Weetje van de dag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kan 0° K worden bereikt?
Antwoord op ChatGPT:
"Nee, het is niet mogelijk om in een laboratorium een temperatuur van precies 0 Kelvin te bereiken. 0 Kelvin, ook wel bekend als het absolute nulpunt, is het laagst mogelijke temperatuur die theoretisch kan worden bereikt, waarbij alle moleculaire beweging stopt. Het komt overeen met -273,15 graden Celsius.

In de praktijk is het onmogelijk om het absolute nulpunt te bereiken, omdat dit zou betekenen dat alle thermische energie volledig uit een systeem verwijderd zou moeten worden. Hoewel wetenschappers erin geslaagd zijn om zeer lage temperaturen te bereiken, zoals enkele miljardsten van een Kelvin boven het absolute nulpunt, is het nog niet gelukt om deze theoretische limiet te doorbreken.

Bij het benaderen van het absolute nulpunt treden er verschillende fysische fenomenen op, zoals het bevriezen van gassen en het optreden van superfluïditeit, waarbij vloeistoffen zonder enige viscositeit kunnen stromen. Deze extreme omstandigheden worden vaak bestudeerd in laboratoria en hebben geleid tot belangrijke ontdekkingen in de kwantummechanica en de studie van de materie op zeer kleine schaal."

Zelfs een 'wetenschapper van den Aldi' (een echte kan nooit zo dom zijn!) had dit 'experiment' (het TS-verhaal) nooit kunnen doen!
 
Bestaat wel hoor maar niet zo laag en de grap was idd flauw.
 
Geen probleem hoor, jullie vinden de 'grap' flauw ... ik vind ze hoe langer hoe beter!
Ik hou van grappen met dubbelzinnigheden (in).
En uit jullie initiële reacties kon ik echt niet opmaken of jullie de 'O' '0' wissel (de clou!!!) door hadden.
Mijn vorige 'grap' had iets met reken/getallen-stelsels; deze met temperatuurschalen. De similariteit leek mij vanzelfsprekend.
Je vindt beide leuk of beide flauw, denk ik dan (no offence!).
PS: er komen niet onmiddellijk meer dergelijke 'grappen'.
Oef!!!
 
'Koude' (0°c tot -4°C) kan inderdaad heilzaam zijn; ijsbaden of ijsberen (zwemmen in ijswater) of koud douchen worden beschouwd als zijnde gezond.
De meerwaarde van cryo-therapie (onderwerpen aan temperaturen lager dan -75°C las ik hier) ontgaat mij. Pure geldklopperij!
 
Wordt door sporters gewoon gebruikt.
Waar haal je dat ? Wat sporters doen is gebruik maken van ijs, baden met ijs om na een inspanning terug naar een normale lichaamstemperatuur af te koelen. Heeft niets te maken met deze zogenaamde therapie.
 
@lange pier Het aantal websites die je kan opsnorren en die met een waterval van pseudo-wetenschappelijke (maar door elk medisch geschoolde onderuit te halen) argumenten goedgelovige leken proberen financieel wat lichter te maken, bepaalt niet de doeltreffendheid van deze of andere therapiën. Spaar je de moeite...

Heeft niets met achterlopen te maken, wel met kennis. Maar als je hierin wil geloven, zullen ze je met veel plezier een reeks van x-tal dure sessies verkopen, dat geloof ik meteen.
 
Echt hoor, wat ongelooflijke eigenwijs mens ben je, je Google is stuk dan moet ik die links leveren, dus leer eens een zoekmachine te gebruiken.
Wordt zelfs gesubsidieerd.
 
Als jij mij van eigenwijs beschuldigt dan moet je maar eens in de spiegel kijken...
Laat het ons hierbij laten en het er gewoon op houden dat ik liever in de wetenschap geloof (in de persoon van mijn medisch geschoolde echtgenote) dan in alle fabeltjes samen die je op het internet kan Googlen.

Ik geloof jou verhaaltjes niet en jij negeert elk wetenschappelijke onderbouwd argument ... We hoeven mekaar niet te overtuigen dus OK - case closed !
 
Laten we het wel geciviliseerd houden, hé!
Niet vergeten dat het topic een ... grapje was; humor bedaart de gemoederen, toch?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan