Status
Niet open voor verdere reacties.

Quit

Steunend lid
Vip Lid
Vandaag eens een upgrade gedaan van een legale Windows 7 Home naar Windows 10 op een test pc.

Ik kreeg een Windows old map die met geen mogelijkheid te verwijderen was.

Dit adres gaf mij de oplossing: De map Windows.old verwijderen - Windows Help

Er komen wat pop-up's waar vinkjes geplaatst moeten worden bij wat je wilt verwijderen. Hierna is de map old definitief verwijderd.
 
Die Windows.old had ik al verwijderd met schijfopruiming de tweede dag na installatie.
En onmiddellijk nadien een systeembackup gemaakt zowel met Windows zelf en met aomei backupper.
 
Mijn eerste gesukkel om de Windows.old map weg te krijgen was omdat ik vanalles geprobeerd heb en uiteindelijk de suggestie hier heb gekregen om het via Schijfopruiming te doen. Hiermee heb ik de allerlaatste restjes weg gekregen.
Bij mij is dat nodig, want ik werk met een SSD-tje van slechts 119 bruikbare GB. Dit lukt me best omdat alléén Windows 10 en mijn programma's er op staan en minder dan 51.7 GB innemen.
 
Sja alles kan.

Ik had een poosje terug hier een pc ter reparatie met een Windows 7 besturing.
Hierbij was ook een recovery partitie aanwezig met enkele honderden mB's . Na wat zoekwerk bleek daar een Windows XP recovery op te staan zodat deze pc nog via de fabrieks settings terug te zetten was naar Windows XP.

Ik heb deze shit verwijderd en samengevoegd met schijf C:
 
Ik laat die Windows Herstelomgeving (Systeem) staan waar hij is.

Windows Herstelomgeving (Systeem).jpg
 
ik heb geen spijt dat ik ben overgegaan naar de Windows 10 maar inderdaad vind ik het jammer dat ze zo tewerk kunnen gaan .. gelukkig helpt dit draadje dan ook weer de anderen ..!

Begrijp me niet verkeerd hoor, als alle gemakken van Windows 7 in Windows 10 terug te vinden zouden zijn, gaan al mijn legale pc's meteen over naar W10.

Op dit moment zie ik nog te veel nadelen.


Ik had dit ook met Windows 8 en 8.1. Helaas bleek ik 1 van de weinigen die kritiek had totdat de grote bazen van Microsoft zelf toegaven dan deze besturingen een flop waren.
Daarna vond iedereen het niets.

OP dit moment zie ik de voordelen nog niet t.o.v. Windows 7.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan