Status
Niet open voor verdere reacties.

broere69

Steunend lid
Vip Lid
Beste vrienden ,

Bestaat er een script of autorun als je telkens een of meerdere harde schijven in pc steekt dat die dezelfde schijfletter hebben ,?
Is voor een collega van me omdat in haar Adobe programma die koppelingen naar die bepaalde schijf is gelinkt en als die veranderd is mag ik die telkens gaan veranderen in computerbeheer .
is een gewone Win 7 config .


Broere69
 
ik heb snel even getest, maar inderdaad zoals wisperbird al aangaf, blijven driveletters gewoon onthouden als je die manueel in windows toekent.

in windows 10 rechts klikken op je start knop en kiezen voor 'schijfbeheer'.
Daar kan je rechts klikken op je volume en kiezen 'stationsletter en paden wijzigen' en daar pas je maar de driveletters aan zoals je zelf wil. :)
Bedankt voor uw reactie. Ik ben het niet eens met uw conclusie.

Alle letters toegekend via USBDLM werden sinds deze installatie nooit meer overruled door Windows.

Ik kan mij trouwens niet inbeelden dat USBDLM (bijzonder uitgebreide tool) zo maar voor de fun werd ontworpen met het gedacht dat Windows dit toch sowieso eenvoudig kan aanpakken.

Indien er geen fundamenteel probleem was, dan zouden er jaar na jaar geen klachten en diverse oplossingen zijn gerezen in alle hoeken en talen.
Dit vaste-letter-probleem is al sinds het begin van Windows aan de gang en bij elke nieuwe versie heeft Microsoft het nooit kunnen of willen oplossen, wat eigenlijk een schande is.

Manueel schijfletters zelf bepalen kan wel een tijdje meegaan, tot op die dagen waarop men het toch altijd opnieuw moet herbeginnen; ik weet waarvan ik spreek.
Heel tof als men batchfiles wil uitvoeren of gewoon maar Syncback profiles wil laten draaien !!

De manuele manke 'schijfbeheer' middel kan (tijdelijk) werken als er weinig permanent aangesloten vaste stations zijn en bijna nooit uitwendige toestellen.

Als men USBDLM inschakelt is die miserie voorbij. Met "vlug even getest" , waren uw instellingen mogelijk verkeerd maar de conclusie alleszins.

Tot nog toe heb ik nooit meer verkeerde schijfletters gezien. (duidelijker is de benaming stationletter)

Ik geef grif toe dat ikzelf diverse testen heb gemaakt voor usbdlm.ini instellingen. Elke instelling weken getest, vooraleer deze gekozen eenvoudige instellingen een absoluut stabiel resultaat gaf.
(Het was dan ook niet van "even testen").

Iedereen kan zijn gang blijven gaan, zoals hij dat zelf wil... blijven ondergaan.
 
Werk zelf met Windows 10. Heb lang geleden (zie begin van dit topic) mijn drives een vaste letter gegeven via schijfbeheer. Tot op vandaag nog altijd geen problemen gehad. Ik werk ook met Syncback. Vaste letters blijven zoals ik ze aangaf. Dus ik treed CTCS bij. Het is een makkelijke manier en zeker een manier die mensen met mindere ervaring makkelijk kunnen toepassen.
Ik geloof dat je vroeger problemen had en fervente fan geworden bent van USBDLM. Maar niet iedereen stuit op dezelfde problemen die mogelijks in een moeilijker stadium binnen het systeem kunnen voorvallen.
De aangegeven oplossing via schijfbeheer zal dus voor de meesten ruim voldoen. Maar goed, dat het voorstel van USBDLM er is.
 
Ik heb het even voor jullie uitgezocht. USBDLM heeft als bestaansreden dat driveletters in windows geen rekening houden met gebruikers of gebruikersspecifieke drive mappings.
Daarom regelt USBDLM dit in een service met een sys of service user. Zodat die voor alle gebruikers in alle situaties op dezelfde manier 'reageren'.

Uiteraard komt dit er op neer dat usbdlm dit ook perfect kan voor 1 gebruiker.

Hoewel voor 1 gebruiker de windows drive letter toewijzing ook perfect z'n werk zal doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan