Status
Niet open voor verdere reacties.

broere69

Steunend lid
Vip Lid
Beste vrienden ,

Bestaat er een script of autorun als je telkens een of meerdere harde schijven in pc steekt dat die dezelfde schijfletter hebben ,?
Is voor een collega van me omdat in haar Adobe programma die koppelingen naar die bepaalde schijf is gelinkt en als die veranderd is mag ik die telkens gaan veranderen in computerbeheer .
is een gewone Win 7 config .


Broere69
 
Beste Ranger,

Je kunt in bibliotheken inderdaad een locatie toevoegen.
Maar als je USB drive een andere letter krijgt, dan is hij dus niet meer te vinden.

Beste Mik,

Het hoeft geen probleem te zijn als je bij [Beleidsregels] opgeeft dat hij geen gebruik mag maken van tijdelijke opslag. Dus kies voor snel verwijderen.
 
Beste Ranger,

Je kunt in bibliotheken inderdaad een locatie toevoegen.
Maar als je USB drive een andere letter krijgt, dan is hij dus niet meer te vinden.

Beste Mik,

Het hoeft geen probleem te zijn als je bij [Beleidsregels] opgeeft dat hij geen gebruik mag maken van tijdelijke opslag. Dus kies voor snel verwijderen.

Waar vind ik die beleidsregels?
 
Plaatje

Plaatje

Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden.

In Apparaatbeheer, Schijfstations, kies je de desbetreffende schijf en klik met rechts voor eigenschappen.
Of dit soort zaken ook werken in de Home versie weet ik niet.
 

Bijlagen

  • Snel verwijderen.jpg
    Snel verwijderen.jpg
    186.5 KB · Weergaven: 110
Ja, alles was op die manier ingesteld. Maar het viel me op dat de stick dan ook niet meer te zien was als ik hem wilde verwijderen. Uitwerpen kan ik niet meer doen. Via de beleidregels zie ik die ook staan als map maar ook daar kan ik niet instellen dat ik hem kan instellen als veilig verwijderen. Kan dus ook niets aanpassen om zomaar te kunnen verwijderen.
 
ik heb juist eens de test hier gedaan met een toegewezen schijfletter ...
ook dan kan je deze dus wel benaderen via de C nadat deze uitgeworpen is via "hardware veilig verwijderen " ( de stick dient wel aangesloten te blijven op je systeem )
*haal je deze los en je gaat vervolgens naar deze map op de C om deze aan te klikken krijg je een fout melding !
**haal je de stick los nadat deze veilig verwijderd werd en sluit je deze vervolgens terug aan dan word deze wederom via de verkenner gezien met de toegewezen schijfletter ... in mijn geval dus met de letter M.
 
ik heb juist eens de test hier gedaan met een toegewezen schijfletter ...
ook dan kan je deze dus wel benaderen via de C nadat deze uitgeworpen is via "hardware veilig verwijderen " ( de stick dient wel aangesloten te blijven op je systeem )
*haal je deze los en je gaat vervolgens naar deze map op de C om deze aan te klikken krijg je een fout melding !
**haal je de stick los nadat deze veilig verwijderd werd en sluit je deze vervolgens terug aan dan word deze wederom via de verkenner gezien met de toegewezen schijfletter ... in mijn geval dus met de letter M.

Ja, maar ik kan de functie "Veilig verwijderen" niet vinden met mijn stick. Niet rechtsonder,
Verwijder 1.jpg
maar ook niet door de map aan te stippen met rechtermuisknop.
Verwijder 2.jpg

Staat NERGENS bij.
 
Hallo Mik,

Natuurlijk wel lezen wat er op het plaatje staat bij mijn cursor.
(hardware veilig verwijderen NIET nodig)

@Qtec,

Mik had het zelf al uitgevogeld, even het draadje lezen.
 
je bedoeld dus dat je het icoontje " hardware veilig verwijderen en media uitwerpen " niet te zien krijgt in je taakbalk ?

klik start > instellingen >apparaten .. kies " verbonden apparaten "
dubbel klik op het apparaat dat je wilt verwijderen ...en klik op apparaat verwijderen .

a5969e5f47-Ashampoo_Snap_2015.10.11_14h23m49s_008_.png
 
#22
Staat NERGENS bij.

Staat het meldingspictogram ingesteld op zichtbaar of onzichtbaar ? (Verbergen of weergeven).
Dit staat niet in de taakbalk maar in het systeemvak waar ook het geluidsicoontje staat.
Rechtsklikken in het systeemvak en kiezen voor meldingspictogrammen aanpassen.

#14

Zelfs na herstarten en een andere USB poort nemen, wordt de drive altijd op dezelfde map gezien. Is een hele goede oplossing. De beste volgens mij.

Dat is geen map, maar een schijfstation. Op een schijfstation kun je mappen aanmaken.
 
#22


Staat het meldingspictogram ingesteld op zichtbaar of onzichtbaar ? (Verbergen of weergeven).
Dit staat niet in de taakbalk maar in het systeemvak waar ook het geluidsicoontje staat.
Rechtsklikken in het systeemvak en kiezen voor meldingspictogrammen aanpassen.

*aanvulling op ranger zijn posting .
a7458b76cd-Ashampoo_Snap_2015.10.11_16h35m55s_011_.png


klik op de groene onderlijnde regel ... en je komt in het volgende scherm .

a74a580c9a-Ashampoo_Snap_2015.10.11_16h31m16s_010_.png
 
Definitief

Definitief

Ben nu niet huis, dus kan geen plaatje maken van de FreeCom.
Je moet in apparaatbeheer klikken op schijfstations.
Je ziet dan een lijst met schijven.
Daar vind ik dus de freecom niet terug, hij heet daar Maxtor 6 plus.
Klik je daar met rechts op dan zie je de eigenschappen zoals in mijn plaatje.

Heb even een USB stick aan deze PC gehangen en Werk genoemd.
Op het plaatje zie je dat hij in appaartbeheer wordt weergegeven als USB Disk 3.o Pro
Als je daar met rechts op klikt krijg je te zien wat ik bedoel.

Standaard zet Windows hem op [snel verwijderen] dus gaat het vanzelf goed.

Uitwerpen van een map kan natuurlijk niet en ook via apparaten en printers lukt dat zover ik weet in zeven niet.
Maar je mag hem gewoon los trekken hoor.
Het enige probleem kan zijn dat hij net bezig is met schrijven, maar dat is oplosbaar door de PC uit te zetten voordat je hem verwijderd.
 

Bijlagen

  • Werk.jpg
    Werk.jpg
    68.7 KB · Weergaven: 121
@ lana, als reactie op post 2

Klopt hoor Lana, Als het maar een externe is dan kun je bijvoorbeeld hem aansluiten als D:\
Als je dan hem verwijderd blijft D:\ beschikbaar, in de betekenis dat er niet iets anders aan gaat hangen.
Maar nu zal dus alles wat je er aan hangt D:\ zijn en bij meer dan een komt de eerst volgende letter aan de beurt.
Dus hij ziet geen verschil tussen een stick of een HDD.
In de oplossing die ik geef zal alleen de HDD die gelinked is in de map verschijnen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan