Hardware Vraag over Processor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo beste mensen,
Gisteren had ik deze vraag ook al gesteld, maar helaas blijkt deze info verloren te zijn gegaan, Daarom nogmaals deze vraag.

Graag een beoordeling en rangorde van kwaliteit voor de volgende processors en in aanmerking genomen dat ik mij Computer normaliter niet heel zwaar zal gaan belasten.

1.
Kloksnelheid processor 2,3 GHz
Processor familie AMD Athlon Silver
Processormodel AMD Athlon Silver 3050U
Turbo-frequentie (max) 3,2 GHz
Aantal processorkernen 2
Processor aantal threads 2

2.
Kloksnelheid processor 1,2 GHz
Processor familie AMD APU
Processormodel AMD 3020e APU
Turbo-frequentie (max) 2,6 GHz
Aantal processorkernen 2
Processor aantal threads 2

3.
Kloksnelheid processor 1,2 GHz
Processor familie 10de Generatie Intel® Core™ i3
Processormodel Intel Core i3-1005G1
Turbo-frequentie (max) 3,4 GHz
Aantal processorkernen 2
Processor aantal threads 4

Ik ben benieuwd naar het antwoord en Ik hoor het nog graag.
Met vriendelijke groet,
Cor Jansen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik herhaal indien je Windows 11 wenst te gebruiken dien je minstens 4 of meer processorkernen te bezitten.. ik meende dat je gisteren voor de amd i5 5500u cpu ging met 6 processorkernen ...
 
ik herhaal indien je Windows 11 wenst te gebruiken dien je minstens 4 of meer processorkernen te bezitten.. ik meende dat je gisteren voor de amd i5 5500u cpu ging met 6 processorkernen ...
3.
Kloksnelheid processor 1,2 GHz
Processor familie 10de Generatie Intel® Core™ i3
Processormodel Intel Core i3-1005G1
Turbo-frequentie (max) 3,4 GHz
Aantal processorkernen 2
Processor aantal threads 4


Staat nochtans in de processor lijst voor W 11

 
De kwaliteit van die CPU's moet je niet in vraag stellen. De performantie kan wel parten spelen. Alle voorgestelde zijn low-end. Enkel voor zeer basis gebruik. Dus verwacht daar niet teveel van. Waar ik persoonlijk wel erg op zou letten is de bouwkwaliteit van de laptop. En ik moet zeggen dat vrijwel alle standaard consumenten laptops een schrijnend slechte bouwkwaliteit hebben. Ik heb de woorden "plastieken rommel" al eens horen vallen hier, maar dat mag je letterlijk nemen.
Er zullen wel wat uitzonderingen zijn. Ik vermoed dat Lenovo nog redelijk mee valt(?)
Verder raad ik een HP Probook aan, desnoods een instapmodel. Die gaan ook nog redelijk prijzig zijn in vergelijking met low end particulieren laptops, maar de bouwkwaliteit is veel beter.
Uit ervaring weet ik dat de meeste mensen toch gaan kiezen voor de beste specs op papier voor het minste geld. Als je er erg voorzichtig mee omgaat, kan de levensduur nog meevallen. Indien er slordig mee omgesprongen wordt, geef ik hem geen 3 jaar.
 
De kwaliteit van die CPU's moet je niet in vraag stellen. De performantie kan wel parten spelen. Alle voorgestelde zijn low-end. Enkel voor zeer basis gebruik. Dus verwacht daar niet teveel van. Waar ik persoonlijk wel erg op zou letten is de bouwkwaliteit van de laptop. En ik moet zeggen dat vrijwel alle standaard consumenten laptops een schrijnend slechte bouwkwaliteit hebben. Ik heb de woorden "plastieken rommel" al eens horen vallen hier, maar dat mag je letterlijk nemen.
Er zullen wel wat uitzonderingen zijn. Ik vermoed dat Lenovo nog redelijk mee valt(?)
Verder raad ik een HP Probook aan, desnoods een instapmodel. Die gaan ook nog redelijk prijzig zijn in vergelijking met low end particulieren laptops, maar de bouwkwaliteit is veel beter.
Uit ervaring weet ik dat de meeste mensen toch gaan kiezen voor de beste specs op papier voor het minste geld. Als je er erg voorzichtig mee omgaat, kan de levensduur nog meevallen. Indien er slordig mee omgesprongen wordt, geef ik hem geen 3 jaar.
Ik raad HP totaal niet aan!
HP vereist dat je een Microsoft account aanmaakt, zit je daar op te wachten?
Op HP zitten ook bloatware tools waar je niks aan hebt.
 
Op HP zitten id. wel enkele programma's die je niet wil of niet zal gebruiken, maar vergeleken bij sommige andere merken valt het allemaal nogal mee.
En na een uurtje opkuisen staat een HP even scherp en snel als elk ander merk.

Ik vind de 'make & build' van HP producten, zolang je niet naar de goedkoopste series gaat, dik OK ... de enige betere die ik ooit onder handen kreeg op dat gebied waren de vroegere DELL's. Nu de laatste jaren volg ik die niet meer.
Ook de Lenovo Legend van mijn zoon is qua stevigheid en afwerking dik OK.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan