Windows 10 Realtek HD audio manager werkt niet meer na upgrade naar WIN10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het Realtek HD audio pakket bestaat uit de nodige driver(s) en een applicatie genaamd HD audio manager waarmee je het geluid kan bijsturen. Het bevat o.a. een equalizer, testsignalen, etc.. Sinds de upgrade naar Win10 functioneert het manager gedeelte niet meer. Ik heb een herinstallatie geprobeerd, ook met een oudere versie, maar niks schijnt te werken. Naargelang de versie die je probeert, zie je ofwel de HD audio manager executable niet ofwel start de applicatie niet op bij het uitvoeren van de executable.
 
Gebruikte ook eerst een oudere versie om het Realtek Audio Manager te verkrijgen in de systemtray, na een nieuwere te hebben geïnstalleerd staat hij nu in het startmenu bij Realtek en wordt Realtek Audio Console genoemd maar krijg je die van Windows zelf maar kan hetzelfde mee als met die Audio Manager.
 
Lange Pier bedoelt dat je de Realtek Audio Console nu gewoon kan ophalen uit de Microsoft Store.

[Correctie] Dat zou tenminste de bedoeling zijn, maar het lukt niet die op te halen én het lijkt volgens de commentaar zo al te zijn sedert 2020. Bij Microsoft zijn ze wat dit betreft nog niet wakker geworden sedertdien ...
 
Aha, het heet dus niet Console, maar Control.

Ik heb zelf de normale Realtek HD Audio Manager, maar met een oude driver, ooit op dit forum aangeraden door lange pier.

Die oude driver is ook echt nodig, want als die per ongeluk ge-update wordt, is er onmiddellijk een serieus geluidsprobleem.
 
Bij mij is het gewoon Realtek Audio CONSOLE.
En werd geïnstalleerd na een nieuwe Realtek driver te gebben gebruikt i.v.m. een nieuw moederbord.
T. w.
 
Volgens deze website zijn Control en Console hetzelfde: "It is also known as Realtek Audio Control".

Ziet er interessant uit: kan naast de traditionele Audio Manager gebruikt worden: "These two tools are not in conflict, you can have both tools at the same time".
 
Dank je wel allemaal maar
de download bevat blijkbaar geen stuurprogramma:
1666862307527.png
 
Volgens mij op de website waarnaar ik hedenmorgen linkte (bericht #9).

Maar nu ik het nog eens gauwgauw doorkijk, verwijst men uiteindelijk naar de Microsoft Store.

Ik heb slechts fragmenten van deze webpagina bekeken. Sorry (druk, druk, druk :)).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan