Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Ik stel al een tijd vast,als ik de Betrouwbaarheidsgeschiedenis open dat een groot aantal Updates steeds mislukken. Al deze updates beginnen met het nummer '9'.
Ik krijg bij nazicht de volgende foutcodes: 0x80073D0A en 0x80070422.
Toch zegt Windows Update dat alles in orde is en mijn Updates Up-to-Date zijn...
Uiteraard heb ik uitvoerig gezocht op Google wat er aan te doen is en het 't een en 't ander ook geprobeerd.
Wat soms terugkomt in de voorgestelde oplossingen is om de Windows Defender Firewall in te schakelen, maar dat is aan geen kanten mogelijk.
Zelfs met mijn Virusscanner verwijderd, blijft het zo. Ik dacht namelijk dat mijn Emsisoft dat veroorzaakte maar dat is dus niet zo.
Bij de services zijn de instellingen 'grijs'; dus kan ik het zelfs niet geforceerd instellen.

De volgende afbeeldingen verduidelijken misschien wat er gebeurd:

DefenderFirewall2.jpg DefenderFirewall.jpg UpdatesMislukt.jpg Uptodate.jpg

Hopelijk kan er mij iemand uit de brand helpen, tenzij dat alles 'normaal' is.

WW
 
ja ik had al gevonden hoe men er komt doch staat er bij mij niets van belang ...
het probleem bij u ligt dus aan het feit dat je Windows firewall uit staat ...vraag de technisch gegevens eens op van zulke fout betreffende de update's ..wat vermeld deze dan !
 
Oke:
Installatiefout: de volgende update kan niet worden geïnstalleerd, foutcode 0x80073D0A: 9WZDNCRFJ3Q8-CAF9E577.Plex.

Ook nog gekregen: "Fout in de server database"
 
alles heeft dan ook met de MPSSVC service te maken ...en ook al gebruik je dus een andere firewall dan nog werkt deze 3 weg Windows firewall te samen met deze andere ..m.a.w. schakel je Windows firewall terug in en dit geld dus voor de 3 opties -domeinnetwerk -particulier netwerk als ook voor het openbaar netwerk .
 
Maar Windows firewall inschakelen gaat niet. Aan geen kanten. Via de services niet en rechtstreeks ook niet. De instellingen blijven grijs. Dat zie je ook op het eerste bericht (de grote figuur).
 
ja dat zag ik al en heb me er mee bezig gehouden op een virtuele Windows 10...ga eens naar de systeem32 map en start vandaar uit dan de toepassing " svchost.exe e eens op ( desnoods met een rechts klik uitvoeren als administrator ) als ook dit niet lukt dan zit er bij u nog iets van de Emsisoft in de weg ...mogelijk na te gaan in taakbeheer of in het register.

*ik had op de virtuele Windows 10 ook effe Emsisoft geinstalleerd ...ook hier werd de Windows firewal uitgeschakeld bij het verwijderen van de Emsisoft i.s. werd hier echter weer de Windows firewal ingeschakeld ...
 
C: > Windows > system32 > svchost.exe ...er gebeurd niets. Naar de Firewall instellingen gaan - blijft zoals voorheen. Emsisoft compleet gewist. Alles blijft hardnekkig weigeren... Foutcode 0x6D9
 
ik denk dan dat je via " gpedit.msc" dient na te gaan of daar niet de firewall dus niet uitgeschakeld staat ...

in de editor voor lokaal groepsbeleid klik je bij Computer configuratie op beheersjablonen >alle instellingen
scrol naar onderen en dubbel klik op Windows Defender Firewall:alle netwerken beveiligen ....... (doe dit met elk regel er onder ) ..in mijn geval staat er geen vinkje bij ingeschakeld /uitgeschakeld maar wel bij niet geconfigureerd ... als bij u het vinkje zou aanstaan bij " uitgeschakeld " dan dien jij wellicht deze weer in te schakelen ..
 
Oké, Ik bekijk dat morgen eens rustig. Ik had vroeger op mijn kapotte PC Pro. Kan ik die oude Key niet gebruiken om te upgraden naar Pro? Allicht niet 't Was bovendien 32bit op een ander toestel. Ik vond Pro toch een paar dingen meer hebben. Of anders doe ik een Upgrade van Home naar Pro. Dat zal wel geen fortuin kosten zeker?

Bij Livekaarten.be vind ik Windows pro voor € 20. Is dat betrouwbaar? 't Is zelfs geen upgrade, maar vol nieuwe pro. Als je denkt dat dat oké is, dan doe ik dat eerst.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan