Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hoi,

Ik probeerde een systeemherstel maar het lukte niet, wat voorheen wel altijd lukte, ik had de avast zelfbeschermingsmodule uitgezet, ben daar ooit eens achtergekomen dat je die moet uitzetten anders lukt uw systeemherstel niet.

ik krijg deze melding

5901077b22216-systeemherstel.jpg



kan iemand me helpen

greets

ed
 
Laatst bewerkt door een moderator:
juist maar de vorige keer ging dit zonder problemen en nu plots gedaan, kan ccleaner daar voor niets tussen zitten dat die teveel opkuis gedaan heeft
heb zelf schrik om die sleutel te dubbelklikken
heb wel een kopie van het register gemaakt
 
na dubbelklik van de reg sleutel werkt systeemherstel ook niet
hoe kan ik bij een asus X750L een veilige modus opstart doen of is dus nu met windows via bijwerken en beveiliging en zo, verder in het menu gaan, systeemherstel-geavanceerde opstartopties enz
 
een eenvoudige manier om naar de veilige modus te gaan is vermits het gebruik te maken van de eerdere bekende optie via de F8 toets ..


Hoe start je de Windows 10 op vanaf de veilige modus ...met gebruik van de F8 toets..**dit werkt ook op de Windows 10 (last build 15063.250)

Vanaf de Windows 8 heeft Microsoft dit opstarten uitgeschakeld ....
maar hier werd iets op gevonden zodat dit toch mogelijk is !!
ook voor de Windows 10 is dit haalbaar ...
Opgelet ik heb dit niet uitgetest op een UEFI of een Secure boot ...
dit werd toegepast op een gewone bios ...
start een opdrachtprompt (administrator) op te ..
geef de opdracht "" bcdedit /set {default} bootmenupolicy legacy "" in ( zonder haakjes ) ...
en klik vervolgens op enter ..
Zie je de melding dat deze bewerking voltooid werd ...sluit de opdrachtprompt af ..
herstart je systeem en druk tijdens het opstarten herhaaldelijk op de F8 toets tot het onderstaande scherm opspringt ...
wellicht dien je met de pijltjes toetsen de gewenste regel te selecteren en met enter te bevestigen ..
3099a7507b-Ashampoo_Snap_2017.04.28_11h09m06s_001_.png
 
ik ben in veilige modus geraakt maar ik ben vergeten hoe ik aan het schermpje kom waarop staat herstelpunt maken of systeemherstel namelijk de het venstertje systeemeigenschappen,
de toets voor het zoeken die werkt niet in veilige modus,
weet jij hoe ik systeemeigenschappen naar boven tover in veilig modus

590341750eb91-systeemeigenschappen.jpg
 
met haakjes bedoel je default zonder haakjes of "" Qtex?
weet jij hoe ik systeemeigenschappen moet bereiken in veilige modus, ik ben het vergeten,
want er werkt niet veel,
gelukkig kon ik nog via prompt terug naar msconfig gaan en zo terug naar een normale pc

zou het ook nu kunnen lukken om een copie van mijn register van vroeger terug te zetten, daar ik her en der toch lees dat het over 2 sleutels zijn die zijn verplaatst,
het zou ook zijn dat het met een update te maken heeft.
wat denk je :
1 hoe systeemeigenschappen bereiken in Veilige modus
2 register terugzetten
3 alle herstelpunten eens verwijderen?

ed
 
Laatst bewerkt:
het is niet mogelijk systeemeigenschappen te bereiken in Veilige modus ...
het is wel mogelijk om een eerder herstelpunt te gebruiken ...
indien je er dus geen heb ben je er dus niets mee om in de veilige modus op te starten .

een backup van het register heb ik nooit eerder gebruikt (ik kan je dus niet zeggen hoe je tewerk dient te gaan )..

verwijder pas al de herstelpunten (indien aanwezig) als je zeker bent dat je er een nieuwe kan aanmaken .

37092c4b5e-Ashampoo_Snap_2017.04.28_18h38m12s_001_.png
 
voor het register terug te zetten, dien je eerst regedit uit te voeren, dan op exporteren drukken en het een plaats geven,
voor het terug te zetten gewoon op het gemaakte bestand dubbel klikken
maar daarmee werkt mijn systeemherstel nog niet

beetje raar Qtex als ik op systeem klik dan zit ik al in het menu die jij toont op je foto,ik moet niet verder klikken op configuratiescherm en herstel
of was dit een tweede mogelijjkheid, ik denk het zeker
 
een backup van het register heb ik nooit eerder gebruikt (ik kan je dus niet zeggen hoe je tewerk dient te gaan )..

Dat is eigenlijk heel gemakkelijk.
Open regedit en de register editor zal opstarten. Ga naar het Tabblad bestand en daar staat Importeren en Exporteren.
Heb je ooit het register gebackupped via exporteren, kun je het bij problemen weer Importeren.

register.gif
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan