zwart scherm windows 10 na update kb4100403

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
Ik heb hier een pc staan dat zwart scherm heeft na windows 10 update, niets helpt systeemherstel enzo....
Het ga over een Acer Aspire TC-603
 
Oplossing
[h=1]Windows 10 1803: KB4284835 fixt lekken en zwarte schermen[/h] Zwarte schermen na opstarten opgelost
Ook zegt Microsoft dat met KB4284835 problemen met zwarte schermen na het opstarten verholpen moeten zijn. Dit was een veelgehoorde klacht na de upgrade naar Windows 10 1803: pc's die niet meer verder wilden opstarten en alleen maar een zwart scherm toonden.
bron: https://www.gratissoftwaresite.nl/windows-10-1803:-kb4284835-fixt-lekken-zwarte-schermen-asc

Ik heb de persoon laten weten dat hij zijn pc mag updaten en wacht nu op zijn antwoord.
zie je het ledje branden betreffende een schijf bewerking .. indien zo dan is deze wellicht nog bezig met het configureren van de update ...heb hier ook eens zo iets gehad dat het scherm zwart bleef na een update en plots gaf deze 85% aan en beeld .
 
daar hij de gehele nacht heeft aangestaan vrees ik er eerder voor dat de schijf zelf het probleem zou kunnen zijn …
probeer eens 3x een hard reset ..mogelijk dat hij zich hersteld of verder gaat naar Windows ...je zou daarna de gezondheid van de schijf dienen na te zien via crystaldiskinfo.
 
daar je niet eerder had vertelt wat je al gedaan heb heb ik er het raden naar …

de Acer Aspire TC-603 staat NIET vermeld in de lijst van Acer die geschikt bevonden werden om voorzien te worden van de Anniversary Update 1607.
bijgevolg veronderstel ik dat versie 1803 al helemaal niet meer kan draaien op dit systeem !

hier een lijst van al de Acer's die dus wel geschikt zijn ...deze van u staat er niet tussen !
*van de TC-602 springt men naar de TC-605
 
je beweerd dus eerder geen problemen vast gesteld te hebben ..enkel deze update bezorgt je problemen ...wel herstel je systeem dan naar het moment van voor deze update ..heb je geen backup dan doe je 3x de harde reset en je systeem zal terug gezet worden naar het moment voor dat deze update er was ..daarna komt deze wederom aankloppen !

*je bent wel kort in je antwoorden .
 
Ik heb vorige week de pc al eens binnen gehad met zelfde probleem, toen heb ik systeemherstel gedaan en werkte weer. De lente update stond er al op had ik gezien. Dan ben ik gaan kijken of er update waren en zo stuk of 3 geen grote en deze heb ik uitgevoerd. Alles lukte en heb voor zekerheid de pc wel 20 keer herstart. Woensdag kom de persoon de pc halen en gisteren belde hij weer dat het weer zelfde probleem had. Maar nu kan ik geen systeemherstel meer doen geeft fout dat het beschadigd is.
De pc is 3 jaar oud een upgrade gedaan van win 8.1 naar 10 in de tijd en altijd de update binnen gehaald zonder problemen.
 
wel zo te verstaan dringt er zich dan hier een nieuwe instal op … je zou echter nog 1 ding kunnen proberen voor je overgaat naar een verse installatie .
*start eens op via de dvd of usb waarop dus de laatste versie (de 1803) aanwezig is ..**aan te maken via het Media Creation Tool
na het ingeven van de taal/land instelling zie je " nu installeren " vermeld staan daar klik je NIET op …. jij dient op "deze pc herstellen" te klikken (dit staat links onder vermeld) *er kan ook gewoon " repair" vermeld staan !
 
Het gaat om de laatste update kb4100403 als ik deze installeer blijf scherm zwart met blauw rondje dat blijf draaien. zal het paar uur eens afwachten.
 
je gaf eerder al aan dat die de gehele nacht heeft opgestaan op een paar uur meer of minder zal het niet steken maar ik heb hier geen goed gevoel bij .
 
dat kan enkel met extra software maar dan dient men er rekening mee te houden dat wellicht de beveiligings update's ook gaan achter blijven ..hoe deze software heet heb ik het raden naar maar ze werd geschreven door een Rus ..
en daar pas ik dan weer voor op !
*gaat men deze update tegen houden dan vrees ik dat het systeem ook de latere upgrades niet meer aankan !
probeer eens een verse installatie en mogelijk dat die update daarna wel binnen komt en te gebruiken is .
 
Na het upgraden naar Windows 10 versie 1803 kunnen sommige gebruikers QuickBooks (2016, 2017, 2018) niet uitvoeren in de multi-user modus.
Vanwege een compatibiliteitsprobleem met Windows 10 versie 1803 (update april 2018), raden we gebruikers van QuickBooks aan eerst een resolutie af te wachten voordat ze hun pc upgraden. Als u dit probleem al tegenkomt, raden we aan te werken in de modus voor één gebruiker of terug te keren naar Windows 10-versie 1709. Raadpleeg KB12415 voor instructies voor het opnieuw installeren van uw vorige besturingssysteem.

We werken samen met Intuit om dit probleem op te lossen. Microsoft schat dat de oplossing voor dit probleem later in juni beschikbaar zal zijn. bron https://www.tenforums.com/windows-1...dows-10-v1803-build-17134-81-may-23-a-13.html

Dus de pc deze maand niet updaten en begin juli eens proberen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan