Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Allemaal een goeie dag.
Mijn kleinzoon met 8.1 64-bit; belt mij met het fenomeen dat hij al *tig keer heeft opgestart en enkel een zwart scherm ziet, maar toch zijn aanwijzer ziet.
Dat is wel erg vreemd.
Hardware? Monitor? Het is een desktop met grote monitor.
Ik ben 100 km weg van thuis en zou graag een suggestie hebben of er een kans bestaat om hem via mij te helpen. Desnoods rij ik er heen.

Merci op voorhand.
 
Nog niet lang thuis en echt alles herhaaldelijk geprobeerd. Die CheckDisk /r wist ik eerst niet dat dat kon.
Ik heb de Opdrachtprompt gevraagd te openen en er gebeurde niets, behalve naganoeg direct het scherm hier onder:
MedionRepairk.JPG
 
Ik heb - samengevat - dit alles geprobeerd:
1. Nog een vier pogingen verschillende Images op te halen - opgestart met USB;
2. Nog één uit externe drive (eerst bij mij thuis met Schijfbeheer in orde gebracht;
3. De Redo Live disc om vruchteloos te proberen data te recupereren;
4. Nog een Paragon Image geprobeerd (stonden er twee op);
5. Via F11 gepoogd te repareren;
6. De Medion disc doen opstarten (brr, brr gehoord gedurende een tijdje);
7. De Windows ISO 8.1 disc geprobeerd te gebruiken;

Allemaal herhaaldelijk gedaan met precies de informatie te gebruiken uit de 61 berichten. Resultaat: nix.
Zo ziet de UEFI er uit:
UEFIforUSB.JPG
 
Hoewel (nog) geen resultaat, iedereen bedankt en Q in het bijzonder.

Om de disk er uit te halen en via mijn PC te openen, moet ik hulp zoeken in mijn buurt.

Ik heb Pro en de kleinzoon gewoon 8.1 kan dat zomaar er uit bij hem en uitlezen bij mij?

BTW, ik heb de klantendienst van Medion gebeld en een Nederlander die de Brusselse straatnaam (Eugène De XXX laan) niet kon begrijpen zei dat ze alléén het toestel kunnen terugzetten naar fabrieks-instelling en niets meer (Nog in garantie). Dan is mijn kleinzoon 3/4 van zijn thesis kwijt..!

Nooit meer Medion.
 
Nog niet lang thuis en echt alles herhaaldelijk geprobeerd. Die CheckDisk /r wist ik eerst niet dat dat kon.
Ik heb de Opdrachtprompt gevraagd te openen en er gebeurde niets, behalve naganoeg direct het scherm hier onder:
Bekijk bijlage 13955

laat deze dan gewoon zijn werk doen ...
noteer dat het redelijk lang kan duren voordat deze dan ook werkelijk met een repair ( herstel ) doorgaat !
heb het hier zelfs eens toegepast en het scherm dat je dus laat zien stond er ruim 15 minuten ...
voordat het volgende scherm te zien was !
ook de daarop volgende schermen lieten soms op zich wachten ..!
concreet duurde zo een herstel ruim 1 uur ...
daarna herstartte de pc zich en kon deze dus gebruikt worden ....
dit was destijds een HP die ik onderhanden kreeg !
uit zekerheid kun je ook nog de dvd die jij gebrand heb in de drive plaatsen ...mocht het zijn dat deze herstel vastlopen dan kan er vanaf de geplaatste dvd het nodige opgehaald worden .
 
Maar ik lees nog niets over de Ubuntu Live CD.
Deze moet opstarten.
Dit is een besturing op een cd die alleen het geheugen gebruikt om daar data in op te slaan.
Na het volledig booten heb je een kompleet besturingssysteem wat vanaf een CD rom draait en geen harddisk gebruikt.
Je kunt daarna zo ongeveer als Windows met een verkenner naar de harddisk toe. Plug je een Externe USB schijf in, kun je alle belangrijke data safen.

Daarna kun je verder met het probleem proberen op te lossen. Als echt helemaal niets meer lukt kan je altijd nog overwegen om de besturing en helemaal opnieuw op te zetten of als het mogelijk is met een recovery partitie om naar de fabriekssettings te gaan.

Maar je hebt in iedergeval de belangrijke data die je daarna terug kunt zetten waar het hoort.

Geloof me of niet, zoiets is altijd mijn eerste handeling. Data veilig stellen voor het geval dat !!
 
@ L: Wel de Live CD deed helemaal niets - echt waar!

@ Q: Ik heb lang gewacht en het de volgende schermen zie je in de vorige berichten (de blauwe).

Ik denk dat er echt iets stuk is of helemaal naar de vaantjes.

Jammer, na 2 x 8 uren werken...

Morgen brengt raad...
 
BTW, ik heb de klantendienst van Medion gebeld en een Nederlander die de Brusselse straatnaam (Eugène De XXX laan) niet kon begrijpen zei dat ze alléén het toestel kunnen terugzetten naar fabrieks-instelling en niets meer (Nog in garantie). Dan is mijn kleinzoon 3/4 van zijn thesis kwijt..!

Nooit meer Medion.

dat is voor hen natuurlijk de gemakkelijkste weg ...tevens gaan ze er van uit dat men dus een recente image heeft die men daarna kan terug plaatsen .
 
ok dan ...
de laatste optie die ik kan aanbrengen is ...
terug opstarten met de F8 toets om vervolgens de opdrachtprompt op te roepen ...
*denk er nu zeker aan om de zelf gebrande dvd te plaatsen in de drive ..
geef in de opdrachtprompt nu de volgende opdracht in ... Chkdsk C: /F / R /X

verklaring parameters ..
 
dat is voor hen natuurlijk de gemakkelijkste weg ...tevens gaan ze er van uit dat men dus een recente image heeft die men daarna kan terug plaatsen .

Zelfs dat niet. Geen enkele moeite willen doen, behalve naar originele Fabrieks-instellingen te zetten.

Typ maar eens » klantendienst medion « in en je ziet o.a. een bericht van Test Aankoop: "de schande van Aldi en Medion"...,
Forum - Test-Aankoop maar dat helpt me niets vooruit.

Ik zal morgen na de middag er nog maar eens heen gaan of ik sleep de Desktop hier en probeer de Opdrachtprompt, maar ik vrees dat ik weeral van de regen in de drop zal komen, aangezien ik het al eens geprobeerd heb en de PC direct daarna naar 'Attempting Repairs' sprong.

Hoe is de uitdrukking weer: 'the hard way' leren...

Tot morgen voor een laatste poging. Vooreerst komt mijn kleinzoon met een afgedankte Laptop waar zijn moeder het paswoord niet meer weet. Dat zal met Ophcrack opzoeken worden.

Zo heeft een Opa nooit gedaan...
 
@ L: Wel de Live CD deed helemaal niets - echt waar!

Dat kan niet.
Een Live Cd van Ubuntu start altijd op.
Tenzij het diskstation of het geheugen of een processor of grafische kaart defect is.
Met een defecte besturing of een eventuele defecte harddisk boot deze schijf gewoon en heb je een Linux besturing.
 
Ik wil je best geloven en ik begrijp dat het Linux is die loopt, maar de 'RedoLive CD' deed nix, trouwens alle pogingen om met een CD te starten mislukten ook.
Starten via een USB werkte wel. Misschien had ik een Live USB moeten maken. Als dat kan, wat ik wel denk.
We zien morgen wel. Jammer is dat ik het moeilijk hier bij mij thuis kan doen, met een werkende Pc er bij - ook om te mailen en zo. Ik deed veel via mijn GSM als ik daar was om op de site te komen, etc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan