Status
Niet open voor verdere reacties.
Jarenlang kwam steeds als ik mijn mp3-speler wilde uitwerpen een bericht van goedkeuring ("veilig"). Op een gegeven moment hield dat zomaar op. Er kwam een tekst van "schijf in gebruik", maar na klikken op "Doorgaan" kwam dan toch het signaal "veilig". Dat hield vervolgens ook weer op: "Schijf in gebruik", groene balk in de Verkenner en daarna zag ik dat de verwisselbare schijf vervaagde in de Verkenner, een soort indirect signaal dat hij kon worden uitgenomen.

Maar sinds gisteren is er weer een nieuw (ernstiger) stadium. Ik krijg nu de 2 onderstaande mededelingen, en toestemming blijft geheel uit. Wat kan het probleem zijn?

1. In gebruik.PNG

2. I-O apparaat.PNG
 
Laatst bewerkt:
Als ik dit zo lees hier zou ik gewoon het besturingssysteem dat er nu op steekt herinstalleren, neem dan 1 goed gekozen AV en ik denk dat je pc dan weer eens heel fris voor de dag zou kunnen komen. Ik heb momenteel Zonealarm free als AV staan dat is tevens een firewall. Er staat wel als je hem opent een gigantische blauwe knop op te upgraden, maar voorts zaagt die niet, wel opent hij je browser om een account aan te maken, maar dat klik ik weg omdat ik free wil blijven zie ik er geen nut van in. Maar dat is gelukkig niet om de haverklap.
 
Als ik dit zo lees hier zou ik gewoon het besturingssysteem dat er nu op steekt herinstalleren, neem dan 1 goed gekozen AV en ik denk dat je pc dan weer eens heel fris voor de dag zou kunnen komen. Ik heb momenteel Zonealarm free als AV staan dat is tevens een firewall. Er staat wel als je hem opent een gigantische blauwe knop op te upgraden, maar voorts zaagt die niet, wel opent hij je browser om een account aan te maken, maar dat klik ik weg omdat ik free wil blijven zie ik er geen nut van in. Maar dat is gelukkig niet om de haverklap.

Ook een leuk alternatief ja. Is die tegenwoordig al in het Nederlands verkrijgbaar ?
Nadeel van deze free versie is dat de definities 1x per dag worden bijgewerkt.
 
Ook een leuk alternatief ja. Is die tegenwoordig al in het Nederlands verkrijgbaar ?
Nadeel van deze free versie is dat de definities 1x per dag worden bijgewerkt.
Nee, die is in het Engels. Inderdaad die word niet constant bijgewerkt. ik had met mijn XP machine in der tijd ook Zonealarm voor min firewall alleen toen.
 
Zonealarm Free, dat klinkt ook al weer interessant, maar niet meer voor vandaag.

Vreemd genoeg vind ik zelf dat mijn computer het prima doet. Alleen het uitwerpen van verwisselbare schijven, dat wil niet echt vlotten.

Nieuwe Windows installaties heb ik al genoeg gedaan en daar zit ik zeer zeker niet op te wachten. Ik heb ook allerlei gratis programma's die ik dan kwijt ben.
 
Gratis programma's lijken mij gratis weer te Downloaden en misschien wel nieuwere versies met betere mogelijkheden.
Ik las ook dat het installeren van een beveiligingsprogramma de nodige problemen gaf. Dat is niet normaal.
 
Gratis programma's lijken mij gratis weer te Downloaden en misschien wel nieuwere versies met betere mogelijkheden.
Ik las ook dat het installeren van een beveiligingsprogramma de nodige problemen gaf. Dat is niet normaal.
Juist ja, dacht dit ook ergens gelezen te hebben. Vandaar dat ik denk dat er toch iets grondig mis is met je pc. zoals Sippy zegt, gratis programma's zijn in principe verder gratis te verkrijgen of het moeten give a way of the day dingen geweest zijn.
 
Gratis programma's lijken mij gratis weer te Downloaden en misschien wel nieuwere versies met betere mogelijkheden.
Ik las ook dat het installeren van een beveiligingsprogramma de nodige problemen gaf. Dat is niet normaal.

Als er één ding niet normaal is dan is het Windows zelf. Bij mijn vorige Windows bevroor onmiddellijk mijn hele computer als ik Radio?Sure! wilde installeren. Bij de huidige Windows gelukkig geen enkel probleem (om maar eens wat te noemen).

"Gratis programma's" zijn met name weggevers die zich niet laten herinstalleren. Anders had ik deze kwestie uiteraard niet genoemd.

Waarom vinkt de e-mail notificatie toch elke keer uit? Dat is toch ook niet normaal?
 
Persoonlijk vind ik het nogal riskant om van weggevers afhankelijk te zijn. Wat ga je doen als er een harddisk beschadigd raakt en er is geen Image?
Vroeg of laat is een pc toch een keer op en versleten en aan vervanging toe. Wat dan ?
Het zou mijn keuze niet zijn.

Al eens gekeken voor gratis alternatieven, of toch de software aanschaffen die je echt nodig hebt.
 
Precies en dan komen we bij uw woorden uit antwoord #14
Hedenmorgen kwam er ook een schermpje van de anti-virus (die stond op "Bescherming voor usb-apparaten") met daarin ook de optie van 'Uitwerpen'. Dat werkte dus ook! Maar dit schermpje komt alleen bij inpluggen. Daarna vind ik het niet meer terug.

Waarna we verder gingen borduren over de beveiligingsprogramma's die niet te installeren waren en het advies van een eventuele volledige Clean Install omdat mijn vermoeden is dat er veel meer aan de hand is met de PC. Inmiddels hebben vele off-topic woorden de revue gepasseerd zoals free programma's die daarna niet meer te installeren zijn en dat u daar niet van afhankelijk bent. In mijn ogen dan dus geen probleem, vandaar mijn vraag "wat is het probleem dan"
 
Wat kan ik er aan doen dat de discussie verlegd wordt naar "antivirus" en "Windows herinstalleren"? Zeker niet mijn keuze en ook niet productief, naar mijn bescheiden mening.

Windows is "in orde", op enkele rariteiten na die altijd in Windows zitten. Ik heb nog nooit anders meegemaakt. Het lijkt wel of ik de enige ben die die rariteiten beleeft.

Ik vind Windows een erg gestoord systeem en zal ook blij zijn als ik er vanaf ben (waarschijnlijk in 2020). Ik heb betaald voor Windows 7 Home Premium 64-bits, dus ik wacht tot dat ophoudt, op voorwaarde dat mijn laptop zo lang nog blijft leven.
 
U begon zelf over het antivirusprogramma. Zie mijn quote van u in bovenstaand antwoord van mij. Ook staat ergens een melding van u zelf dat Panda niet te installeren was en ook Sophos is niet te installeren.
Het niet kunnen installeren van beveiligingsprogramma's en het niet kunnen uitwerpen van externe schijven of usb stick's kunnen verband hebben met elkaar en met name een enorme besmetting. Dan moet je er niet vreemd van opkijken als mensen met bepaalde diagnoses komen dat u misschien niet zint maar wel de oplossing kunnen zijn. Al is dit op 250 km afstand natuurlijk moeilijk met zekerheid te zeggen. U heeft een enorme voorsprong op mij omdat de pc voor uw snufferd staat.

Maar wat kan ik verder nog met dit topic, misschien iemand anders nog die hier zin in heeft ? Het is nu een beetje een kinderachtig welles nietes gebeuren geworden en daar pas ik voor.
 
Wat kan ik er aan doen dat de discussie verlegd wordt naar "antivirus" en "Windows herinstalleren"? Zeker niet mijn keuze en ook niet productief, naar mijn bescheiden mening.

Windows is "in orde", op enkele rariteiten na die altijd in Windows zitten. Ik heb nog nooit anders meegemaakt. Het lijkt wel of ik de enige ben die die rariteiten beleeft.

Ik vind Windows een erg gestoord systeem en zal ook blij zijn als ik er vanaf ben (waarschijnlijk in 2020). Ik heb betaald voor Windows 7 Home Premium 64-bits, dus ik wacht tot dat ophoudt, op voorwaarde dat mijn laptop zo lang nog blijft leven.

Leono, als ik zoveel problemen zou hebben met Windows dan lag dat allang in de vuilbak. Het geeft jou alleen maar ergernis. Waarom nog 3 jaar miserie?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan