Status
Niet open voor verdere reacties.

cvdw

Steunend lid
Vip Lid
Upgrade naar Windows 10 op een Medion portable.
Bij mij lukt de upgrade naar windows 10 evenmin (zie de andere topics).
Ik heb het "geluk" om 2 identieke portables te hebben (P6624). Bij de upgrade krijg ik op beide
dezelfde fout namelijk 0x1900101 - 0x30017.
Op andere fora vind ik geen behoorlijke uitleg omtrent deze fout.
Ter verduidelijking: op de eerste PC heb ik de upgrade gedaan vanuit windows update, op de tweede PC heb ik eerst een
clean install gedaan van het originele OS (Windows 7 home), SP1 geïnstalleerd en dan de upgrade gestart vanaf
een DVD. Ik werk met de 64 bit versie van Windows 7.
Is er nog iemand met deze ervaring en, belangrijker, weet iemand de oplossing ?
 
Qtex: Ik heb de procedure(s) volgens de link doorgenomen, maar het resultaat is helaas met (dezelfde) foutmelding:
Update mislukt - foutmelding C1900101 - 30017

Bestaat er een logbestand dat naar microsoft kan opgestuurd worden of ....??
 
je vind de logboeken via systeembeheer > logboeken
maar of je deze van daar uit kunt exporteren naar Microsoft durf ik niet te zeggen !
*heb dit namelijk nooit gedaan !
 
Het lijkt mij allemaal geen hardware probleem. Als Windows 7 goed draait, zou Windows 8 en 10 ook goed moeten kunnen draaien met deze hardware.

Probeer eens via het Microsoft Hulprogramma te installeren: Windows 10
Doe dit wel met een pc met schone installatie of fabrieksinstelling om ongewenste zooi te vermijden.
 
Lana,
Dank voorde suggestie. Deze manier heb ik reeds uitgeprobeerd (op een "maagdelijke" portable). Het resultaat was identiek (zelfde foutcode 1900101 - 30017). Ik blijf met de handen in het haar zitten.
;!
 
Probleem omzeild !!
Ik heb op een duitstalige website een heel interessante work-around gevonden
Windows 10: Upgrade bricht beim Medion P6624 ab | Borns IT- und Windows-Blog

De "truc" bestaat erin om de batterij los te koppelen en alleen met de netvoeding te werken. Gemakshalve heb ik met een DVD de upgrade gestart.
Van zodra de computer opnieuw opstart (van zodra er getoond wordt dat F2 mag ingedrukt worden om de SETUP te starten), trek je de voedingsstekker uit de PC. Je wacht een halve minuut, plug de stekker er terug in en start de computer opnieuw op.
Ik heb dit iedere keer gedaan als de updateprocedure de computer wou herstarten.
Windows 10 is volledig geïnstalleerd !!!
Hopelijk zijn er andere P6624 eigenaars die hiermee geholpen zijn.
Ik werk met de 64 bit versie op de portable.
(y)
 
Volgens de duitstalige auteur heeft het te maken met de BIOS. Meer kan ik er zelf niks over kwijt. In ieder geval is het gelukt om de upgrade te doen en dit na meerdere pogingen op zowel een "maagdelijke" versie als op een normale (met verschillende toepassingen) versie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan