Status
Niet open voor verdere reacties.
Ondertussen al meer dan 40 minuten aan het scannen en bij Auswertung zijn er tot nu toe 0 Funde, 0 Verdachte Datei en 0 Warnungen.

Bij Ausgabe des Virusscanners staat 'WARNING: This key has expired'. En 'key expires Mar 31 2012 en update service unavilable!'.

Heb ik misschien een verkeerde versie gedownload ? Bij de tutorial op de site staat dat de scan minder dan tien minuten duurt.
 
Suchlauf beendet - Normales Programmende, kein Fund, kein Fehler
Undersuchte Dateien 516862
Untersuchte Verzeichni 24856
Benotigte Zeit 01:00:41
Funde 0
Verdachte Datei 0
Warnungen 9

Nadien PC afgezet, opnieuw opgezet en de BIOS terug veranderd naar normaal. Helaas, het SABAM scherm verschijnt weer ...
Ook bij opstarten in veilige modus.
 
heb je al eens geprobeerd met een systeemherstel waar het nog goed ging?doet dit niet in veilige modus want dan kan je het systeemherstel niet meer ongedaan maken klik eens op mijn vorig antwoord op die link en download deze op een cd .de taal kan je veranderen als je deze download na het branden steek je de cd in je player start je pc klik op f10 bij jou? en kies je in de boot voor je cd rom en klik op enter daarna doet hij een volledige scan en verwijderd alle virussen,trojans wormen enzo na de voltooiing start je pc opnieuw op. doet dit eens
 
zoals zorro het al eerder aangeeft kun je de avira resue disk downloaden en op een cd branden ...om zodannig de besmette pc te scannen vooralleer deze opgestart is ...download vanaf hier de avira rescue disk
indien ook deze optie géén soelaas bied ; kun je dan eens vermelden over welke laptop het hier gaat ....
indien dit een merk laptop is , dan heeft deze ook een recovery partitie aanboord ..
 
mijn uitleg is bedoeld voor torchus.aan gezien hij met die probleem zit(waarschuwing)dus dan is d-cleaner hetzelfde als avira?deze heeft hij uitgevoerd maar zijn probleem is er nog vandaar dat ik sprak over avira te downloaden.maar d-cleaner ook niet geholpen heeft dan zit hij met hetzelfde probleem qtex?
 
Ik heb die Avira Rescue ook op CD-rom gebrand, maar dit helpt evenmin.

DE-Cleaner updaten op de besmette PC lukt niet daar ik geen verbinding met internet kan maken (ongeldig IP).

Laptop is een Acer Travelmate 5730.
 
we gaan het eens met de avg rescue disk proberen , want de avira recue disk was een exe bestand ...zag dit te laat ...
dus download nu de avg recue disk iso en brand deze met imgburn op een cd ...start de besmette pc op vanaf deze cd

indien dat niet gaat , dan gaan we de recovery opstarten ....hiermee kun je jouw systeem herstellen of terug brengen naar de fabrieksinstellingen ....wees echter er op bedacht dat indien je deze terug zet naar de fabrieksinstellingen , dat je alles kwijt ben wat er op de C geinstalleerd werd..
heb je een tweede en een derde partitie op je harde schijf dan heb je de keuze om enkel de C te herstellen (zodoende blijven je bestanden op de 2de en de 3 de partitie behouden )

Acer recovery oproepen ..

Druk tijdens het opstarten of een herstart de combi toetsen in ALT+F10
D.w.z. Houw de ALT toets in en druk meermaals op de F10 toets .
zodoende roep je de hoofdpagina op van de ACER recovery ...
deze heeft drie herstel opties
1..herstellen naar de standaard fabrieksinstellingen,
2..herstellen vanaf een back-up van een gebruiker
3..herstellen vanaf een back-up op cd/dvd.

Optie 1 Het systeem herstellen naar de standaard fabrieksinstellingen:
1. Selecteer deze optie en geef het wachtwoord op.
Het hulpprogramma herstelt het systeem vanaf de image van de standaard fabrieksinstellingen
op de verborgen partitie van de harde schijf.
2. Bevestig het systeemherstel wanneer u dit wordt gevraagd.
Een bericht verschijnt met de waarschuwing dat alle gegevens op de schijf zullen verloren gaan.
Vervolgens herstelt het hulpprogramma het systeem naar zijn oorspronkelijke status;

Optie 2 Systeem herstellen vanaf back-up gebruiker
1. Selecteer deze optie en geef het wachtwoord op.
Het hulpprogramma herstelt het systeem vanaf de back-upimage van de gebruiker op de secundaire
partitie van de harde schijf.
2. Bevestig het systeemherstel wanneer u dit wordt gevraagd.
Een bericht verschijnt met de waarschuwing dat alle gegevens op de primaire partitie zullen verlorengaan. Vervolgens herstelt het hulpprogramma het systeem naar de meest recente gebruikersback-up.

Optie3 Systeem herstellen vanaf cd/dvd
1. Wanneer u deze optie hebt geselecteerd, plaats u de eerste back-upschijf in het optische station.
2. Bevestig het systeemherstel wanneer u dit wordt gevraagd.
Een bericht verschijnt met de waarschuwing dat alle gegevens op de primaire partitie zullen verlorengaan. Vervolgens herstelt het hulpprogramma het systeem vanaf de back-upimage op de cd/dvd.
3. Plaats de andere schijven wanneer u dit wordt gevraagd.

Opmerking: Als u het systeem herstelt naar de standaard fabrieksinstellingen die op cd's/dvd's zijn
opgeslagen,zal Acer eRecovery Management u vragen schijf 2 te plaatsen om te starten.
 
Zolang je DE-Cleaner niet kan updaten gaat deze nietveel uitrichten.
Hoe maak je verbinding met internet? Ongeldig IP lijkt me eerder een falende draadloze verbinding.
Sluit deze eens aan via een UTP kabel en boot de DE-Cleaner CD terug en doe een update.
 
het was me ontgaan om de ts mee te delen een bekabelde verbinding te gebruiken ...
 
zoals zorro het al eerder aangeeft kun je de avira resue disk downloaden en op een cd branden ...om zodannig de besmette pc te scannen vooralleer deze opgestart is ...download vanaf hier de avira rescue disk

Je moet het ISO bestand downloaden en niet het EXE bestand . De moment dat je Avira download is deze al bijgewerkt met de laatste updates.

Het ISO bestand van Avira kun je hier downloaden.
 
Dank. Heb een directe ipv draadloze verbinding gemaakt. Update van DE-Cleaner was succesvol.
Scannen is nu bezig. Op hoop van zegen.

Als dit niet lukt zal ik met het ISO bestand van Avira proberen.
 
ddragon80. als hij niet op die pc die besmet is op kan zal hij die d-cleaner wel gedownload hebben met een andere pc?die wel verbinding zal hebben.dan update hij toch automatisch dat toch mee?of niet.ik zou proberen om met mijn besturingssysteem cd-rom van windows een opstartherstel te doen.indien deze niet zou lukken de korte pijn en gewoon herinstalleren en alle software die je nodig hebt downloaden.maar eerst met een andere pc de drivers(verbinding) en andere van de acer support site downloaden en op een usb stick zetten.
 
Na 25 minuten scannen staat het volgende in de lijst:

ALERT: [TR/Ransom.EB.60] /me...exe <<< Is tje Trojan horse TR/Ransom.EB.60 [renamed]
(dit stond er niet in bij de vorige scan)

Wat zijn de volgende stappen nadat de scan is afgelopen ? Zou ik dan de laptop terug normaal kunnen opstarten ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan