Windows 10 Realtek HD audio manager werkt niet meer na upgrade naar WIN10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het Realtek HD audio pakket bestaat uit de nodige driver(s) en een applicatie genaamd HD audio manager waarmee je het geluid kan bijsturen. Het bevat o.a. een equalizer, testsignalen, etc.. Sinds de upgrade naar Win10 functioneert het manager gedeelte niet meer. Ik heb een herinstallatie geprobeerd, ook met een oudere versie, maar niks schijnt te werken. Naargelang de versie die je probeert, zie je ofwel de HD audio manager executable niet ofwel start de applicatie niet op bij het uitvoeren van de executable.
 
ik zie hier nergens het merk van zijn pc staat .bij mijn HP heb ik dit programma en mijn driver is ook van Realtek. ik heb ook na een grote update, het her moeten installeren. omdat het er niet meer stond. ik heb het dan van de hp website gehaald

1666955341056.png
 
Deze gebruik ik op de 2e PC en die heeft de Realtek Audio Manager, idd heeft de console geen equalizer.
Dit is ook de driver die u mij aanraadde, lange pier. Nog steeds de enige oplossing voor mij.

Ik probeerde de FxSound die PhilipV voorstelt, maar toen gaf mijn computer geen enkel geluid meer.

Paniek!

Na verwijdering van FxSound alles gelukkig weer "normaal".

Ik ontvang geen enkele notificatie over dit topic, terwijl "Volgen" aan staat.
 
mijn reactie was eerder bedoeld voor Loomax .. ik weet dat dit voor u niet de oplossing was !
jij Leono blijft eerder bij een verouderde driver met de kans dat sommige opties het niet meer doen .. maar mogelijk dat Hier de oplossing aangereikt word.
 
Dank u zeer, Qtex. Ik dacht dat uw uitspraak bedoeld was als een algemene waarheid.

Maar dan het artikel waar u naar linkt: dit is buitengewoon nuttig.

Er staat bijvoorbeeld in hoe je van een ongewenste driver afkomt.

Hier heb ik vorige week tevergeefs naar gezocht en ik vond geen antwoord.

Voorlopig verander ik maar even niets, want ik ben heel blij dat het geluid nu goed is. Maar ik houd dit artikel in herinnering.

Vaak zegt Microsoft, als je een driver probeert te installeren: „De reeds aanwezige driver is de beste die er is“.

Dat bepalen zij dus weer, zoals we gewend zijn, en je zit dan vast.

Vandaar ook mijn zoektocht van vorige week.
 
Vaak zegt Microsoft, als je een driver probeert te installeren: „De reeds aanwezige driver is de beste die er is
Dat bepalen zij dus weer, zoals we gewend zijn, en je zit dan vast.
In de praktijk is dat meestal 'de meest recente' ... en als je hardware beter gediend is met een oudere versie, dan is hun advies dus fout.
 
In de praktijk is dat meestal 'de meest recente' ... en als je hardware beter gediend is met een oudere versie, dan is hun advies dus fout.
Zelfs als ik het bestaande Realteak-pakket eerst verwijder en daarna een oude versie probeer, krijg ik deze melding. Dat is niet logisch want in die situatie is er geen hogere versie meer tenzij er natuurlijk iets fout gaat bij het verwijderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan