Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
De man van mijn vrouw haar vriendin heeft een laptop Medion Akoya MD 98921. Hij krijgt sinds geruime tijd altijd opnieuw de melding dat zijn updates mislukt zijn. Toen we gisteren op bezoek waren, ben ik er niet in geslaagd dit op te lossen. Heb de "FIX-IT" van Microsoft geprobeerd maar helpt niets.
Hoe kan dit hersteld worden? Zie hem pas terug volgende zaterdag. Dus heb nog even tijd om antwoorden te verzamelen.
Dit is natuurlijk heel vervelend. Hij geeft telkens aan de updates opnieuw te installeren en daarna gebeurd er niet mee. Bij het afsluiten haalt hij ze op enz....
Echter bij het opnieuw opstarten start hij normaal op zoals altijd. Normaal moet hij na updates die updates configureren of invoegen en dat gebeurd dus niet met het bekende gevolg.
Wie weet hiervoor de oplossing? Kan ook hier een recovery het probleem oplossen zonder dataverlies?
 
dat hij het volgende eens tracht te doen ...

Start een cmd-prompt op "Als administrator "
Tijpe hier het volgende in:
net stop wuauserv klik enter
type dan de volgende opdracht rmdir /s /q %windir%\softwaredistribution en klik op enter
geef als laatste net start wuauserv in en klik op enter .

nu dat gedaan is klik je start en open je de update pagina , geef de opdracht om te gaan zoeken naar updates ..
indien deze gevonden worden zullen deze ook geinstalleerd worden .

Hiermee wordt de service automatische update gestopt, alle gedownloade data wordt verwijderd en de service wordt opnieuw gestart.
Het zou namelijk zomaar kunnen zijn dat er in de map Softwaredistribution een fout zit.

Let wel:
de map wordt weer opnieuw aangemaakt door het proces "Windows Update" en zal ook weer opnieuw gevuld worden.
Eventueel geweigerde updates zullen opnieuw aangeboden worden!
 
dat hij het volgende eens tracht te doen ...

Start een cmd-prompt op "Als administrator "
Tijpe hier het volgende in:
net stop wuauserv klik enter
type dan de volgende opdracht rmdir /s /q %windir%\softwaredistribution en klik op enter
geef als laatste net start wuauserv in en klik op enter .

nu dat gedaan is klik je start en open je de update pagina , geef de opdracht om te gaan zoeken naar updates ..
indien deze gevonden worden zullen deze ook geinstalleerd worden .

Hiermee wordt de service automatische update gestopt, alle gedownloade data wordt verwijderd en de service wordt opnieuw gestart.
Het zou namelijk zomaar kunnen zijn dat er in de map Softwaredistribution een fout zit.

Let wel:
de map wordt weer opnieuw aangemaakt door het proces "Windows Update" en zal ook weer opnieuw gevuld worden.
Eventueel geweigerde updates zullen opnieuw aangeboden worden!

"Hij" zal dit niet doen. Zal voor zaterdag zijn. Misschien dat er ondertussen nog andere mogelijke oplossingen aangeboden worden.
Alhoewel, dit zou het zeker kunnen doen. Zal het eerste zijn wat er gebeurd. Maar zoals gezegd, pas na zaterdag kan ik uitleg geven of het gelukt is. Alvast bedankt.
 
Oplossing van qtex gaat 90% van die update problemen kunnen oplossen. Maar als het over dezelfde laptop gaat als het ontbrekende bestand, dan raad ik ten sterkste optie 2 aan in men post van dat topic! Hier bewijs nummer 2 dat het hoogdringend is...
 
Oplossing van qtex gaat 90% van die update problemen kunnen oplossen. Maar als het over dezelfde laptop gaat als het ontbrekende bestand, dan raad ik ten sterkste optie 2 aan in men post van dat topic! Hier bewijs nummer 2 dat het hoogdringend is...

Klopt niet..... Het probleem was aanwezig voor de stop. Maar heel misschien is er zonder dat hij het mij verteld heeft al eens dergelijke crash geweest. Dat weet ik nog niet. Ik vraag het hem.
Bij optie 2 verliest hij dan ook zijn data.
 
Geloof me, dat hangt samen. Je merkt nu dat er een systeembestand beschadigd is. De kans is groot dat er andere, minder essentiele bestanden voordien al beschadigd werden. Zoals de Windows Update die redelijk frequent gebruikt wordt. Je moet het geheel durven bekijken. Niet enkel blindstaren op één individuele situatie. En een defecte harde schijf komt zeer frequent voor. Is volgens mij de nr 1 van meest falende hardware componenten.
 
Geloof me, dat hangt samen. Je merkt nu dat er een systeembestand beschadigd is. De kans is groot dat er andere, minder essentiele bestanden voordien al beschadigd werden. Zoals de Windows Update die redelijk frequent gebruikt wordt. Je moet het geheel durven bekijken. Niet enkel blindstaren op één individuele situatie. En een defecte harde schijf komt zeer frequent voor. Is volgens mij de nr 1 van meest falende hardware componenten.

Daar geef ik U volkomen gelijk in. Ik ben er zeker van dat er iets mis is met zijn schijf. Probleem is dat ik niets kan doen voor zaterdag. Afstand is 65km. Ze zijn zaterdag op familiebezoek in de buurt en hij brengt de laptop binnen.
 
Zoals in het andere topic beschreven zitten er geen fouten op de HD. Heb daar software op losgelaten en die vermeld uitstekend.
Heb oplossing van Qtex geprobeerd. Geen resultaat. Krijg "Update fout 800736B3"
Terug de oplossing die Microsoft voorsteld "Fix-It" laten lopen. Nog altijd geen resultaat.
Vraag me af wat er zou gebeuren als ik de map Softwaredistribution uit windows mocht kopiëren van een andere computer. Uiteraard ook een met 64Bit zoals op de laptop.
 
over welke update's gaat het hier , vermeld de KB nummer !

Het zijn er nu 37 en 35 ervan zijn beveiligingsupdates. Allemaal voor de 64Bit versie.
Ik begin er niet aan om ze alle op te schrijven. Ben nu al voor de 2de dag bezig. Blijft altijd hetzelfde. Telkens afsluiten... updates installeren. Opstarten en opnieuw evenver als voorheen. Updates niet gelukt. Begin zo langzamerhand te denken dat de firewall de boosdoener is.
 
zou je dan niet beter overwegen om een verse instal te doen ..
vooralleer je dit overweegt kun je eerst de sfc /scannow laten draaien want ik vermoed dat er systeembestanden beschadigd zijn .
start een opdrachtpropmt op als admin en geef de opdracht sfc /scannow
is het zo dat deze niet kunnen hersteld worden , dan plaats je de win7 dvd en ga je voor een herstel ...blijkt dat dat geen oplossing bied zit er niets anders op dan een verse instal !
 
zou je dan niet beter overwegen om een verse instal te doen ..
vooralleer je dit overweegt kun je eerst de sfc /scannow laten draaien want ik vermoed dat er systeembestanden beschadigd zijn .
start een opdrachtpropmt op als admin en geef de opdracht sfc /scannow
is het zo dat deze niet kunnen hersteld worden , dan plaats je de win7 dvd en ga je voor een herstel ...blijkt dat dat geen oplossing bied zit er niets anders op dan een verse instal !

De scan is lopende. Echter de win7 dvd is er niet. Dus herstel zal moeilijk gaan. Het is niet mijn computer en er wordt verwacht geen data te verliezen. Ook een verse install kan niet om dezelfde redenen. Het is een Medion machine MD98921.
Moest het mijn materiaal zijn, had ik reeds lang een copy van mijn data hebben. Maar naar iemand anders data zoeken en zeker zijn dat er niets weg is, dat is een ander paar mouwen. Kan het hem nu zelfs niet vragen waar alles staat, hij komt maar deze avond pas laat terug om hem op te halen. Het is maar dat het een hele goede vriend is, maar het was reeds lang opgegeven.

Ik heb nog 2 cd's liggen Windows repair disc Windows7. Zou dit met deze ook lukken?

Scan zonder problemen afgesloten. Updates komen niet binnen.

Computer opgehaald om 19u. Probleem updates niet opgelost. Zal voor iemand anders zijn om op te lossen. Jammer. Heb er veel tijd aan besteed en het net afgezocht naar alles wat maar eventueel kon. Ben niet voldaan, al dat proberen en geen oplossing kunnen geven..
 
Laatst bewerkt:
Updates komen nog altijd niet binnen. Zie hier in een topic dat er eenzelfde zaak opgelost is door een herstel van Win7.
Probleem is : Hij heeft geen hersteldisk van win7 home.
Wie kan me aan zo eentje helpen? Hij heeft zijn nummer op de originele stikker van zijn laptop. Dus is niet illegaal. Of bestaat er een mogelijkheid om op deze laptop te herstellen vanaf de andere partitie. Ik vermoed dat die er is. Wij gaan op zaterdag 22/11/14 bij hen op bezoek. Indien mogelijk zou ik dat dan willen in orde maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan