Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Zopas terug van bij mijn broer. Hij heeft op zijn pc een zwart scherm met alleen de muispijl.
De pijl gaat rechts en onder buiten scherm. Scherm kan niet verschoven worden.
Als ik de pijl zie en rechtsklik, gebeurt er niets. Programma's en dergelijke niet te zien.
Windows toets toont niks.
Mogelijks heeft hij een andere gebruiker geselecteerd. Maar kan niet terug aan de oorspronkelijke gebruiker. Windows start op, geeft inlogscherm en loopt er over om te eindigen op het zwarte beeld met muis.
Systeemherstel geeft foutmelding. Opstarten in veilige modus lukt met goede gebruiker, maar daarna gewoon opstarten komt altijd met het zwarte scherm terug. Ik kan de resolutie aanpassen. Maar geen effect bij de normale Windows.
Hoe kan hij terug zijn eigen gebruiker opstarten?
 
zorg er eerst voor dat enkel het nodige is aangesloten ....tijdens het opstarten van de pc zet je deze geforceerd uit ...
herstart deze weer en het kan nu zijn dat Windows zich nu gaat herstellen ...laat alles gebeuren ..
als blijkt dat het herstellen niet lukt dan herhaal je 3x het geforceerd afsluiten tijdens het opstarten ...
in het slechtste geval dient er opgestart te worden vanaf de dvd om een herstel te kunnen doen ...
 
noteer ook dat hij dus geen uren dient te wachten tot het herstellen begint ...

*eigenlijk zou het herstellen moeten starten zodra je deze terug aanzet na een geforceerd uitschakelen .
soms laat dit effe op zich wachten ....maximaal 5 minuutjes .
 
Hij heeft zopas teruggebeld. Systeem start terug op en hij zegt dat zijn icoontjes nu rechts op het scherm staan in plaats van links.
Heb geantwoord het zo te laten tot ik zie wat het effectief is. Ik probeer deze week nog eens binnen te wippen als het lukt.
Voorlopig kan hij terug aan alles.
Bedankt voor de tip. Dat wist ik dus niet. Ook raar dat er geen enkel systeemherstel het deed.
 
het kan best zijn dat zijn Windows effe in de knoop ligt ...dat hij zich eens afmeld ( dus niet uitschakelen ) daarna meld hij zich terug aan ...wellicht staan ze nu dan op de goeie zijde .
 
het kan best zijn dat zijn Windows effe in de knoop ligt ...dat hij zich eens afmeld ( dus niet uitschakelen ) daarna meld hij zich terug aan ...wellicht staan ze nu dan op de goeie zijde .
Vermoedelijk is het gebeurd door het afmelden en andere gebruiker genomen te hebben. Dus zou ik hem niet aanraden voor het ogenblik.
Maar ik zie wat de oorzaak is als ik bij hem kom. mogelijks is het alleen her te rangschikken. Wat ik opmerkte is dat zijn scherm heel groot was. Rechts verdwijn de cursor en onder ook. Misschien staan die icoontjes zo na het terugkeren naar een normale resolutie. Maar dat is voor het ogenblik koffiedik kijken.
Ben al blij dat hij het riskeerde van op de reset te drukken en dat drie maal te herhalen. Denk dat hij nu zichzelf al overtroffen heeft.;)
 
durft hij het niet aan om naar de resolutie van het beeldscherm te gaan en indien nodig deze aan te passen !

Neen, als hij iets ziet wat niet normaal is, belt hij altijd. Zelfs voor de AVG die melding geeft dat hij verloopt, scherm wegklikken doet hij, maar niets meer.
Dan neemt hij de telefoon en belt me op. Zelfs een gsm is niet aan hem besteed. Dat heeft hij (een oudere) en neemt die mee zonder dat die aanligt. Mocht hij hem nodig hebben, dan legt hij die aan, neemt zijn papiertje waarop de nummers staan en belt dan. Achteraf schakelt hij die terug uit.
 
Amai, dat is dan ook net het omgekeerde van gij. Gij zijt zo mee met uwen tijd en u broer dan helemaal niet. Hoe verschillend broers toch kunnen zijn he.
 
Amai, dat is dan ook net het omgekeerde van gij. Gij zijt zo mee met uwen tijd en u broer dan helemaal niet. Hoe verschillend broers toch kunnen zijn he.

't Ja, ik begrijp het ook niet. Maar van kindsbeen af was ik al geboeid door al de nieuwe zaken. Electronica was voor mij iets waar in ik wilde mee zijn. Ben heel vroeg al gestopt met school door omstandigheden(14jaar). Maar heb alles van info verslonden over vele zaken. Heb daardoor mezelf opgewerkt bij Bekaert als afdelingsverantwoordelijke. Heb examens meegedaan in de firma waar een kleine 400 man aan deelnamen. Niveau A2. Ben bij de eerste 10 geeindigd.
En nog altijd bezig met van alles te leren. Alles moet open en nagezien worden. Allen een auto daar heb ik geen interesse voor. Ik weet wat ik moet en wil ermee, maar heb geen interesse om mij daarin te verdiepen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan