Status
Niet open voor verdere reacties.
is het niet raadzaam om nog al eens vermeld om een opstartherstel te doen via zijn windowsbesturingssysteem schijf? EN dan opstartherstel te laten uitvoeren.en als dit niet helpt kan je ook via die manier een systeemherstel laten doen ik had dat ook eens na de logo van windows kreeg ik daarna een zwart scherm heb dan een half uur gewacht en nog altijd niets dus gebruikte ik mijn schijf en deed een opstartherstel en daaarna terug opnieuw opstarten en had mijn bureaublad en alles terug. of is dit zever om het toch ook eens te proberen.alle raadgevingen hielpen niet lees ik waarom niet op deze manier eens te proberen
 
Dank. Programma is nu "Processing the C drive ...". Hopelijk werkt dit. Ik heb dit wel niet kunnen uitvoeren als administrator daar mijn rechtermuisknop nog steeds niet werkt.

Na de melding "Your files should now be visible" de computer terug opgestart? Helaas nog steeds het zwarte scherm.

Dit is het logbestand:

Unhide by Lawrence Abrams (Grinler)
Bleeping Computer - Computer Help and Discussion
Copyright 2008-2012 BleepingComputer.com
More Information about Unhide.exe can be found at this link:
Unhide.exe - A introduction as to what this program does

Program started at: 05/28/2012 09:37:10 PM
Windows Version: Windows Vista

Please be patient while your files are made visible again.

Processing the C:\ drive
Finished processing the C:\ drive. 169811 files processed.

Processing the D:\ drive
Finished processing the D:\ drive. 776 files processed.

The C:\Users\Stef\AppData\Local\Temp\smtmp\ folder does not exist!!
Unhide cannot restore your missing shortcuts!!
Please see this topic in order to learn how to restore default
Start Menu shortcuts: Unhide.exe - A introduction as to what this program does

Searching for Windows Registry changes made by FakeHDD rogues.
- Checking HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\Explorer
- Checking HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\Explorer
- Checking HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\System
- Checking HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced
No registry changes detected.

Restarting Explorer.exe in order to apply changes.

Program finished at: 05/28/2012 09:41:54 PM
Execution time: 0 hours(s), 4 minute(s), and 43 seconds(s)
 
IK vrees dat al die tools en anti virus apps nietmeer gaan helpen nu. Het virus is verwijderd maar je hebt schade aan je systeem.
Open een command prompt. Kan je opstarten door cmd uit te voeren.
Typ in fsc /scannow
Kan even duren... hopelijk kan deze tool de schade herstellen.

C:/Windows/system32/fsc /scannow
fsc wordt niet herkend als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand.
 
lees eens mijn tekst boven je log torchus.er helpt niets dus waarom zou je dat niet eens niet proberen je doet er niets verkeerd mee integendeel
 
sfc /scannow

mijn fout.... :)

Dank. Is nu bezig.

lees eens mijn tekst boven je log torchus.er helpt niets dus waarom zou je dat niet eens niet proberen je doet er niets verkeerd mee integendeel

Systeemherstel klinkt me nogal drastisch in de oren, en bovendien heb ik echt niet de kennis om zoiets te doen. Als bovenstaande niet werkt breng ik hem morgen bij de PC-winkel binnen voor ik nog meer schade aanricht.
 
C:/Windows/system32>sfc /scannow

Systeemcontrole wordt gestart. Dit proces kan enige minuten duren.

Verificatiefase van systeemscan wordt gestart.
Verificatie is 80% voltooid.

De aangevraagde bewerking kan niet worden uitgevoerd.


Na enkele minuten lopen stopte het plots ...
 
Systeem herstel is aangewezen nu.
Opletten met restore points, mogelijk zet je hiermee het virus terug.
 
Oké, systeemherstel dan maar op een herstelpunt eergisteren, toen was het virus zeker nog niet aanwezig.

Edit: Gelukt en alles lijkt weer oké nu.

Enige tips voor een pro-actief anti-virus beleid ?
 
Laatst bewerkt:
indien je een gratis te gebruiken antivirus paket wilt dan neem je de Avg free...of de probeer verie van de avg internet security
deze in samen werking met de malrwarebijtes free geven je al voldoende bescherming ....
echter het is niet de vraag welke de beste is ...
want diegene die aan de pc zit heeft tenslotte de laatste hand aan de pc ......

zelf gebruik ik avg internet security +malwarebijtes pro
 
Pro-actief anti-virus beleid...

Zoals reeds aangehaad door qtex, gezond verstand laten primeren op het internet gaat op alles voor.
Een goeie virusscanner is een must, maar wetende dat een virus pas na 7 a 14 herkend wordt door de scanner (tenzij heuristic), omwille van de signatures updates die altijd achterop lopen.
Antimalwarebytes zoals ook reeds vermeld zeker een aanrader, en is gratis beschikbaar ook (free version).

Wat ikzelf ook al jaren gebruik en wat zeer zeker preventief werkt is volgende app: Admuncher.
Deze filtert reclame banners en popups. Lightweigth in system resources en super efficiënt.
De reden waarom dit ook tegen virusen en andere malware werkt is omdat deze zichzelf dikwijls "opdringen" dmv links (popups). Deze tool smoort dat in de kiem nog vooraleer ze kunnen opduiken. Deze herkend zelf geen virusen maar voorkomt op die manier wel de trigger ernaar.
 
toen ik wist dat hij enkel al een zwart beeld had.wist ik dat een systeemherstel de enige en laatste redmiddel zou zijn na eerst eens een opstartherstel gedaan te hebben.zoals qtex aangeeft avg free is een hele goede werk er ook mee ook avira kan je gratis downloaden.en natuurlijk malware bytes downloaden hee ook heb je zone alarm internet security+firewal die je ook gratis kan downloaden
ben blij dat we heb kunnen helpen torschus.
 
SABAM virus

SABAM virus

Hallo,

Sinds deze middag zit ik ook met het Sabam-virus op mijne PC met Windows 7...
Ik ervaar alles juist hetzelfde zoals Torchus...
Ik heb ook al DE-Cleaner gedownload en op CD gebrand maar de PC wil niet lezen van de CD, hij start telkens op van de harde schijf... in de bios alles veranderd zodat hij eerst van de CD moet opstarten, helaas hij doet het niet.
Uiteindelijk lees ik door een Systeem herstel dat alles terug werkt!
Maar dat is nu juist het probleem... ik kan onmogelijk een systeemherstel uitvoeren omdat ik zit met dat Sabam virus scherm of na een tijdje een zwart scherm... niets werkt nog!
Iemand enig idee wat ik nog zou kunnen doen?

Groeten,
Julien
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan