat wil dit zeggen of wat moet ik doen.
Mijn vriendin haar antenne van haar kaart zat er niet meer op.Zou ik die ergens apart kunnen krijgen.Is een CREATIX 802.11g Wireless Adapter

Ja, daar heeft ie gelijk in... als je wifi niet werkt kom je d'r anders niet meer in, ook niet met de gewone LAN (lachen)...
Geef inderdaad de MAC door van je LAN en WLAN (kabel en wifi) zodat je met de kabel eventueel de setup kunt oproepen om dingen te veranderen ;) ('t is meestal zoiets als: 192.168.1.1 , in die geest, ingeven in de browser) anders loop je de kans dat je alles moet resetten om erin te komen, mocht het nog niet werken!
Bij de mijne zit er een optie nog om dat mogelijk te maken of te blokkeren, die zou ik in jouw geval nog niet aktieveren en alleen de setup oproepbaar maken via kabel.
Is dit duidelijk? anders hoor ik het wel ;)
 
Heb nu nog 1 melding als ik inlog in mijn router.WPA en MAC zijn dus ingesteld en heb de wizard beveiliging doorlopen maar toch nog 1 melding.Iemand idee wat deze zou kunnen zijn.
capturedcs5.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan