Status
Niet open voor verdere reacties.

theplayer

Steunend lid
Vip Lid
Ik krijg nu al ruim 2 weken bij het afsluiten van de computer dat ik niet mag afsluiten (!) omdat er Windows updates geïnstalleerd moeten worden. Maar daar zitten fouten en dus sluit het systeem uiteindelijk toch af. Bij het opstarten hetzelfde verhaal. Er gaat dan iets mis bij het installeren (foutmelding). De computer sluit zelf weer af en start dan daarna weer op. Dat duurt en duurt maar en dat nu al zo ruim 2 weken. Heel irritant. Ik kan het proces niet doorbreken, want ik weet niet of het om essentiële updates gaat. Iemand een oplossing?
 
Het is inmiddels enkele dagen later. De compter start nog steeds op met het installeren van Windows updates, met een foutmelding bij het configureren van de update en sluit dan nog steeds af en herstart weer.
Bij het afsluiten verschijnt nog steeds de foutmelding over het configureren over de windows update.

Ik heb me enkele maanden geleden aangemeld voor een upgrade naar W 10. Die upgrade is inmiddels wel binnen (Windows raam-icoontje in de system tray, maar nog niet geïnstalleerd. Kan er dat mee te maken hebben?
 
Hallo Ranger. Met alle respect voor je suggestie, maar ik ga geen Windows opnieuw installeren omdat een update een foutmelding geeft. Mijn computer is in januari opnieuw van Windows voorzien en draait prima.
Je scan is bedoeld voor 8.1 (blij dat ik die versie nooit heb geïnstalleerd na ervaringen met Vista!)

Kan het nog aan de W-10 versie liggen die wel in de system tray staat maar nog gedownload moet worden? Een andere optie is om de automatisch updates af te sluiten, maar dat stuit wellicht op problemen in de toekomst....?
 
sfc /scannow is bedoelt voor alle windows versies , XP, Vista, W7 , W8 , W8.1, W10

Eigenlijk heb ik mijn rteactie geplaatst uit ervaring met soortgelijk probleem . De harde schijf was fysiek niet meer in orde en door SFC /SCANNOW uit te voeren werden er onherstelbare systeembestanden gevonden die niet meer hersteld konden worden. Als dit de oorzaak is van het probleem zal het van kwaad naar erger gaan !
 
Wat Lana voorstelt in #13

Geen idee of je iets verkeerd heb gedaan, maar in antwoord #3 zeg je het volgende: Helaas! Hij kan de installer niet verwerken... En dat had betrekking op het MSI bestand van Microsoft FixIt uit antwoord #2

Vandaar dat ik daar op verder vroeg om een oplossing te vinden.

Wat bedoel je met: "Ik zie nu geen installer" ??

Ik zou deze tool ook eens draaien http://go.microsoft.com/?linkid=9767096
Klik na het uitvoeren op de button rechtsonder, Accepteren en daarna Problemen vaststellen en reparaties toepassen kiezen.

Ik zal ook een bijlage plaatsen voor een klein tooltje om update problemen te verhelpen.
paperclip.png
Bijgevoegde bestanden

Tweaking.com voert ook SFC /Scannow uit .
 
Hallo Lana. Met excuus, daar heb ik niet meer aan gedacht. Inmiddels opnieuw FIXIT 5012 geïnstalleerd en gestart. Er gebeurt niets. Dan de melding dat fix it is uitgevoerd. Ik krijg geen melding meer over een installer.
 
Ik heb nog eens alles goed gelezen .
#10
Ik zie daar dat er getracht is om ongeveer 400 (!) keer een updates uit te voeren! Dat is op 11-3 2015 begonnen met een update voor de compatibiliteitsweergavelijst in IE8 voor Windows 7 voor x64-systemen.
Daarna continu mislukkingen voor alle volgende (verschillende en soms dezelfde) updates

De mislukte updates beginnen hier al.
en je begint in #1
Ik krijg nu al ruim 2 weken bij het afsluiten van de computer dat ik niet mag afsluiten (!) omdat er Windows updates geïnstalleerd moeten worden. Maar daar zitten fouten en dus sluit het systeem uiteindelijk toch af. Bij het opstarten hetzelfde verhaal. Er gaat dan iets mis bij het installeren (foutmelding). De computer sluit zelf weer af en start dan daarna weer op. Dat duurt en duurt maar en dat nu al zo ruim 2 weken. Heel irritant. Ik kan het proces niet doorbreken, want ik weet niet of het om essentiële updates gaat. Iemand een oplossing?
Er staat dus ingesteld dat Windows automatisch moet heropstarten bij fouten.
Ga naar configuratiescherm > Systeem
Kies voor Geavanceerde systeeminstellingen
Bij systeemfouten haal je vinkje weg bij "De Computer automatisch opnieuw opstarten".
Altijd terug maar heropstarten is niet echt gezond voor je harde schijf !!!
Raadpleeg ook eens de logboeken , want ik denk dat je daar heel wat fouten zal terugvinden.
Bad Request
 
LOGBOEKEN raadplegen? Ik zou niet weten waar. Bovendien gaat het me niet om het zien van alle fouten. Liever het gebruik van een goedwerkende pc. Die werkt overigens goed maar het gaat alleen om de vervelende vertraging bij het opstarten en afsluiten van de computer.

Ik heb inmiddels het vinkje weg proberen te halen bij Opstart- en herstelinstellingen maar dat gaat niet! Ik krijg een lange melding met als titel Systeemeigenschappen. De inhoud ervan kan ik niet kopieren en hier weergeven. Vandaar de afbeedling!
melding.jpg
 
Repareren via de scan van Tweaking com gaat niet als je geen licentie hebt. Bovendien betaal ik nooit voor scans online en zeker al niet als het om voor mij onbekende software gaat.
 
Ik had nu zo veel deelschermen op mijn 2 monitoren staan dat ik die allemaal verwijderd heb, behalve de schermen waarmee ik voor mijn werk mee bezig was (want dat heeft natuurlijk wel voorrang, nietwaar?) Ik voorzie zo vooralsnog geen oplossing voor het opstart- en afsluitprobleem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan