Windows 10 update mislukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

georguy1

Steunend lid
Vip Lid
is dit ernstig ?
fout 0x80070424
mijn firewall is nochtans ingeschakeld
kan ik dat herstellen
 

Bijlagen

  • Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    34.9 KB · Weergaven: 273
als het aanmaken van herstelpunten al aangevinkt staat en er zijn al herstelpunten aanwezig hoef je niets te doen ..
eerder zei je wel dat het je niet lukte om een herstelpunt te gebruiken bijgevolg dacht ik dat na de upgrade naar versie 1903 deze optie weer diende ingesteld te worden ..
*wil je in versie 1903 een herstelpunt terug zetten dien je dit te doen buiten Windows om ..
 
ja , maar kan het nog niet maken , krijg deze melding nog altijd
het herstelpunt dat hij maakte was zag ik dus na Libre Office te installeren , zag dat later
 

Bijlagen

  • Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    51.8 KB · Weergaven: 116
  • 2.JPG
    2.JPG
    73.1 KB · Weergaven: 122
gisteren kwam er een Cumulatieve update en voor dat deze geinstalleerd werd werd er hier eerst automatisch een herstelpunt aangemaakt ..
zet jij het vinkje eens aan bij meer herstelpunten weergeven .. of werd de KB4501375 bij u nog niet geinstalleerd… welkeu dan build 18362.207 geeft .

betreffende de foutmelding 0x80070514 start je best eens de opdrachtpropmt (administrator) op ..
geef de opdracht net stop winmgmt in en klik op enter..
ga vervolgens naar C:\Windows\System32\wbem en hernoem deze wbem map naar wbemold
herstart je systeem en heropende opdrachtprompt (administrator) .. geef de opdracht net stop winmgmt in en daarna deopdracht winmgmt /resetRepository
herstart wederom je systeem.. en je zou een manuele herstelpunt moeten kunnen aanmaken ..
*indien dat niet het geval is dien je eerder een herstel installatie te starten .. want in dat geval zijn er teveel systeem bestanden die ontbreken ..
je zou echter voor je voor een herstel installatie ga eerst een opdrachtprompt (administrator) kunnen draaien met sfc /scannow ..doch vrees ik er voordat de sfc /scannow het probleem kan verhelpen .
 
dag Qtex ,
jammer genoeg niet gelukt tot hier
ik heb wel de versie 1903 en de updates zijn gelukt maar nog geen herstelpunt te maken
heb geprobeerd dat te veranderen daar in systeem maar helaas niet mogelijk
een pr bijlagen bijgestoken wat ik heb
ik zoek verder
gelukkig doet hij de updates ........
 

Bijlagen

  • Build.JPG
    Build.JPG
    32 KB · Weergaven: 109
  • Culmutatieve.JPG
    Culmutatieve.JPG
    37.5 KB · Weergaven: 102
  • kan niet aanpassen naar WBEMold.JPG
    kan niet aanpassen naar WBEMold.JPG
    77.3 KB · Weergaven: 130
  • laatste herstelpunten.JPG
    laatste herstelpunten.JPG
    44.8 KB · Weergaven: 125
  • scannow vond niets raars.JPG
    scannow vond niets raars.JPG
    40.3 KB · Weergaven: 102
  • voor aanpassen.JPG
    voor aanpassen.JPG
    49.3 KB · Weergaven: 91
je zou nog een opdrachtprompt(administrator) kunnen doen met de Dism.exe deze werd u eerder in een ander topic u ook al aangeraden ..
**dat er nu géén herstelpunten méér zijn is omwille dat je de boven staande opdracht heb uitgevoerd ..hernoem de wbemold en mogelijk heb je deze dan terug (kan niets beloven )

Je systeem herstellen met gebruik van een opdrachtprompt in Windows 8 -8.1- 10
Start een opdrachtprompt op als administrator ..
Geef vervolgens de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth en druk op enter
Wacht nu geduldig deze moet de 100% behaald hebben en zal indien er geen fouten worden gevonden het volgende scherm laten zien ..

5929343eee-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h33m32s_004_.png


Indien je dus een melding krijgt zoals hierboven mag je de opdrachtprompt sluiten ..


Er dient immers niets hersteld te worden !

Word er wel een vermelding gegeven dat er fouten zijn gevonden krijg je het volgende venster te zien ..

5921ee638b-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h31m24s_003_.png


In dat geval ga je verder met de tweede opdracht regel !
Geef deze opdrachtregel DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth in en druk op enter
Ook nu weer wacht je geduldig al ...
Beiden opdrachten samen hebben ruim 30 minuten geduurd vooralleer deze gedaan waren .
Ook deze gaat weer tot de 100% behaald is ..

En indien het geluk aan uw kant staat dat het probleem verholpen kon worden ..dan zie je het volgende scherm.
591246c7d5-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h26m01s_002_.png


Sluit de opdrachtprompt af en herstart uw systeem ..

Nadat je systeem herstart is kan je weer verder met hetgene wat je daar voor bezig was ..

*indien blijkt dat je na het ingeven van de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
een foutmelding krijgt omwille dat de “source file niet gevonden word”
dan zal je een foutcode 0x800f081f te zien krijgen ....doen dan het onderstaande..

*indien je een Windows 10 dvd heb is deze in je drive plaatsen ..heb je géén Windows 10 dvd maar wel de Windows10.iso dan mount je deze .. om dit "mounten"te kunnen doen is het voldoende om de iso via de verkenner weer te geven m.a.w. rechts klik op de iso en kies openen met "Windows verkenner"
nu dat de iso geladen is of via de verkenner gemount word dien je in de opdrachtprompt (administrator) de volgende opdracht in te geven ...
DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth /source:WIM:X:\Sources\Instal.wim:1 /LimitAccess
**letop: de letter X dien je te vervangen ...door de letter van je drive of door de letter dat dus je gemounte drive vermeld !
klik na het ingeven van de opdracht op enter ..
 
Incidendeel gebruikte ik FixWin wel eens bij problemen met Windows 7
Er blijkt nu ook een versie voor Windows 10 te bestaan.
Probeer het eens om de update met dit proggie te fixen, wie weet.
Het is gratis en je hoeft het niet te installeren. Alleen even downloaden en uitpakken en uiteraard het proggie runnen.

 
hoe doe je die hernoeming van wbemold ?
das een rare vraag aangezien er in bericht #35 wel degelijk staat vermeld dat je de map wbem diende te hernoemen naar wbemold
sorry , ik dacht dat je bedoelde dat ik terug moest keren naar WBEM ...., dat dat hernoemen dus wilde zeggen dat ik terug moest keren , dus hieronder wat je zei.....
dat er nu géén herstelpunten méér zijn is omwille dat je de boven staande opdracht heb uitgevoerd ..hernoem de wbemold en mogelijk heb je deze dan terug (kan niets beloven )
 
ik weet wat ik eerder zei ..
in bericht #35 staat duidelijk vermeld dat je de wbem map diende te hernoemen naar wbemold om vervolgens de bewerking via de opdrachtprompt (administrator) te kunnen doen ..doordat je deze hernoemde naar wbemold zullen de eerdere herstelpunten niet bereikbaar zijn ....

**ze zijn er nog wel "denk ik " ...je had vervolgens nadien bemerkt dat je herstelpunten verdwenen waren en indien de wbemold er nog aanwezig is dan bevinden deze zich daar maar zijn ze niet beschikbaar tot je de wbemold hernoemt naar wbem
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan