Status
Niet open voor verdere reacties.
Jarenlang kwam steeds als ik mijn mp3-speler wilde uitwerpen een bericht van goedkeuring ("veilig"). Op een gegeven moment hield dat zomaar op. Er kwam een tekst van "schijf in gebruik", maar na klikken op "Doorgaan" kwam dan toch het signaal "veilig". Dat hield vervolgens ook weer op: "Schijf in gebruik", groene balk in de Verkenner en daarna zag ik dat de verwisselbare schijf vervaagde in de Verkenner, een soort indirect signaal dat hij kon worden uitgenomen.

Maar sinds gisteren is er weer een nieuw (ernstiger) stadium. Ik krijg nu de 2 onderstaande mededelingen, en toestemming blijft geheel uit. Wat kan het probleem zijn?

1. In gebruik.PNG

2. I-O apparaat.PNG
 
Laatst bewerkt:
In China schrijft men Qihu en deze problemen zijn absoluut niet gerelateerd aan welke anti-virus dan ook.

Overigens begrijp ik al die negatieve verhalen over Qihu niet en ik laat mij er ook niet door weerhouden deze anti-virus gewoon te gebruiken.
 
wat is het probleem met dit programma? niet betrouwbaar?

Het is best wel een goede scanner maar gaat erg onzorgvuldig met de privacy om. Sterker nog, het verzend zelfs behoorlijk wat persoonlijke gegevens. En dan zeg ik zo snel mogelijk verwijderen zo'n beveiligingsprogramma.

1. Information we get from your use of our Services and Software.
We may collect information about the Services and Software that you use and how you use them. This information may include, for instance, information about your device, details about your usage patterns, details about your Internet usage, computer files and risks such as malware, and information that may be included in a virus or malware sample that we collect from your computer for review.

2. Device information.
We may collect device-specific information, including your operating system version, system language, and IMEI number.

3. URL information.
URLs of websites that you visit will be uploaded to 360 Cloud Security Center servers for phishing and online fraud analysis. Any Personal User Information will be removed from the URLs before they are uploaded. The information is processed with encryption before the upload.

4. Local storage.
We may collect and store information (including personal information) locally on your device using mechanisms such as browser web storage (including HTML 5) and application data caches. Such information includes: user settings, file whitelist and blacklist used to accelerate file scanning.

Bron: Eerlijke review van Qihoo 360 Internet Security
 
OK prima, het is uw PC.

Reeds jaren ben ik Qihu-fan en nooit problemen (op dit vlak).

Ik was even overgegaan naar Avast omdat de sandbox van Qihu niet werkte (die wilde ik eens proberen). Overigens weet ik niet of deze sandbox het nu wel goed doet. Ik vrees van niet. Het begon met het item in het contextmenu dat soms zichtbaar was, maar 5 minuten later opeens weer niet. Dat gaf mij stress, temeer daar ik opeens zag dat de ingenomen schijfruimte opeens veel groter was geworden dan ik gewend was.

Vreemd genoeg is deze schijfruimte nu gelukkig weer "normaal". (Minder dan de helft van Avast).
 
Laatst bewerkt:
Reeds jaren ben ik Qihu-fan en nooit problemen (op dit vlak).

Ik was even overgegaan naar Avast omdat de sandbox van Qihu niet werkte (die wilde ik eens proberen). Overigens weet ik niet of deze sandbox het nu wel goed doet. Ik vrees van niet. Het begon met het item in het contextmenu dat soms zichtbaar was, maar 5 minuten later opeens weer niet. Dat gaf mij stress, temeer daar ik opeens zag dat de ingenomen schijfruimte opeens veel groter was geworden dan ik gewend was.

Vreemd genoeg is deze schijfruimte nu gelukkig weer "normaal". (Minder dan de helft van Avast).

Prima hoor allemaal, ik kan u niet verplichten of verbieden bepaalde programma's te gebruiken. U bent hier gelukkig geheel vrij in.
Het enige wat ik kan doen is waarschuwen als ik eens een programma langs zie komen dat ik af zou raden.
 
Voor mij nog onbekend. Heb wel een Sophos on-demand scanner gebruikt in het verleden.

Ik ga deze onmiddellijk proberen. Dank u voor deze tip.

De e-mail notificatie voor dit forum wordt keer op keer uitgeschakeld.
 
Voordat ik Avast installeerde had ik eerst Panda gekozen. De installatie mislukte, om onduidelijke redenen.

Voor Sophos moet je eerst een "account" aanmaken. Wat heb ik daar toch een hekel aan! (Over privacy gesproken).

Ondertussen zag ik dat Sophos zeer slecht uit de AV-test was gekomen, maar goed. Nu is ("tot overmaat van ramp") ook nog de installatie mislukt. Zie onderstaande afbeelding. Laat die Help section maar zitten.

Sophos.PNG
 
Ik denk dat het tijd wordt voor een Clean Install. Ik lees hier al twee verschillende beveiligingsprogramma's die mislukken en komt daar ook de topicstart nog bij.
Soms ligt een besturing in puin of met andere woorden, door de jaren heen kunnen er dingen gebeurd zijn die niet goed waren voor een besturing. Vaak is er nog van alles te redden, maar soms is het sneller om een format C uit te voeren en helemaal opnieuw te beginnen.
Kan ook zijn dat één of andere besmetting zo diep in het systeem zit geworteld dat het een hopeloze zaak is geworden en ook niet verstandig om met zo'n pc verder te gaan.
Tenzij je een image hebt van een tijdstip toen alles nog 100% in orde was. In dat geval zou ik deze overwegen terug te zetten.

Ik zie zou gauw even geen overeenkomsten met een account aanmaken en privacy wat Sophos betreft.
Mag ik het adres dat beweert dat Sophos zéér slecht uit de bus komt. Met de laatste AV-test in Augustus 2016 werd Sophos Home nog niet meegenomen omdat dit als in me niet vergis er nog niet was.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan