Status
Niet open voor verdere reacties.

Quit

Steunend lid
Vip Lid
Vandaag eens een upgrade gedaan van een legale Windows 7 Home naar Windows 10 op een test pc.

Ik kreeg een Windows old map die met geen mogelijkheid te verwijderen was.

Dit adres gaf mij de oplossing: De map Windows.old verwijderen - Windows Help

Er komen wat pop-up's waar vinkjes geplaatst moeten worden bij wat je wilt verwijderen. Hierna is de map old definitief verwijderd.
 
mijn C is van 128GB zomaar naar 160GB beschikbare ruimte gegaan ..zag ik juist .
Ashampoo_Snap_2015.08.05_16h50m35s_003_.png Ashampoo_Snap_2015.08.20_22h22m20s_003_.png
 
ik heb geen spijt dat ik ben overgegaan naar de Windows 10 maar inderdaad vind ik het jammer dat ze zo tewerk kunnen gaan .. gelukkig helpt dit draadje dan ook weer de anderen ..!
 
ik heb geen spijt dat ik ben overgegaan naar de Windows 10 maar inderdaad vind ik het jammer dat ze zo tewerk kunnen gaan .. gelukkig helpt dit draadje dan ook weer de anderen ..!
Windows 10 staat op dit moment op 1 van mijn test pc's. Eigenlijk alleen om ook deze besturing te leren kennen en hulp te kunnen bieden op ons forum bij problemen.

Op mijn hoofd pc staat uiteraard mijn lievelingsbesturing W7 en geen haar op mij hoofd die denkt aan overstappen.
 
@Luc ik begrijp jouw punt hier niet !
wat doet schijfbeheer in dit draadje als het over de Windows.old gaat !

daarbij heb ik deze herstelpartitie ook op de SSD
Ashampoo_Snap_2015.08.20_22h43m47s_004_.png
 
Die herstelpartitie is toch wat van Windows.old over blijft.
nee daar ben je denkelijk verkeerd in ..
dit is het herstelstation met de herstelopties die je dan kunt oproepen ..

nu heb ik nog niet door hoe je deze kunt oproepen maar de opties zijn dezelfde als dat je vanaf de herstel usb ( recovery usb/cd ) opstart ..

zie hier maar eens welke opties dit zijn ..
http://www.pctuts.be/f521/opstarten-vanaf-de-herstelstation-te-wel-de-recovery-disk-usb-stick-48939/
 
@Luc dit is een verborgen partitie als je deze aanklikt dan zal deze inderdaad niets laten zien ...
ga je deze een schijfletter toewijzen dan zul je de aanwezige bestanden pas te zien krijgen ...
maar het is niet aan te bevelen om hier een letter aan toe te wijzen !
 
Die 450 MB is bij mij wel voor 450 MB vrij.
Veel herstelopties gaan er dan niet zijn.

De map Windows.old staat op de partitie waarop je de besturing installeerd. ( Meestal schijf C )
Een herstel partitie is een andere partitie dan schijf C

De herstelpartitie van 450MB begrijp ik eigenlijk niet zo goed. Misschien staat daar een image van een oude besturing.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan