vorige installaties

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Deskundigen:duimop:, na een crash heb ik een nieuwe installatie XP geprobeerd uit te voeren(lachen). Met jullie hulp ben ik weer op internet gekomen en heb inmiddels alle update binnengehaald en alles werkt weer prima(y). Nu mijn probleem. Als ik de PC opstart en windows begint te laden kom ik in een scherm waarop ik moet kiezen welke windowsversie ik wil starten. Hier staan 3 versies vermeld : versie 1 is de werkende versie, versie 2 is de gecrashte (media) versie, en versie 3 is een versie XP setup. Als de laatste wordt opgestart sluit windows weer af om schade te verkomen. Als ik de XP media versie opstart kom ik in een loginscherm voor Administrator ???
Hoe haal ik deze twee (slechte) versies weg zodat ik direct de juiste versie opstart ??
 
Het is niet zo dat ik windows onder een andere account heb opgestart hoor. Ik heb gewoon msconfig met de rechtermuisknop geklikt en toen geprobeerd met wachtwoorden totdat ik het hulpprogramma voor systeemconfiguratie kreeg. Hier zie ik bij Boot.ini de drie versies staan.
 
de huidige opgestarte versie zou dan in het blauw vermeld moeten staan ...
de 2 anderen klik je aan en verwijder je dan ...
dan stel je de time out in op 5sec .....alleen met easybcd kun je deze op 0 instellen ..
bevestigen met toepassen en ok ...
msconfig afsluiten en pc heropstarten .....deze moet nu enkel vanaf de huidige versie opstarten ....
 
Oke hier de screenshots.
win.jpgboot.jpgsystem.jpg
 
Goed zal ik proberen, denk niet dat het lukt. Morgen zal ik proberen de PC op te starten met administrator rechten en alsnog easybcd te instaleren. als dit gelukt is dan sluit ik deze topic af. In ieder geval zover bedankt. Super dat je ons beginnelingen zo helpt :duimop::applaus:
 

hoewel ik alle recentere besturingen heb staan (vista, 7 en 8) ben ik een xp freak.

ik citeer je even:

Als ik de PC opstart en windows begint te laden kom ik in een scherm waarop ik moet kiezen welke windowsversie ik wil starten. Hier staan 3 versies vermeld : versie 1 is de werkende versie, versie 2 is de gecrashte (media) versie, en versie 3 is een versie XP setup. Als de laatste wordt opgestart sluit windows weer af om schade te verkomen. Als ik de XP media versie opstart kom ik in een loginscherm voor Administrator ???
Hoe haal ik deze twee (slechte) versies weg zodat ik direct de juiste versie opstart ??

om deze 'slechte' versies in de opstart weg te halen, klik je op de button 'alle opstartpaden controleren'. indien deze corrupt zijn gaat xp deze vewijderen (uiteraard met dialoogvenster of je wel zeker bent).

de bedoeling is uiteraard dat je maar 1 MBR overhoudt. dan krijg je geen keuzescherm meer in het opstarten.

stel dat je de besturingen die je weg wilt nog compleet werkend op je systeem hebt staan kan je een essentiële file weghalen zodat ze corrupt (en dus niet meer opstartbaar) worden.

naderhand kan je de restbestanden makkelijk weghalen met een file cleaner. het voornaamste is dat je geen keuze meer krijgt voor een OS en dat doe je dus door de bootrecords weg te halen van de besturingen die je niet wilt opstarten zodat je er maar eentje overhoudt.

[edit] easyBCD is een leuk programmaatje dat in sommige gevallen hulp biedt. en jouw geval is er zo geen. in dit geval kan je makkelijk werken met windows zonder daarvoor andere soft te installeren. gewoon enkel de bootrecord houden van het OS dat je wilt gebruiken houden. de rest wegflikkeren. ik gaf je de tip om andere werkende besturingen corrupt te maken omdat dat de eenvoudigste manier van werken is. beter is natuurlijk altijd van die volledig te verwijderen.[/edit]
 
Laatst bewerkt:
daarwe sinds 29/12/2011 niets meer gehoord of gezien hebben van de ts , zet ik hier een slotje op ...
tevens bedank ik antwanneke voor de heldere verklaring ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan