Schijf 1TB kapot.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Gisteren een grote flater geschoten. Ik heb bij mijn pc een schakelaar staan die alles zonder stroom zet.
Een moment onoplettend geweest en de schakelaar afgelegd voor de pc volledig afgesloten was.
Ik hoorde de tik van de schijf en dacht "Die is er aan".
Inderdaad start niet meer op. Schijf blijkt niet meer te vinden. Ook uitgenomen en extern aangelegd. Niets meer te herkennen.
Dus vlug een andere schijf ingestoken, Windows opgezet. Back-up teruggezet van 2 weken geleden. Maar wat blijkt, alles moet opnieuw geinstalleerd worden. Mijn programma's zijn niet meegenomen.
Ook ben ik enkele serieuze bestanden kwijt die ik aangepast had. Uren werk......... Het gaat over een bestand van een groepering die ik overgenomen en aangepast heb na het sterfgeval van mijn vriend verleden week.
Wie weet een mogelijkheid om toch die bestanden nog te kunnen lezen van de schijf.
De schijf is zelfs niet te zien in de set-up.
HELP.
 
Het naaltje van de hdd zit waarschijnlijk niet meer goed, dat word de hdd openmaken.
En daarom raad Ik je aan ermee naar een computerzaak te gaan, daar kunnen ze de hdd volledig uitmekaar halen en maken.

Hmmm, heb dit zelf eens geprobeerd en weet meer dan voldoende nu. (lees #5). Ik achte de kans op slagen zowiezo zeer klein maar wilde het toch eens voor mezelf testen. En ik kan je wel één ding verzekeren, geen enkele normale computerzaak kan zulke dingen verwezenlijken... Om te beginnen zou je die al moeten demonteren in een cleanroom. En die naald, dat is meer dan millimeter werk... Nee, zo simpel is het echter niet.
 
Bedankt, maar niets helpt. Ik ga er geen geld tegengooien om de data te recupereren. Ook defecte schijf verkopen is niet aan de orde. Er staat gevoelige info op. Bedoeling is natuurlijk de schijven te herstellen. Dan hebben ze ook al mijn data.
Ben begonnen met alles er terug op te zetten.
Ik ga niet meer verder met de defecte schijf. Heb er al uren genoeg mee bezig geweest zonder resultaat.
Iedereen bedankt voor de voorstellen en tips.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt, maar niets helpt. Ik ga er geen geld tegengooien om de data te recupereren. Ook defecte schijf verkopen is niet aan de orde. Er staat gevoelige info op. Bedoeling is natuurlijk de schijven te herstellen. Dan hebben ze ook al mijn data.
Ben begonnen met alles er terug op te zetten.
Ik ga niet meer verder met de defecte schijf. Heb er al uren genoeg mee bezig geweest zonder resultaat.
Iedereen bedankt voor de voorstellen en tips.

tja gewoon als testspeelgoedje houden dan en toch nog wat proberen om de data erop te visualiseren. al is het maar virtueel, maar dat je ze kan kopiëren of alsnog de schijf herstellen.

welke 'health' geeft diskpatch trouwens aan van je schijf? dat is altijd wel een handige indicatie :p
 
tja gewoon als testspeelgoedje houden dan en toch nog wat proberen om de data erop te visualiseren. al is het maar virtueel, maar dat je ze kan kopiëren of alsnog de schijf herstellen.

welke 'health' geeft diskpatch trouwens aan van je schijf? dat is altijd wel een handige indicatie :p

Diskpatch geeft niks aan. Als de schijf niet gezien wordt in de bios bij het opstarten, ziet diskpatch ook niets.
Moest ze gezien zijn in bios, dan was mijn probleem vermoedelijk al opgelost.
 
Hmmm, heb dit zelf eens geprobeerd en weet meer dan voldoende nu. (lees #5). Ik achte de kans op slagen zowiezo zeer klein maar wilde het toch eens voor mezelf testen. En ik kan je wel één ding verzekeren, geen enkele normale computerzaak kan zulke dingen verwezenlijken... Om te beginnen zou je die al moeten demonteren in een cleanroom. En die naald, dat is meer dan millimeter werk... Nee, zo simpel is het echter niet.

De kans op slagen is nihil. En mocht het lukken om iets te repareren dan is het kleinste stofje wat op de datadragers is gekomen al desastreus.

Ik heb een paar jaar terug eens een rondleiding gehad in zo'n data recovery center. Achter glas mocht ik kijken hoe deze mensen te werk gaan. Het personeel liep daar in volledig stofvrije ruimte in witte pakken met een soort helmen op hun hoofd met grote kijkvensters. Het leken bijna astronauten.

Als je de kans krijgt om dit ook eens te bezichtigen moet je dit zeker doen. Daarna begrijp je dat je een harddisk zelf thuis niet kan repareren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ben ondertussen al een goed stuk gevorderd met alles opnieuw te installeren. (heb alleen 's avonds tijd hiervoor).
Heb een probleem met mijn tv kaart. Voor ComproPVR2 krijg ik de melding dat de SAA7134 driver nodig is.
Ik heb die gevonden maar geraak er niet verder mee. Nergens wordt er naar een plaats gevraagd waar de driver zich bevind op mijn pc.
Wie weet raad?
 
dus wat je wilt zeggen is dat je deze gedownload heb ....maar dat je deze nu niet terug vind om te installeren ....
of begrijp ik je verkeerd
Download
indien je bedoelt dat je deze gedownload heb en opgeslagen heb , dan kijk je eens in de map "downloads"
onder de naam dvr_v1.3.3.2_070417.zip
klik hierop ...deze opent nu in het unzip tool ... en je zie nu 4bestanden ..

Bekijk bijlage 8320

je selecteer de map die overeen komt met je gebruikte bit versie .....bijv : x64

Bekijk bijlage 8321

klik vervolgens op SetupDrv.exe
 
Laatst bewerkt:
dus wat je wilt zeggen is dat je deze gedownload heb ....maar dat je deze nu niet terug vind om te installeren ....
of begrijp ik je verkeerd
Download
indien je bedoelt dat je deze gedownload heb en opgeslagen heb , dan kijk je eens in de map "downloads"
onder de naam dvr_v1.3.3.2_070417.zip
klik hierop ...deze opent nu in het unzip tool ... en je zie nu 4bestanden ..

Bekijk bijlage 8320

je selecteer de map die overeen komt met je gebruikte bit versie .....bijv : x64

Bekijk bijlage 8321

klik vervolgens op SetupDrv.exe

Heb de map op mijn desktop staan. Daarin staat helemaal geen SetupDrv.exe.
Items uit de map installeren werkt niet. De driver waar U hierboven over spreekt, vind ik niet terug. Het is voor een 64bit Windows 7 installatie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan