Xp blijft herstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit vond ik;

De oplossing is vaak simpel. (In de 4 gevallen die ik heb meegemaakt).
Hang de HD in een andere PC. Start deze PC. Als de HD herkend wordt, wordt deze automatisch toegevoegd en start na starten van XP een diskcheck van de ingehangen HD. Als deze weer leesbaar is terugplaatsen en de PC start weer. Geen idee uiteraard of dit voor iedereen werkt, maar zoals getypt, het heeft hier al bij 4 PC's met dergelijke klachten voor de oplossing gezorgd. Het lijkt er op dat de HD's van deze systemen "de weg kwijt waren".;)

dat bericht had ik op internet ook al tegen gekomen.

enkel weet ik niet goed wat een diskcheck is,

kan je mij even uitleggen wat dat is en hoe het moet?

aja, ik heb gezien in de computer dat die harde schijf SATA aangesloten is, ik denk wel dat er in de andere computer geen SATA zit kan dat?
 
Je kan veel problemen herstellen door uw pc op te starten in veilige modes, bij het opstarten drukt u dan op F8. daarna kiest u veiligemodes met netwerk mogelijkheden.
Daarna kan u volgende doen :
Doe de cd-rom van Windows XP in uw drive en doe hetvolgende:
Start > Uitvoeren > sfc /scannow ( let op spatie achter sfc ) > OK of ENTER.​
Windows kijkt dan na of er beschadigde bestanden zijn en vervangt deze zonodig door de originele .

dat kan ik niet srr, als ik kies voor veilige modus herstart de computer eveneens .
 
dat bericht had ik op internet ook al tegen gekomen.

enkel weet ik niet goed wat een diskcheck is,

kan je mij even uitleggen wat dat is en hoe het moet?

aja, ik heb gezien in de computer dat die harde schijf SATA aangesloten is, ik denk wel dat er in de andere computer geen SATA zit kan dat?


Lees dit eens ;)
 

bedankt maar zoals ik in mijn eerste post al zei werkt CHKDSK niet, dan zegt hij dat er geen fouten zijn. Ik heb op internet gelezen dat er een bedrijf is die bestanden (zelfs na crash of formatteren) nog altijd kunnen terug halen. Iemand enig idee hoe deze mensen dat doen?
 
als je harde schijf nog gaat kan je hem gewoon in een externe behuizing steken en aan een andere pc hangen.Dan kan je de gegevens ook af halen

Is echt moeilijk een diagnose te geven zonder de pc te zien of eraan te werken.

Dus alles wat hier wordt opgegeven zijn mogelijke oplossingen maar wil niet zeggen dat dat DE oplossing is
 
jh vanzelfsprekend.

Maar ik wou even weten voor ik men oude computer openhaal of er in iedere computer ook SATA aansluitingen zijn. Dit weekend ben ik niet thuis dus kan er voorlopig nie veel aan doen. vanaf zondagavond weer thuis. Laptop heb ik wel bij, moest je daar een oplossing voor hebben. Ik ga morgen eens systeemherstel proberen op de laptop, naar een maand geleden fzo en direct scannen op spyware en virussen. (als ik hem aan krijg tenminste, soms lukt het voor 20 minuten) .
 
jh vanzelfsprekend.

. Ik ga morgen eens systeemherstel proberen op de laptop, naar een maand geleden fzo en direct scannen op spyware en virussen. (als ik hem aan krijg tenminste, soms lukt het voor 20 minuten) .

Als het altijd lukt de eerste keer op te starten en pas na een aantal minuten uitval kan het wel zijn dat de ventilatie onderaan slecht werkt als je de gaatjes afstopt door de lap op je schoot te zetten of op bed, dik tafellaken...
Download lavalys free edition eens en kijk naar de temperaturen eens.
In slaapkamer en andere stofrijke omgeving komt het vaak voor bij laptop dat er veel vuil in korte tijd inzit, heb het al vaak gezien.
Die dingen zijn zeer gevoelig daarvoor, veel meer dan een desktop, je moet die geregeld eens open doen.
Ik heb dergelijk probleem ook wel eens.

Over de desktop met xp

Als je met de cd van xp de setup start en je hebt geluk kan je kiezen tussen upgrade en nieuwe install.
Ga je voor upgrade dan word xp hersteld zonder dataverlies, net zoals bij een systeemherstel, alleen blijft de datun wel op vandaag.
Wel al je data vanaf nu bewaren op een backupmedia (dvd, usb stick...)
Windows die de schijf zeer snel laat draaien en de ontbrekende bestanden maar niet vind kan door virus, maar kan ook door slijtage van je schijf komen dat er data onleesbaar word.
 
Als het altijd lukt de eerste keer op te starten en pas na een aantal minuten uitval kan het wel zijn dat de ventilatie onderaan slecht werkt als je de gaatjes afstopt door de lap op je schoot te zetten of op bed, dik tafellaken...
Download lavalys free edition eens en kijk naar de temperaturen eens.
In slaapkamer en andere stofrijke omgeving komt het vaak voor bij laptop dat er veel vuil in korte tijd inzit, heb het al vaak gezien.
Die dingen zijn zeer gevoelig daarvoor, veel meer dan een desktop, je moet die geregeld eens open doen.
Ik heb dergelijk probleem ook wel eens.

Over de desktop met xp

Als je met de cd van xp de setup start en je hebt geluk kan je kiezen tussen upgrade en nieuwe install.
Ga je voor upgrade dan word xp hersteld zonder dataverlies, net zoals bij een systeemherstel, alleen blijft de datun wel op vandaag.
Wel al je data vanaf nu bewaren op een backupmedia (dvd, usb stick...)
Windows die de schijf zeer snel laat draaien en de ontbrekende bestanden maar niet vind kan door virus, maar kan ook door slijtage van je schijf komen dat er data onleesbaar word.


De laptop werkt weer .

Systeemherstel gedaan en spyware en virusscanner ff laten zijn werk doen :D
vooral véél spyware gevonden maja, ben der vanaf nu :p

voor de desktop, die upgrade, hoe moet ik die nu juist uitvoeren ?
 
1. H:\I386
2. H:\MiniNT


Uit je 1e post kies je 1. H:\I386 waar H staat voor je cd rom, je hebt dus meerdere partities anders is het meestal D, en i386 is de directory op je cd waar de xp systeembestanden staan.
Windows doet op deze manier een soort sfc scannow en haalt de ontbrekende bestanden van de cd rom.
Als je daarna kan opstarten, zelfs al is het veilige modus kan je een upgrade doen door de setup van xp te starten in windows.
 
1. H:\I386
2. H:\MiniNT


Uit je 1e post kies je 1. H:\I386 waar H staat voor je cd rom, je hebt dus meerdere partities anders is het meestal D, en i386 is de directory op je cd waar de xp systeembestanden staan.
Windows doet op deze manier een soort sfc scannow en haalt de ontbrekende bestanden van de cd rom.
Als je daarna kan opstarten, zelfs al is het veilige modus kan je een upgrade doen door de setup van xp te starten in windows.

de partities op de computer zijn C & D normaal.
Wat moet ik dan nu just doen voor die upgrade te kunnen uitvoeren?
 
Kan je al opstarten in veilige modus?
Als dat niet lukt moet je eerst proberen zoals in je 1e post en het 1e kiezen om deze xp te herstellen.
De map i386 dus
 
Kan je al opstarten in veilige modus?
Als dat niet lukt moet je eerst proberen zoals in je 1e post en het 1e kiezen om deze xp te herstellen.
De map i386 dus

maar ik heb het met alletwee de mappen geprobeerd om CHKDSK te doen maar hij zegt telkens dat er geen fouten zijn.
 
Het volume is niet gecontroleerd staat er toch bij.
Heb je ook geprobeerd met chkdsk/p zoals er staat, of kijk eens wat mogelijk is door chkdsk/? dan komen alle opties tevoorschijn.
 
Het volume is niet gecontroleerd staat er toch bij.
Heb je ook geprobeerd met chkdsk/p zoals er staat, of kijk eens wat mogelijk is door chkdsk/? dan komen alle opties tevoorschijn.

Als ik CHKDSK /P doe dan scant hij, maar wel heel snel. CHKDSK /? heb ik nog niet geprobeerd, dat zal ik straks eens doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan