Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,

Ik heb al een paar images gemaakt via dit programma, nu zie ik de optie incrementeel staan onderaan bij instellingen.
Waren mijn vorige images dan allemaal incrementeel en moet ik dit op deze optie laten staan,
hij neemt dan een image denk ik van de bestanden en instellingen die veranderd zijn sinds de vorige image,
maar als de pc de geest geeft en ik zet zo'n incrementele image terug dan zet ik toch niet een volledige image terug, maar alleen de veranderingen,
dan zal de pc toch niet draaien.
Of zet ik de éérste image terug en dan nadien nog eens de laatste incrementele image?

groetjes

Ed
 
Als eerste wordt er altijd een Full Backup genomen. Een volledige backup dus. Deze is zelfs na compressie (wanneer toegepast) relatief groot.
Daarna kunnen incrementele backups toegepast worden. Deze bevatten zoals je zelf aangeeft de veranderingen tov de vorige volledige backup. Of de veranderingen tov de vorige incrementele backup. Dit is dus een ketting, waar alle elementen nodig zijn. De reden voor een incrementele backup is omdat deze veel minder capaciteit in beslag neemt. Maar je hebt ze wel allemaal nodig om je systeem te restoren (herstellen). Selecteer je de laatste backup (incrementele backup), dan gaat die automatisch weten op welke backup die gebaseerd is. En deze dusdanig toepassen.
Stel je hebt een eerste volledige backup en daarna 3 incrementele backups, dan gaat die de "ketting" aflopen beginnen met de volledige backup.
Je mag/kan dus geen backups verwijderen uit die ketting, tenzij je terug start met een volledige backup en de vorige backups wist.
 
dan is er met mijn images iets fout, zie foto
56e93e8a3fbc3-acronis.jpg
 
ik had op de bovenste eens per ongeluk op herstellen ingedrukt en kreeg de melding dat die niet op de pc stond,
nee ze staat op de EHD, maar ze is zeker gemaakt,
dus als ik nu een image wil terugzetten neem ik de onderste (herstellen) en die gaat dan de volgende incrementele van daarboven zelf gaan opzoeken en mee op de pc zetten
ben ik juist met mijn gedachtegang,
ik moet dus in de toekomst alleen maar incrementele images maken,
ik weet niet of de eerste een volledige backup is

Ed
 
jouw back-ups zijn veel te groot om "incrementele " te zijn ...deze zijn volgens ik vermoed volledige backups ...

9869e180bf-Ashampoo_Snap_2016.03.16_17h11m11s_004_.png


je kan dit nagaan !
-hoe groot is de gebruikte ruimte op de C ?
-op hoeveel percentage staat acronis ingesteld om de aangemaakte back-ups te comprimeren ?
 
ik heb eens gauw een filmpje aangemaakt waar jij dus duidelijk kunt zien dat een incremenetele backup nooit zo groot kan zijn !


en om het nog duidelijker te maken ...

98b2f09df5-Ashampoo_Snap_2016.03.16_17h32m14s_006_.png
 
ik denk het ook dat het volledige back-up's zijn,
waar kan ik dit -hoe groot is de gebruikte ruimte op de C ?
-op hoeveel percentage staat acronis ingesteld om de aangemaakte back-ups te comprimeren ?
vinden?
Ik zie ook dat je bij je bronnen alleen partities zonder naam aanvinkt en niet je andere schijven heeft dit een reden,
en geldt mijn redenering in #6

ed
 
je heb gelijk betreffende het aanvinken van de bronnen ... ik was hier vergeten om ook de C aan te vinken ....
heb dit achteraf gezien wel dus gedaan en ook deze incremenetele backup was nadien hier 30gb groot !

9b1d9cef71-Ashampoo_Snap_2016.03.16_20h10m07s_012_.png


geef de verkenner niet aan hoeveel van de C nog vrij is .... als je weet hoe groot de C is dan dien je het verschil te berekenen en je weet dan hoe groot de gebruikte ruimte op de C zelf is ....

bij de opties van backups open je de tap "Prestaties " en hier kun je vervolgens de compresieverhouding instellen ....
bij mij staat deze op "normaal "

Ashampoo_Snap_2016.03.16_20h13m05s_013_.png

Ashampoo_Snap_2016.03.16_20h17m30s_014_.png
 

Bijlagen

  • Ashampoo_Snap_2016.03.16_20h13m05s_013_.png
    Ashampoo_Snap_2016.03.16_20h13m05s_013_.png
    56.3 KB · Weergaven: 130
  • Ashampoo_Snap_2016.03.16_20h17m30s_014_.png
    Ashampoo_Snap_2016.03.16_20h17m30s_014_.png
    24.2 KB · Weergaven: 121
er is 78 gig van mijn C schijf opgebruikt, ik heb nu incrementeel aangeduid maar de grote is toch nog 55.28gig
ik denk dat het aan het instellen van de bronnen gaat, hier op het forum heeft iemand eens gezegd dat ik alles moest aanvinken behalve de EHD, dit heb ik nu ook gedaan en ik denk dat ik weer een volledige image heb, het duurde ook veel te lang in vergelijking met die van u.
de compressie staat ook op normaal.
ik stuur u even 2 foto's een van de incrementele dan zie je of het goed zit
en een volgende van wat moet ik nu juist aanvinken?

56e9b4df5918f-incrementeel.jpg


0022b-wat_moet_ik_hier_aanvinken_voor_incrementeel.jpg
 
nog eens het filmpje dat ik beschikbaar stelde is niet volledig ....omdat ik daar dus de C vergeten aan te vinken was ...
achteraf heb ik het aanmaken van deze incremenetele backup over gedaan met ook de C aangevinkt en wetende dat de C hier 50gb groot is duurde het aanmaken van deze incrementele backup hier toch ruim 22 minuten en was deze 30gb groot zoals je kon zien in de afbeelding bij bericht #10
 
maar wat denk je zien de back-ups er geslaagd uit?
en nog iets over vraag 6, als ik dus de eerste image terug zet die ik heb gemaakt na het in orde stellen van de pc de onderste, als ik die terug zet,
neemt het programma dan vanzelf de incrementele back-ups mee of hoe werkt het dan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan