Windows 10 Waarom laat die Win 10 - 2004 update op zich wachten

Status
Niet open voor verdere reacties.

PhilipV

Beheerder
Forumleiding
Admin
Dit kan ondermeer de reden zijn : (uitgevlooid door één van onze leden/bezoekers ... waarvoor dank)

Probleem met oudere stuurprogramma's voor Nvidia-beeldschermadapters (GPU)
Nvidia en Microsoft hebben incompatibiliteitsproblemen gevonden met bepaalde versies van de Nvidia-beeldschermadapterstuurprogramma's en Windows 10 versie 2004 (de update van Windows 10 mei 2020). Windows 10-apparaten met getroffen Nvidia-beeldschermstuurprogrammaversies ontvangen mogelijk een stopfout met een blauw scherm of andere problemen tijdens of na het installeren van de update naar Windows 10, versie 2004. De getroffen stuurprogramma's zijn elke versie lager dan 358.00.

Om uw update-ervaring te beschermen, hebben we een compatibiliteitsstop toegepast op Windows 10-apparaten waarop de betrokken Nvidia-stuurprogramma's voor beeldschermstuurprogramma's zijn geïnstalleerd, vanaf het aanbieden van Windows 10, versie 2004 of Windows Server, versie 2004 totdat de driver is bijgewerkt.

Betrokken platforms:

  • Client: Windows 10, versie 2004
  • Server: Windows Server, versie 2004 Speccy

Tijdelijke oplossing: om dit probleem te verhelpen, moet u contact opnemen met de fabrikant van uw apparaat (OEM) om te zien of er een bijgewerkte driver beschikbaar is en deze te installeren.

Volgende stappen: Microsoft en Nvidia werken aan een oplossing en zullen in een aankomende release een update geven.

Opmerking We raden aan dat u niet probeert om handmatig bij te werken met de knop Nu bijwerken of de Media Creation Tool totdat dit probleem is opgelost.
 
Mijn Medion laptop kreeg ook de melding niet om up te daten. Heb dit handmatig gedaan. Ik heb ook zo een beeldkaart, het lijkt nu erop dat deze bij het minste oververhit raakt sinds ik 2004 draai. Ik dacht er al aan om mijn laptop open te schroeven om te zien of alles nog correct was binnenin. Maar het probleem zal hoogstwaarschijnlijk dan aan een slechte communicatie gaan tussen win 2004 en mijn beeldkaart. Ik heb al enkele nareheden sinds ik Win 2004 draai. Kan wel niet meer terug naar 1909, heb de backup 2 dagen na de update gewist. Toen leek alles goed te gaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan