Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
ik heb een dualboot systeem van windows7 samen met linuxmint en werkt prima.
Nu heb ik een upgrade gedaan van windows7 naar windows10 ( wat bij mij vlotjes verliep ) en vind het een mooie verandering van microsoft volgens mij( bij mij althans ) een snel en stabiel systeem.
Alles werkt goed behalve mijn printer werkt niet ( is een lexmark x1155 ).
Maar het grootste probleem is dat Linuxmint niet meer goed werkt krijg de melding dat er iets is ( ze verwijzen naar de grafische kaart ) en zit daarom in een speciale modus die je kan gebruiken om fouten op te sporen.
Ook de muis werkt niet meer.
Mijn vraag is dus of iemand daar een antwoord op heeft,of ook hetzelfde aan de hand heeft.
Grt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag van Microsoft op mijn laptop en twee van de vier pc's een melding gekregen dat ik kon upgraden naar Windows 10. De laptop en één van de vier pc's is ondertussen geüpgraded naar Windows 10 zonder probleem. Eén klein probleempje heb ik maar. Dat is dat de driver van de smartcard lezer nog niet kan geüpdatet worden. Maar dat is niet zo erg aangezien ik die card lezer weinig of niet gebruik. De laptop werkt nu ook sneller met Windows 10 er op dat vroeger met Windows 7. Dus lijkt het toch wel de moeite om te wachten met upgrade tot je een melding krijgt van Microsoft. Bij mijn laptop geeft het upgrade ongeveer drie uur geduurd en bij de pc ongeveer een uurtje.
 
Dit bedoel ik nu....naast Windows is "binnen Windows", als een programma dat je uitvoert.

Naast Windows is voor mij op een andere partitie dan Windows . Ubuntu , Linux Mint enz..... zijn geen programma's maar besturingssystemen , die je binnen Windows eventueel ook kan draaien in virtuele omgeving .

Ik heb Win7 ook geupgradet en Ubuntu (op andere partitie) volledig intact. Aleen is Grub weer weg maar dat is normaal als je Windows NA Linux installeerd.

Upgraden en opnieuw installeren is voor mij ook niet idem. Upgraden is voor mij , het huidige besturingssysteem opwaarderen naar een nieuw besturingssysteem. In jouw geval was de GRUB niet weg , in mijn geval wel. Ik heb Fixboot uitgevoerd , Ubuntu en SWAP partitie verwijdert en de schijfruimte terug toegewezen aan Windows . En na de Upgrade van Win 7 naar Win 10 heb ik opnieuw Ubuntu naast Windows ???? geïnstaleerd waarbij je dan met de schijfindeler het aantal schijfruimte kan aanpassen die je wil gebruiken voor de Ubuntu partitie.
 
terug problemen met de printer.
heb een gans nieuwe installatie gedaan naar mijn vorig besturingssysteem ( windows7 ),dan een upgrade gedaan naar windows10,nu krijg ik de printer niet aan de praat met die drivers.
heb nochthans gedaan wat je gezegd hebt,met diezelfde drivers,en toch werkt het niet.
doe ik iets verkeerd?
grt.
 
in bericht #13 geef je te kennen dat de printer werkte ...
wie of wat heeft je er toe aangezet om een verse installatie te doen van de Win7
**jij had de printer dan ook in deze Windows 7 moeten voorzien zodat deze vandaar uit meegenomen werd in de upgrade !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan