Windows 10 Realtek HD audio manager werkt niet meer na upgrade naar WIN10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het Realtek HD audio pakket bestaat uit de nodige driver(s) en een applicatie genaamd HD audio manager waarmee je het geluid kan bijsturen. Het bevat o.a. een equalizer, testsignalen, etc.. Sinds de upgrade naar Win10 functioneert het manager gedeelte niet meer. Ik heb een herinstallatie geprobeerd, ook met een oudere versie, maar niks schijnt te werken. Naargelang de versie die je probeert, zie je ofwel de HD audio manager executable niet ofwel start de applicatie niet op bij het uitvoeren van de executable.
 

Solution 5: Restart Audio Services

Another solution to deal with sound not working error after the Windows 10 upgrade is restarting the audio services. This solution has worked for many users likewise could work for you as well and bring the proper sound functioning back. Here is how to do that:

Step 1: To open Windows Services launch the Run Dialog box by pressing the Windows logo + R keys simultaneously.

Step 2: Next, type services.msc inside the box. And, click on the ok button.

type services.msc inside the box


Step 3: Now, in Windows Services, locate the following services and click right each one of them to choose Restart.

  • Windows Audio
  • Windows Endpoint Builder
  • Remote Procedure Call (RPC)
After this, check to see if “no sound on Windows 10” has been fixed or still persisting.
 
Het Realtek HD audio pakket bestaat uit de nodige driver(s) en een applicatie genaamd HD audio manager waarmee je het geluid kan bijsturen. Het bevat o.a. een equalizer, testsignalen, etc.. Sinds de upgrade naar Win10 functioneert het manager gedeelte niet meer. Ik heb een herinstallatie geprobeerd, ook met een oudere versie, maar niks schijnt te werken. Naargelang de versie die je probeert, zie je ofwel de HD audio manager executable niet ofwel start de applicatie niet op bij het uitvoeren van de executable.
Had je wel eerst echt alles van Realtek verwijderd en gereboot? (had ik ook niet gedaan maar toch)

Die ik linkte werkt prima op mijn 2e PC.

Staat hij niet bij de verborgen systeempictogrammen?
 
Dit heb ik ook reeds geprobeerd echter zonder resultaat.

Ik heb dit pakket geprobeerd en het werkt prima echter zijn de EQ-mogelijkheden wat beperkt en na afsluiten krijg ik het pakket niet meer opgestart.
Omdat het niet afgesloten wordt ... het blijft aktief in de system tray.
Je kan het niet afsluiten - wat je afsluit is de grafische interface en die kan je terug oproepen vanuit het icoon in het systeemvak.
 
Op een ander forum kreeg ik het volgende filmpje doorgestuurd dat de oplossing voor dit probleem aanreikt. :
Verder vind je heel wat drivers voor oudere pc's op : https://www.driverscape.com/ Hier heb ik de juiste versie van de Realtek-driver voor mijn wat oudere Fujitsu pc gevonden. Die vond ik niet op de Fujitsu-website. De audio manager werkt nu weer als vanouds.
 
@MarPol leuk dat je dit meedeelt, en dat alles terug bij het oude is. het is altijd een vervelende zaak om iets op afstand in te schatten.
Britec is trouwens een leuke site ...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan