Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb sedert 2 maanden een nieuwe PC. Tot voor kort geen probleem. De laatste dagen heeft hij echter zeer veel tijd nodig om een internetpagina te openen, laat staan de bijhorende foto's.
Zeer eigenaardig is dat hij google onmiddellijk en snel opent, maar andere pagina's niet???
kan mij iemand helpen? Heb al een systeemherstel gedaan, CC-cleaner opkuis + register opkuis gedaan --- tevergeefs
PS: bij g-mail krijg ik de volgende medling: Sommige functies van Gmail kunnen niet worden geladen vanwege een internetverbindingsprobleem.Als dit probleem zich blijft voordoen, kun je de pagina opnieuw ladenof via de eenvoudige HTML-weergave. Meer informatie

bijkomende info:
provider Telenet - Expressnet
PC: MEDION® AKOYA® P4385 D (MD 8890)
■intelligente Intel® Core™ i5-2300 processor
■Authentieke Windows® 7 Home Premium
■Briljante NVIDIA® DirectX® 11-videokaart
 
@ J.W. Last Result:
Download Speed: 23102 kbps (2887.8 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 1148 kbps (143.5 KB/sec transfer rate)
Latency: 10 ms
maandag 23 mei 2011 20:52:38

@qtx vooraleer windows live mail te kunnen openenen diende ik een account aan te maken. Heb dan Gmail kunnen oveerzetten. het enigste wat niet onmiddellijk klopt is "inkomende e-mail : pop3 = nog steeds IMAP"
 
Probleem ligt blijkbaar niet aan de snelheid van up of download.
Ligt ofwel aan een app op de PC zelf, of aan het opvragen van de adressen, zijnde de DNS.
Ik denk hier bijvoorbeeld aan de antivirus software AVG. Zet deze eens even uit en test dan eens aub?

Doe ook eens een "PING www.google.be" en "NSLOOKUP www.google.be"
Laat ons het resultaat weten hiervan aub?
 
ik heb in een andere forum dezelfde werkwijze gevonden waardat de ts ook een probleem had met de imap server .
bijnader inzien heb ik gemerkt dat ik iets belangrijks vergeten ben te vermelden tussen regel 6 en 7 daar moest je het volgende nog ingeven Servertype voor inkomende e-mail : POP3

lees de hier vermelde beschrijving op na ..
De oplossing is
Het is gelukt een pop 3 server aan te maken i.p.v. een IMAP server
Door in WLM te gaan naar Accounts – Email – In “Emailaccounts toevoegen” aan te vinken “serverinstellingen handmatig te configureren”
Ik kon nu een Gmail account met pop 3 configureren i.p.v. IMAP
Daarna gehandeld als volgt

Windows Mail voor je Gmail-account configureren:
1.Schakel POP in in je Gmail-account. Vergeet niet op Wijzigingen opslaan te klikken wanneer je klaar bent.
2.Open Windows Mail.
3.Klik in het menu Extra op Accounts.
4.Klik op Toevoegen
5.Selecteer E-mailaccount en klik op Volgende.
6.Voer je naam in zoals je deze wilt weergeven in het veld voor uitgaande berichten 'Van:' in en klik op Volgende.
7.Geef je volledige e-mailadres van Gmail op (gebruikersnaam@gmail.com).
8.Voer de volgende informatie in de benodigde velden in:

Servertype voor inkomende e-mail: POP3 deze regel ben ikzelf vergeten te vermelden
Server voor inkomende e-mail (POP3 of IMAP): pop.gmail.com
Servernaam voor uitgaande e-mail (SMTP): smtp.gmail.com
Voor de server voor uitgaande e-mail is verificatie vereist: ingeschakeld..


1.Klik op Volgende en voer je volledige Gmail-adres (inclusief '@gmail.com') en je Gmail-wachtwoord in.
2.Klik op Volgende en vink vervolgens het selectievakje naast Mijn e-mail nu niet downloaden aan. Klik op Voltooien.
3.Zorg ervoor dat op het scherm Internetaccounts je e-mailaccount pop.gmail.com is ingeschakeld en klik vervolgens op de knop Eigenschappen.
4.Typ op het tabblad Geavanceerd 465 in het vak naast Uitgaande e-mail (SMTP) en vink het selectievakje naast
Voor deze server is een gecodeerde verbinding vereist (SSL) aan.
5.Vink onder Inkomende e-mail (POP3) het selectievakje aan naast de optie Voor deze server is een gecodeerde verbinding vereist (POP3).
Het vak naast Inkomende e-mail (POP3) wordt automatisch bijgewerkt tot 995.
Klik op OK. Klaar! Sluit het venster Internetaccounts en klik op Verzenden/ontvangen om je Gmail-account te controleren
 
Laatst bewerkt:
indien je avg free gebruikt wel deze vertraagt ook je internet ,echter de betaalde versie hiervan doet dit niet .zo gebruik ik zelf de avg internet security en ondervind géén enkele vertraging ook ik gebruik telenet expresnet xl
 
Toch zou ik ook de router eens resetten. Het gebeurd wel vaker dat door de warmte binnen de router de elektronica van slag is geraakt en deze daardoor niet meer goed werkt. Internet kan hierdoor traag worden.
 
Na jullie hulp moet ik zeggen dat mijn internet terug opent in behoorlijke snelheid. Bij aanpassing aan gmail ook geen foutmelding meer. Wel kan ik nu bij microsoft outlook geen website adres openen die genoteerd staat in de mail bv filmpje youtube of dergelijke. Heeft het één met het ander te maken?

@qtex: bedankt
@ pluis: zou mijn router wel willen resetten, maar heb in het verleden al problemen gehad bij installatie e.d., dus ben niet zo happig dit te doen....
 
wat pluis aanraad moet ook je probleem met systeem beperkingen verhelpen ..mocht het echter niet lukken dien je de IE opnieuw in te stellen ..
klik daarvoor in de geopende ie browser op extra..selecteer internetopties ....
klik op geavanceerd ...en vanonderen klik je op OPNIEUW INSTELLEN....[/ note negeer de waarschuwing die je nu krijg en ga verder ,bevestig je bewerking
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan