Status
Niet open voor verdere reacties.

broere69

Steunend lid
Vip Lid
Beste vrienden ,

Bestaat er een script of autorun als je telkens een of meerdere harde schijven in pc steekt dat die dezelfde schijfletter hebben ,?
Is voor een collega van me omdat in haar Adobe programma die koppelingen naar die bepaalde schijf is gelinkt en als die veranderd is mag ik die telkens gaan veranderen in computerbeheer .
is een gewone Win 7 config .


Broere69
 
Het enige perfekt werkende tooltje dat broere69 nodig heeft is Zentimo xStorage manager. Het zal steeds de identiteit of serienummer van de HD opzoeken en aan de hand hiervan een vaste letter geven (kan ook afgezet worden). Ook al verander je van USB poort.

Er is nog een ander gratis tooltje dat hetzelfde presteert via een soort "service" die in de achtergrond draait.

SS246.jpg
 
Jammergenoeg vandaag tot de vasstelling gekomen dat er bij het koppelen aan een lege map er niet naar de stick kan geschreven worden. Ik probeerde een copy van een bestand naar de gekoppelde map te schrijven en kreeg een fractie een zwart scherm en dan terug mijn Windows. Alles bleef zoals het was. Geen copy te bespeuren.
 
Hallo Mik,

Help even, ben nu thuis dus kan even niet checken of er mogelijk een probleem is als je een flashdrive gebruikt. Of ik moet hier ook even mijn usb stick aan deze PC koppelen.
Ik gebruik de FreeCom map al jaren. Sla bestanden op vanuit word, knip en plak filmpjes en afbeeldingen.
Dus begrijp niet wat je bedoeld.
Zal een filmpje maken zodat je het kunt zien.
Werk is mijn USB stick, zie volgende post
 
Laatst bewerkt:
Hier krijg ik als ik een copy maak heel kort een zwart scherm en bestaat staat niet in de map.
Wat ik zie in Uw filmpje is een copy van uit de map Downloads naar de map werk. Dit ziet er volgens mij al een gewone copy. De gekoppelde map staat bij mij met een pijltje gemerkt. Ik kan perfect de map openen en zie de bestanden. maar in de map kopiëren lukt niet. Heb de "alleen lezen" status verwijderd maar helpt ook niet.
[video]https://mestdaghmik.tinytake.com/sf/MzU1NTE0XzIwNDQ0Mjc[/video]
 
Hallo Mik,

Je beeld is wat onduidelijk, maar wat is "Tiny".
Ik zie een wit vlak maar wat er in staat zie ik niet.

Lijkt me geen map, het lijkt er op dat je probeert wat hij aan het opnemen is te verplaatsen naar stick.
Dat lukt natuurlijk nooit. Hij verwijderd hem wel van je bureaublad, maar het lukt hem nooit het in stick te zetten.

Je kunt denk ik wel de uitvoer naar Stick sturen bij de instellingen van je capture programma.

Mijn Werk wordt ook aangegeven door een pijltje.
 

Bijlagen

  • werk.jpg
    werk.jpg
    8.7 KB · Weergaven: 114
Hallo Mik,

Je beeld is wat onduidelijk, maar wat is "Tiny".
Ik zie een wit vlak maar wat er in staat zie ik niet.

Lijkt me geen map, het lijkt er op dat je probeert wat hij aan het opnemen is te verplaatsen naar stick.
Dat lukt natuurlijk nooit. Hij verwijderd hem wel van je bureaublad, maar het lukt hem nooit het in stick te zetten.

Je kunt denk ik wel de uitvoer naar Stick sturen bij de instellingen van je capture programma.

Mijn Werk wordt ook aangegeven door een pijltje.

Tiny is zomaar een afbeelding. Zo heb je er 12 in een dozijn. Het kan evengoed een ander bestand zijn. Maar inderdaad, het bestand kan niet verplaatst worden. Ook geen ander bestand.
Dat Uw werk ook een pijltje had zag ik ook niet.
 
Begrijp er echt niets van, geprobeerd om een plaatje van bureaublad naar werk te verplaatsen en terug.
Ook dat lukte.
Ik zou eens in je logboek kijken, want dat zwarte scherm duid m.i. op een fout.
Wat je ook kunt doen is de koppeling naar C:\stick verwijderen en een nieuwe maken naar D:\Stick.
Als er dan een probleem is ontstaan met de link, zal de nieuwe wel goed moeten werken.

Zou eventueel als je dat wilt ook kunnen meekijken via Google remote desktop.

P.S. Geef je stick eens ook een drive letter en kijk of hij dan ook weigert. Beide tegelijk kan hoor.
 
Hallo Mik,

Ik zie nog iets geks.
Jij versleept Tiny naar een andere plek op je bureaublad.
Als je hem daarna wilt verplaatsen naar Stick wordt je beeld even zwart en staat hij weer op zijn oude plek.
Het is alsof je beeldscherm zich hersteld heeft.
 
Ik doe het ook altijd zoals in #2 van Lana. Nog nooit problemen gehad. Nu is het zo dat de grote schijven nooit worden losgekoppeld en zo heb ik er drie. Alléén stickjes en kaartjes wisselen dikwijls. Je ziet mijn drie externe schijven + stickjes + kaartlezer met kaart op de foto.

KLIK op de bijlage voor meer detail.

Bekijk bijlage 15511
 

Bijlagen

  • P1080002.jpg
    P1080002.jpg
    68.5 KB · Weergaven: 88
Laatst bewerkt:
Hallo Mik,

Ik zie nog iets geks.
Jij versleept Tiny naar een andere plek op je bureaublad.
Als je hem daarna wilt verplaatsen naar Stick wordt je beeld even zwart en staat hij weer op zijn oude plek.
Het is alsof je beeldscherm zich hersteld heeft.

Je zal wel gemerkt hebben wat er linksboven de start en stop van Tiny staat. Ik dacht dat dit bij de opname weg zou zijn. Niet dus. daarom heb ik dat moeten verplaatsen omdat het bestand er achter stond. Ik heb meerdere malen geprobeerd om een nieuwe map te maken. Meermalen om zowel op de C als de D dit te doen. Geen resultaat. Indien de map niet gemaakt is, nieuwe map maken lukt enkel op de C. Niet op de D. Maar dat heeft wel geen belang. Resultaat is altijd hetzelfde.
 
Denk dat jij windows 10 hebt.
Heb hier nog geen Win 10 rig, dus kan niet voor je testen.
Heb je al gekeken wat er gebeurd als je er een drive letter aan toewijst ?

Zoals je ziet kan ik in Win 7 hem linken aan een lege map in zowel C:\ als D:\ en tevens een drive letter toewijzen.
Je kunt hem dan wel veilig verwijderen, maar heb dat nooit nodig gehad.
 

Bijlagen

  • werk 2.jpg
    werk 2.jpg
    35.4 KB · Weergaven: 90
Probeer deze methode van usbdlm

Probeer deze methode van usbdlm

Het lijkt moeilijk maar met de methode die ik heb uitgedokterd, heeft U een erg eenvoudige oplossing.
De mini-manual kan U hier downloaden. (Word document)

Graag feedback
 
Laatst bewerkt:
ik heb snel even getest, maar inderdaad zoals wisperbird al aangaf, blijven driveletters gewoon onthouden als je die manueel in windows toekent.

in windows 10 rechts klikken op je start knop en kiezen voor 'schijfbeheer'.
Daar kan je rechts klikken op je volume en kiezen 'stationsletter en paden wijzigen' en daar pas je maar de driveletters aan zoals je zelf wil. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan