Waarom je printer je vroegtijdig in de steek laat. De Standaard 13-12-2011

Status
Niet open voor verdere reacties.
®

®DaddyCool

Gast
Vandaag las ik een artikel in de "standaard" dat mij hoogst interessant bleek te zijn.
Het gaat over ingebouwde tellers en chips die uw printer voortijdig niet meer doen werken. Kortom dus regelrechte productvervalsing met ingebouwde levensduurtijd.
Ziehier de link naar het artikel:
'Fabrikanten laten printers bewust blokkeren' - De Standaard

Groetjes van ®DaddyCool ;)
 
Volgens mij is dit zelfs verboden door de wetgeving.
Als dit aan de orde gesteld wordt aan een consumenten bond en mocht dit artikel op waarheid berusten, kunnen leveranciers en fabrikanten behoorlijke schadeclaims aan hun broek krijgen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is zelfs nog erger gesteld. Een Nederlandse firma heeft gevonden hoe het systeem juist werkt en wat je er kan aan doen om alles terug te resetten.
Kijk eens naar onderstaande link en download het pdf bestand met meer uitleg daarover specifiek wat HP cartriges betreft.
Zeer opmerkelijk is de truck die deze technicus daarvoor gebruikt.
123inkt.nl - Download niet toegestaan

Groetjes van ®DaddyCool

PS:De download is blijkbaar niet toegestaan zonder op deze website je email adres in te geven, dan kan je het daarna zo downloaden
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Daar ben ik wel benieuwd naar, maar kan het bestand niet meer downloaden.

Niet toegestaan.jpg

Als je wilt, mag je dit bestand hier van mij plaatsen.
 
straffe toebak....nog effe en de pas geborene krijgen een chip ,waarop alle gegevens staan...effe serieus nu ...indien dit waar is wat ik eigenlijk niet betwijfel!
de vraag is wie durft te optreden tegen het grootte concern, want het is niet 1 bepaald merk !
we zijn allemaal schaapjes en volgen gedwee....(mémémé....hier volgt wat schapen gemekker en daar blijft het ook bij ..mémémé )



hier is de link die door daddycool bedoelt wordt maar ik krijg enkel een leeg blad ....http://www.123inkt.nl/download/624f21d26e56df721a5df889cc82c2fb
deze werd me toe gestuurd nadat ik mijn email adres ingaf
 
Laatst bewerkt:
Instructies voor het deblokkeren van een HP printer pdf copy

Instructies voor het deblokkeren van een HP printer pdf copy

Digital Revolution BV Tel: 0294-255590
Nieuw Walden 70 Fax: 0294-255451
1394 PC Nederhorst den Berg Email: info@123inkt.nl
Het resetten van de HP 15, 40 en 45 cartridge:
Elke cartridge van HP heeft zijn eigen serienummer. Sommige Hp-printers onthouden de twee/drie
laatste serienummers van de geplaatste cartridges.
Wanneer een derde/vierde cartridge geplaatst wordt, wordt het serienummer van de eerste
automatisch verwijdert uit het geheugen van de printer. Wanneer de eerste cartridge weer wordt
teruggeplaatst zal de printer deze als vol herkennen.
Omdat niet iedereen drie of vier cartridges heeft om de printer om de tuin te leiden is er de volgende
truc:
1 2
3 4
- Plak met een stukje tape de bovenste vier contactjes van de eerste rij contactjes af (nr 1, de
blauwe blokjes op de foto).
- Stop de cartridge (met de afgeplakte contactjes) in de printer.
- Er verschijnt nu een venster met een foutmelding.
- Klik op “ok”.
- Er kan nu door de printer een testpagina worden afgedrukt.
- Haal de cartridge weer uit de printer.
- Verwijder de tape van de cartridge. Mochten er lijmresten op de contactjes achter gebleven
zijn dan kunt U deze verwijderen met alcohol of spiritus.
- Plak nu met een stukje tape de bovenste vier contactjes van de vierde rij contactjes af (nr 2,
de rode blokjes op de foto).
- Stop de cartridge in de printer.
- Er verschijnt nu wederom een venster met een foutmelding.
- Klik op “ok”.
- Er wordt nu wederom door de printer een testpagina afgedrukt.
- Haal de cartridge weer uit de printer.
- Verwijder de tape van de cartridge. Mochten er lijmresten op de contactjes achter gebleven
zijn dan kunt U deze verwijderen met alcohol of spiritus.
- Stop de cartridge in de printer.
- De printer print nogmaals een testpagina en herkent de cartridge als een volle cartridge.
Werkt dit niet, probeer dan de volgende truc:
- Plak met een stukje tape de onderste vier contactjes van de eerste rij contactjes af (nr 3, de
groene blokjes op de foto).
- Stop de cartridge (met de afgeplakte contactjes) in de printer.
- Er verschijnt nu een venster met een foutmelding.
- Klik op “ok”.
- Er kan nu door de printer een testpagina worden afgedrukt.
- Haal de cartridge weer uit de printer.
- Verwijder de tape van de cartridge. Mochten er lijmresten op de contactjes achter gebleven
zijn dan kunt U deze verwijderen met alcohol of spiritus.
Digital Revolution BV Tel: 0294-255590
Nieuw Walden 70 Fax: 0294-255451
1394 PC Nederhorst den Berg Email: info@123inkt.nl
- Plak nu met een stukje tape de onderste vier contactjes van de vierde rij contactjes af (nr 4,
de bruine blokjes op de foto).
- Stop de cartridge in de printer.
- Er verschijnt nu wederom een venster met een foutmelding.
- Klik op “ok”.
- Er wordt nu wederom door de printer een testpagina afgedrukt.
- Haal de cartridge weer uit de printer.
- Verwijder de tape van de cartridge. Mochten er lijmresten op de contactjes achter gebleven
zijn dan kunt U deze verwijderen met alcohol of spiritus.
- Stop de cartridge in de printer.
- De printer print nogmaals een testpagina en herkent de cartridge als een volle cartridge.
Digital Revolution BV Tel: 0294-255590
Nieuw Walden 70 Fax: 0294-255451
1394 PC Nederhorst den Berg Email: info@123inkt.nl
Het resetten van de HP 17, 23, 41 en 78 cartridge:
Elke cartridge van HP heeft zijn eigen serienummer. Sommige Hp-printers onthouden de twee/drie
laatste serienummers van de geplaatste cartridges.
Wanneer een derde/vierde cartridge geplaatst wordt, wordt het serienummer van de eerste
automatisch verwijdert uit het geheugen van de printer. Wanneer de eerste cartridge weer wordt
teruggeplaatst zal de printer deze als vol herkennen.
Omdat niet iedereen drie of vier cartridges heeft om de printer om de tuin te leiden is er de volgende
truc:
1
2
- Plak met een stukje tape de bovenste vier contactjes van de eerste rij contactjes af (nr 1, de
blauwe blokjes op de foto).
- Stop de cartridge (met de afgeplakte contactjes) in de printer.
- Er verschijnt nu een venster met een foutmelding.
- Klik op “ok”.
- Er kan nu door de printer een testpagina worden afgedrukt.
- Haal de cartridge weer uit de printer.
- Verwijder de tape van de cartridge. Mochten er lijmresten op de contactjes achter gebleven
zijn dan kunt U deze verwijderen met alcohol of spiritus.
- Plak nu met een stukje tape de onderste vier contactjes van de vierde rij contactjes af (nr 2,
de rode blokjes op de foto).
- Stop de cartridge in de printer.
- Er verschijnt nu wederom een venster met een foutmelding.
- Klik op “ok”.
- Er wordt nu wederom door de printer een testpagina afgedrukt.
- Haal de cartridge weer uit de printer.
- Verwijder de tape van de cartridge. Mochten er lijmresten op de contactjes achter gebleven
zijn dan kunt U deze verwijderen met alcohol of spiritus.
- Stop de cartridge in de printer.
- De printer print nogmaals een testpagina en herkent de cartridge als een volle cartridge.
Digital Revolution BV Tel: 0294-255590
Nieuw Walden 70 Fax: 0294-255451
1394 PC Nederhorst den Berg Email: info@123inkt.nl
Werkt dit niet, probeer dan de volgende truc:
1 2
- Plak met een stukje tape het onderste contactje van de eerste rij contactjes af (nr 1, het
blauwe blokje op de foto).
- Stop de cartridge (met de afgeplakte contactjes) in de printer.
- Er verschijnt nu een venster met een foutmelding.
- Klik op “ok”.
- Er kan nu door de printer een testpagina worden afgedrukt.
- Haal de cartridge weer uit de printer.
- Verwijder de tape van de cartridge. Mochten er lijmresten op de contactjes achter gebleven
zijn dan kunt U deze verwijderen met alcohol of spiritus.
- Plak nu met een stukje tape het onderste contactje van de vierde rij contactjes af (nr 2, het
rode blokje op de foto).
- Stop de cartridge in de printer.
- Er verschijnt nu wederom een venster met een foutmelding.
- Klik op “ok”.
- Er wordt nu wederom door de printer een testpagina afgedrukt.
- Haal de cartridge weer uit de printer.
- Verwijder de tape van de cartridge. Mochten er lijmresten op de contactjes achter gebleven
zijn dan kunt U deze verwijderen met alcohol of spiritus.
- Stop de cartridge in de printer.
- De printer print nogmaals een testpagina en herkent de cartridge als een volle cartridge.
Digital Revolution BV Tel: 0294-255590
Nieuw Walden 70 Fax: 0294-255451
1394 PC Nederhorst den Berg Email: info@123inkt.nl
Het resetten van de HP 21,27, 56 en 58 cartridge:
Elke cartridge van HP heeft zijn eigen serienummer. Sommige Hp-printers onthouden de twee/drie
laatste serienummers van de geplaatste cartridges.
Wanneer een derde/vierde cartridge geplaatst wordt, wordt het serienummer van de eerste
automatisch verwijdert uit het geheugen van de printer. Wanneer de eerste cartridge weer wordt
teruggeplaatst zal de printer deze als vol herkennen.
Omdat niet iedereen drie of vier cartridges heeft om de printer om de tuin te leiden is er de volgende
truc:
- Plak met een stukje tape het bovenste contactje van de tweede rij contactjes af (het groene
blokje in de tekening).
- Stop de cartridge (met het afgeplakte contactje) in de printer.
- Er verschijnt nu een venster met een foutmelding.
- Voor HP 21: Klik de foutmelding weg en zet de printer uit en aan.
- Voor HP 27,56 en 58: Klik op “ok”.
- Er wordt nu door de printer een testpagina afgedrukt.
- Haal de cartridge weer uit de printer.
- Plak nu met een stukje tape het bovenste contactje van de vijfde rij contactjes af (het blauwe
blokje in de tekening), het eerder afgeplakte contactje (groen) dient afgeplakt te blijven.
- Stop de cartridge (met de twee afgeplakte contactjes) in de printer.
- Er verschijnt nu wederom een venster met een foutmelding.
- Voor HP 21: Klik de foutmelding weg en zet de printer uit en aan.
- Voor HP 27,56 en 58: Klik op “ok”.
- Er wordt nu wederom door de printer een testpagina afgedrukt.
- Haal de cartridge weer uit de printer.
- Verwijder de tape van beide contactjes. Mochten er lijmresten op de contactjes achter
gebleven zijn dan kunt U deze verwijderen met alcohol of spiritus.
- Stop de cartridge in de printer.
- De printer print nogmaals een testpagina en herkent de cartridge als een volle cartridge.
Digital Revolution BV Tel: 0294-255590
Nieuw Walden 70 Fax: 0294-255451
1394 PC Nederhorst den Berg Email: info@123inkt.nl
Het resetten van de HP 22,28 en 57 cartridge:
Elke cartridge van HP heeft zijn eigen serienummer. Sommige Hp-printers onthouden de twee/drie
laatste serienummers van de geplaatste cartridges.
Wanneer een derde/vierde cartridge geplaatst wordt, wordt het serienummer van de eerste
automatisch verwijdert uit het geheugen van de printer. Wanneer de eerste cartridge weer wordt
teruggeplaatst zal de printer deze als vol herkennen.
Omdat niet iedereen drie of vier cartridges heeft om de printer om de tuin te leiden is er de volgende
truc:
- Plak met een stukje tape het bovenste contactje van de tweede rij contactjes af (het groene
blokje in de tekening).
- Stop de cartridge (met het afgeplakte contactje) in de printer.
- Er verschijnt nu een venster met een foutmelding.
- Voor HP 22: Klik de foutmelding weg en zet de printer uit en aan.
- Voor HP 28 en 57: Klik op “ok”.
- Er wordt nu door de printer een testpagina afgedrukt.
- Haal de cartridge weer uit de printer.
- Plak nu met een stukje tape het bovenste contactje van de zesde rij contactjes af (het paarse
blokje in de tekening), het eerder afgeplakte contactje (groen) dient afgeplakt te blijven.
- Stop de cartridge (met de twee afgeplakte contactjes) in de printer.
- Er verschijnt nu wederom een venster met een foutmelding.
- Voor HP 22: Klik de foutmelding weg en zet de printer uit en aan.
- Voor HP 28 en 57: Klik op “ok”.
- Er wordt nu wederom door de printer een testpagina afgedrukt.
- Haal de cartridge weer uit de printer.
- Verwijder de tape van beide contactjes. Mochten er lijmresten op de contactjes achter
gebleven zijn dan kunt U deze verwijderen met alcohol of spiritus.
- Stop de cartridge in de printer.
- De printer print nogmaals een testpagina en herkent de cartridge als een volle cartridge.
Mocht bovenstaande niet lukken, kunt U het nogmaals proberen echter dan door het bovenste
contactje van de 5e rij af te plakken en de procedure te herhalen.
Digital Revolution BV Tel: 0294-255590
Nieuw Walden 70 Fax: 0294-255451
1394 PC Nederhorst den Berg Email: info@123inkt.nl
Het resetten van HP 14 zwart en kleur
Voor cartridge 14 (o.a. voor de hp officejet d135) is er ook een veel eenvoudigere truc: zet printer aan,
druk kort tegelijk op de plus en min-knop (=pijltje links en rechts) er verschijnt nu een cursor op het
LCD-schermpje. Druk achtereenvolgens op de cijfers 7 8 9 om zwart te resetten en 4 5 6 om kleur te
resetten. De printer vraagt nu of je wilt resetten, druk 1 voor ja.
© Digital Revolution BV 2008

PS: Er hoorden ook de nodige foto's bij van hoe je het moet doen en over welke contactjes het exact gaat, die zijn zie ik niet mee gekomen met de copy.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
de vraag is wie durft te optreden tegen het grootte concern, want het is niet 1 bepaald merk !

Wij hier in Nederland hebben hiervoor De Consumentenbond Consumentenbond

Deze organisatie treed hiertegen op, als dit onderwerp natuurlijk juist is.
Ik heb zojuist een mail gedaan richting onze consumentenbond.
 
Daar ben ik wel benieuwd naar, maar kan het bestand niet meer downloaden.

Bekijk bijlage 8179

Als je wilt, mag je dit bestand hier van mij plaatsen.

Het bestand kon deze namiddag zeker nog opgehaald worden. Maar........ ik vind mijn Epson DX8400 er niet in terug.
Het bestand dat ge ophaald is gebonden aan het merk van Uw printer. Bij mij is dit voor Epson.
 
Laatst bewerkt:
Mik ik heb goed nieuws voor U, ik ben via de website van 123inkt.nl aan een zelf ontwikkeld tooltje geraakt om Epson printers te resetten.
Ik hoop dus dat dat werkt bij U. Ik kan het helaas niet testen.
Download hieronder het zelf upgeloade tooltje op rapidshare. Ik kon dit dus downloaden en heb het in Rar omgezet.

https://rapidshare.com/files/1062566864/drtool400.rar

Veel succes ®DaddyCool
 
Mik ik heb goed nieuws voor U, ik ben via de website van 123inkt.nl aan een zelf ontwikkeld tooltje geraakt om Epson printers te resetten.
Ik hoop dus dat dat werkt bij U. Ik kan het helaas niet testen.
Download hieronder het zelf upgeloade tooltje op rapidshare. Ik kon dit dus downloaden en heb het in Rar omgezet.

https://rapidshare.com/files/1062566864/drtool400.rar

Veel succes ®DaddyCool

Bedankt voor de moeite, maar die file had ik gisteren al en het is exact hetzelfde. Die stond toen zo op de site precies even groot en met dezelfde tekortkomingen.
De Epson DX8400 staat er niet bij.
Ook geen enkel compatibele printer gevonden met de cartridges TO 711, TO 712, TO 713 en TO714.
 
Hierbij de reactie die ik heb mogen ontvangen:


Geachte heer ............,

Wij waarderen het dat u de moeite neemt ons op de hoogte te brengen van feiten of ervaringen die onze aandacht verdienen. De meldingen die wij ontvangen, stellen ons in staat de werkzaamheden ten behoeve van onze leden, zowel bij het verstrekken van individuele informatie als voor collectieve acties, optimaal te kunnen uitvoeren.

Graag bekijken wij in hoeverre wij van uw melding gebruik kunnen maken bij onze beleidsmatige en publicitaire activiteiten of bij onze vergelijkende onderzoeken.

Met betrekking tot uw verzoek om actie te ondernemen, delen wij u mee dat wij uw melding intern hebben doorgespeeld. Of dit ook daadwerkelijk tot actie zal leiden kunnen wij niet garanderen. Dat hangt namelijk af van diverse factoren, zoals de jaarplanning van onze onderzoeksafdeling, de beleidsprioriteiten en de beschikbare ruimte in de gids. Het is dus onvermijdelijk dat wij keuzes moeten maken. Mocht uw melding niet (direct) tot actie leiden, dan levert deze in ieder geval een waardevolle bijdrage aan onze documentatie.



Contact
Heeft u nog vragen? Neemt u dan contact op met de afdeling Service & Advies. U bereikt ons op werkdagen tussen 8 en 20 uur en op vrijdag tot 17.30 uur via telefoonnummer (070) 445 45 45.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Gladys Tokaya
Medewerker Service en Advies
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan