Status
Niet open voor verdere reacties.
als deze via die scan is verwijderd geeft hij toch aan? dan mag je je pc opnieuw opstarten.het is de bedoeling dat die software je problemen vindt en ook verwijderd?als de scan is afgelopen dan zal er moeten vermeld staan dat deze problemen zijn opgelost en verwijderd dus mag je je pc opnieuw opstarten
 
Ofwel verwijderd de cleaner alle malware ofwel krijg je de keuze dit alsnog te (laten) doen als bevestiging. Kan ik niet met duidelijkheid zeggen.
Alleszinds lijkt het me wel het virus waar je mee te maken hebt. Kans is groot dat die cleaner dit dus kan verwijderen.
 
ddragon80. als hij niet op die pc die besmet is op kan zal hij die d-cleaner wel gedownload hebben met een andere pc?die wel verbinding zal hebben.dan update hij toch automatisch dat toch mee?of niet.ik zou proberen om met mijn besturingssysteem cd-rom van windows een opstartherstel te doen.indien deze niet zou lukken de korte pijn en gewoon herinstalleren en alle software die je nodig hebt downloaden.maar eerst met een andere pc de drivers(verbinding) en andere van de acer support site downloaden en op een usb stick zetten.

Een update van zen scanner doet hij voor zen eerste scan wanneer geboot. Dus niet tijdens het downloaden van de main app.
Een herinstallatie moet het laatste redmiddel zijn. Zolang er hoop is op herstel (met een goeie reden) zou ik dit nooit iemand aanraden. Tenzij dus nogmaals er een goeie reden is voor een herinstallatie. Maar in dit geval is dit nog niet aan de orde.
 
Suchlauf beendet - Verdachtige Dateien oder Bootsektoren gefunden

Infected 1
Renamed 1
Warnings 21
Suspicious 0
Infections 1
Time 01:03:43

Ik vind wel nergens terug of het virus al dan niet verwijderd is, of dat ik dit nog ergens moet doen.
 
Ik heb de BIOS volgorde terug aangepast en de computer opnieuw opgestart. Het SABAM scherm krijg ik niet meer te zien, maar wel een zwart scherm in de plaats meteen na het startscherm. Het lijkt wel dat dit in de plaats van het SABAM scherm is gekomen.

Als ik dan control alt delete doe krijg ik weer het keuzescherm (vergrendelen, afmelden, taakbeheer, ...). Als ik nu op taakbeheer klik komt deze wel op mijn scherm, maar zijn er geen actieve toepassingen. Moet ik een nieuwe taak maken oid ?

Opstarten in veilige modus geeft ook het zwarte scherm.
 
Laatst bewerkt:
er zijn geen verdachte objecten te vinden je hebt wel een infectie op je pc.normaal moet dat na de scan er bij staan of deze is verwijderd.het kan dat deze automatisch is verwijderd dus ik zou je pc terug eens laten opstarten en in geval je probleem er nog is kan je dan dat nog eens proberen met die avira op den deze staat het er wel bij.ik heb dat ook eens gedaan en stond op 1 infectie gevonden en verwijderd met een venstertje opnieuw opstarten en was in orde was een trojaans paard.je hebt niets te verliezen.al geprobeerd om met je cd-rom van windows een opstartherstel te doen? je kan daarmee ook terug gaan naar een vorige datum waar je dat niet had.dit noemt een systeemherstel zeker eens proberen na die avira scan
leest het nu maar pas doe nu zeker eens een opstartherstel met je cd-rom van windows schijf erin laten opstarten klik op f10 kies je player en duw op enter
 
Ik vermoed dat het bestand explorer.exe besmet is geraakt. Bij herstel heeft de scanner dit aangepast ("hersteld") en deze is nu omzeep. Even testen.
Op taakbeheer en probeer via het menu 'Bestand' explorer.exe te starten. Zie je verandering?
 
dit is al een goed teken deze waarschuwing zou moeten verdwenen zijn maar nu zit je met het probleem dat je systeem niet opstart vandaar dat zwart scherm. gebruik nu besturingssysteem schijf van windows7 ofzo waar je mee werkt steek deze in je cd-rom laat je pc terug opstarten zet cd-rom in je boot als eerste en klik op enter daarna start je cd -rom op je krijgt dan in blauw een venster met drie zinnen 1 kies je taal dus nederlands 2de kies je regio land dus belgie als derde kies je belgisch punt klik op volgende dan ga je zien staan opstartherstel klik daarop en zie je een paar keuze,s 1 opstartherstel klik daarop en hij zal automatish je pc scannen op problemen die ook automatish oplossen daarna staat er je pc opnieuw opstarten.helpt dit niet doe terug hetzelfde en kies voor systeem herstel kies een datum waar je pc nog goed ging en laat hem dat doen dan zou het normaal moeten gedaan zijn
maar volg eerst ddragon80 zijn raad daarna kan je dit eens proberen
 
Bestand --> Nieuwe taak --> explorer.exe --> OK

Nu staat de taak Computer geactiveerd. Ook is 'Mijn computer' geopend. Als ik dit scherm minimaliseer krijg ik terug het zwarte scherm, dus niet mijn bureaublad.

Ik kan nu door al mijn mappen gaan, maar daar houdt het ook op. Ook kan ik op die manier op internet, maar ik zou toch graag mijn bureaublad en taakbalk terughebben.
 
Laatst bewerkt:
rechts klik op een lege plaats op je (zwarte) bureaublad ..
neem de optie beeld ...en zet de opties aan zoals in de afbeelding
Bekijk bijlage 8812.
ik veronderstel ook dat je een bureaublad achtergrond dient in te stellen ..
hier voor rechts klik op je buraeublad en kies aan persoonlijke voorkeur instellen ..
klik dan op bureauachtergrond en selecteer de gewenste achtergrond ..
bevestig je keuze ..

indien dit géén oplossing bied installeer je malwarebijtes en je laat deze eerst updaten ..
daarna neem je de optie voledige scan ...
gebruik tijdens het scannen de pc niet ..
blijf ook nadien malewarebijtes verder gebruiken
 
De rechtermuisknop doet niets als ik er op klik ... niet in het zwarte bureaublad en ook niet explorer.

Ik kan wel op internet nu, en daarom zal ik jullie stappenplan volgen (DDS, Malwarebytes en HijackThis) en de logs achteraf hier plaatsen.

De DDS logs heb ik eeds uitgevoerd, en nu is Malwarebytes aan het scannen.

(ik post dit met een andere pc)
 
IK vrees dat al die tools en anti virus apps nietmeer gaan helpen nu. Het virus is verwijderd maar je hebt schade aan je systeem.
Open een command prompt. Kan je opstarten door cmd uit te voeren.
Typ in fsc /scannow
Kan even duren... hopelijk kan deze tool de schade herstellen.
 
Download hier Unhide.exe naar je bureaublad. Als er een melding verschijnt dat het bestand mogelijk onveilig is mag je dit negeren.
• Dubbelklik op "Unhide.exe" om de tool te starten.
Let op!!! Windows Vista & Windows 7 gebruikers dienen "Unhide.exe" als administrator uit te voeren".Rechtermuisknop klikken en uitvoeren als administrator",
• Wacht rustig af tot de tool klaar is en doe daartussen niets met de computer.!!!
• Als de tool klaar is krijg je onderstaand scherm te zien, met de melding "Your files should now be visible"

unhide.jpg

Herstart de computer.

Laat eens horen of dit geholpen heeft.
 
Ik heb geen taakbalk en dus ook geen startmenu, enkel het explorer scherm. Hoe kan ik van hieruit command prompt openen ?
 
Download hier Unhide.exe naar je bureaublad. Als er een melding verschijnt dat het bestand mogelijk onveilig is mag je dit negeren.
• Dubbelklik op "Unhide.exe" om de tool te starten.
Let op!!! Windows Vista & Windows 7 gebruikers dienen "Unhide.exe" als administrator uit te voeren".Rechtermuisknop klikken en uitvoeren als administrator",
• Wacht rustig af tot de tool klaar is en doe daartussen niets met de computer.!!!
• Als de tool klaar is krijg je onderstaand scherm te zien, met de melding "Your files should now be visible"

unhide.jpg

Herstart de computer.

Laat eens horen of dit geholpen heeft.

Dank. Programma is nu "Processing the C drive ...". Hopelijk werkt dit. Ik heb dit wel niet kunnen uitvoeren als administrator daar mijn rechtermuisknop nog steeds niet werkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan