Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste lezer(s),


Ik ben in het bezit van een USM-schijf waar ik eigenlijk niets mee kan, er staat wel data op, maar kan er niets mee doen want zo krijg ik telkens de melding dat de schijf tegen schrijven beveiligd is. Ik heb getracht de partities te vergroten, te verkleinen, te formatteren etc niets werkt, kan er gewoon niets mee doen.

Weet iemand een oplossing hiervoor?

Ruud
 
bedoel je zo eentje als hier afgebeeld ...deze is dus met een speciale stekker te gebruiken ...

Ashampoo_Snap_2015.01.07_16h28m54s_002_.png

zie jij deze schijf vermeld staan in de verkenner en via schijfbeheer , wellicht dus wel ...
kun je desgewenst rechts klikken op deze schijf in de verkenner en vervolgens ook " eigenschappen " openen ...
indien zo dan ga je in eigenschappen naar de tab " beveiliging " en je ga je hier het volledig beheer over deze schijf toe-eigenen .
 
Vermeld eens welk product dit exact is aub? Merk en model.

Men kan een USB of SD stick met write protection beveiligen, maar een HD...? Tenzij die beveiliging in de USM adapter zit. Je kan die schijf normaal ook via een rechtstreekse SATA aansluiting controlleren... bestaan adapters voor.
 
Zeer bedankt voor de reacties tot nu toe. De optie om via Eigenschappen en dan beveiliging iets te wijzigen had ik gisteren en ook vandaag weer reeds geprobeerd, echter steeds krijg ik weer de melding dat het niet gewijzigd kan worden omdat de schijf beveiligd is tegen schrijven. Recent werkte de schijf wel totdat ik met AOMEI Backupper trachtte de partities te kopiëren naar de USM schijf, qua grootte moet dat kunnen. Daarvoor deed de schijf het ook niet en kreeg ik steeds de melding van cyclische redundantie. Totdat het met Windows schijfbeheer lukte om hem aan de praat te krijgen. De schijf is een Verbatim&Prod__USM&Rev_0219\2HC015KJ&0 volgens opgaaf.
 
Nee, volgens mij niet. Op een gegeven moment stopte AOMEI backupper, lang daarna zag ik dat niet alle partities overgenomen waren tijdens het kopieerproces, maar het programma of de bewerking was allang gestopt.
 
staat er belangrijke data op deze schijf ...
indien dit verwaarloosbaar is dan kun je hem formateren ...tuurlijk ben je dan de data kwijt ...
echter indien jij niets op deze geformateerde schijf neerzet dan kun je alles recoveren met pc-inspector of het tool dat mijn voorkeur heeft ....I-Care Data Recovery .
*enerzijds kun je ook een register sleutel aanmaken betreffende de storagedevicepolicies .meer uitleg hier over ....
 
je vermeld in bericht #6 het volgende
. Daarvoor deed de schijf het ook niet en kreeg ik steeds de melding van cyclische redundantie.
Totdat het met Windows schijfbeheer lukte om hem aan de praat te krijgen..

wel betreffende deze melding cyclische redundantie controle (afgekort ook wel CRC genoemd )...
wel deze geeft dus aan dat er beschadigde bestanden aanwezig zijn die dus niet gelezen of gekopiëerd kunnen worden ...
in feite had je dus eerst de schijf moeten controleren op fouten ...door een schijf controle op te starten ...
doordat je dit dus niet gedaan heb is er tijdens het overzetten ( kopiëeren) de beveiliging van deze schijf opgesprongen ...
zoals ik het zie is het formateren van deze schijf de enige mogelijkheid om deze terug werkende te krijgen ....
maar ook nadat deze geformateerd is dient er een schijf controle gestart te worden ...
 
Beste lezer(s),

Het is gelukt!! Formatteren had ik al zo'n 30 x geprobeerd, ook dat lukte niet wegens schrijfbeveiliging. Echter, iets dat ik tot op heden nog niet had geprobeerd en waarvan ik nu dacht 'baat het niet, dan schaadt het niet', was in schijfbeheer, rechtermuisknop en dan 'Offlline brengen', daarna weer 'online brengen' en warempel, het werkt weer! Het hoe en waarom weet ik ook niet, maar fijn dat 'íe het weer doet. Wellicht in de toekomst dat ook anderen hier iets aan hebben.Met dank ook aan de reageerders.
 
ok fijn voor je dat hij het weer doet ...
doe nu rechtsklik op deze schijf en kies eigenschappen ...kies extra en kies dan hier voor controleren ..
bijgevolg dien je akkoord te gaan en de schijf word nu gecontroleerd..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan